וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שמעבירים לשלישי

אייל בן יעקב

4.3.2008 / 13:46

אייל בן יעקב סוגר את הסיבוב השני בליגה הלאומית, שעמד בסימן ייבוש הצעירים, בצורת שערים, פריחת זרים אבל גם דרמות לרוב

הליגה הלאומית היא כבר מזמן התופעה הכי מוזרה שיש לנו בכדורגל. חודש אחד טוב ואתה מועמד לליגת העל, שני משחקים פחות טובים, וחרב הירידה לארצית מוצמדת לך לגרון. בין המקום הראשון ל-11 מפרידות 13 נקודות (בין המקום הראשון לשני בליגת העל - 11 נקודות), ובתוך שבוע הכל יכול להתהפך. עם זאת, הרמה, יסכימו כולם, לא משהו. חלף עבר לו הסיבוב השני, וכששני שליש מהעונה כבר מאחורינו, בדקנו את התופעות הכי בולטות בסיבוב שחלף, וניסינו לעשות גם את הדבר שנראה הכי בלתי אפשרי - לחזות מה יקרה בסיבוב הבא ולנחש מי יהיו העולות והיורדות.

בונקר, שממה ודעיכת הצעירים

1. כדורגל סגור וזהיר - התופעה הכי בולטת בסיבוב השני ובעונה הזו כולה, הוא השינוי המנטלי שעברו הקבוצות. אם בעבר מאמנים בליגה הזו היו מתרכזים במוטיבציה ובמוראל הקבוצתי, כיום הדגש הוא בעיקר על טקטיקה נכונה, ובליגה הלאומית זה בדרך כלל אומר לשחק סגור במטרה לגנוב שער. האופי הטקטי של הקבוצות לא משפיע רק על סגנון המשחק, אלא גם על התוצאות, ומביא לירידה מטרידה של דרמה ממשחקי הליגה. לראיה, מתוך 66 משחקים שהתקיימו בסיבוב הזה, בשלושה בלבד ניצחה הקבוצה שנקלעה לפיגור, כשבשניים מתוכם עשתה זאת הפועל רמת גן ב"מכתש". שזה אומר עוד דבר חשוב: לקבוצות אין אופי לחזור מפיגור. קבוצות בלי אופי יתקשו מאוד בליגת העל.

2. אין שערים - המשחק הסגור של הקבוצות והיעדר היכולת שלהן להתמודד עם פיגור, הביאו לכך שהסיבוב הזה היה שחון מאוד. אם בסיבוב הראשון קיבלנו כמות סבירה של 147 שערים וממוצע של 2.23 למשחק, בסיבוב הזה נאלצנו להסתפק בכמות מזערית של 119 שערים בלבד וממוצע עלוב של 1.8 למשחק. הבעיה הגדולה היא שכמות השערים כמעט שלא משפיעה על המיקום בטבלה, וכך יוצא שכל קבוצת הכח עמידר רמת גן, השניה בטבלה, כבשה בסיבוב שער אחד בלבד יותר מאשר שני שחקניה של הפועל רמת גן, קובי חסן וגורג' דאטורו.

3. אין פריחה של שחקנים צעירים - הכדורגל בסיבוב הזה הפך להיות עוד יותר טקטי מאשר בסיבוב הקודם, וכתוצאה מכך שיתופם של שחקנים צעירים וחסרי ניסיון הולך ופוחת. בעוד שהליגה השנייה אמורה לשמש במה לצעירים שהעדיפו לשחק במקום לחמם את הספסל בליגה הראשונה, אנו עדים למספר רב של קבוצות שמעדיפות לשחק בעיקר עם שחקנים ותיקים יחסית , "מומחים" לליגה השנייה. הדוגמאות הבולטות לקבוצות כאלו הן הפועל פתח תקווה, הכח עמידר רמת גן והפועל עכו. כתוצאה מכך קשה להצביע על הרבה שמות חדשים שפרצו קדימה.

4. התאוששות החלוצים הזרים - בסיבוב הראשון הם הוכתרו כמאכזבים וכמיותרים ביותר, ונמצא כי תפוקת השערים שלהם נמוכה מזו של החלוצים הישראלים. בסיבוב הזה חלה התאוששות רצינית וחזרה לדומיננטיות של החלוצים הזרים. השחקנים שמובילים התאוששות זו הם פטי נימבה, שהרשית 5 פעמים, סר'ז איילי מהפועל רעננה וג'ורג' דאטורו, שבסיבוב הראשון עסקו בעיקר בהחמצות.

5. המיקום הגבוה בטבלה לא משפיע על כמות הקהל - תופעה מאכזבת נוספת היא העובדה שהצלחתה של הקבוצה והשתתפותה במאבק על ההעפלה לליגת העל לא הביאה לעלייה במספר האוהדים המגיעים למגרש. הדוגמאות הבולטות לכך הן הכח עמידר רמת גן, שרצה בצמרת מפתיחת העונה ובכל זאת לא תמצאו במשחקי הבית שלה יותר מ-400 עד 500 אוהדים מקומיים, והפועל רעננה, שנותנת עונה מפתיעה וטובה מבחינתה, וגם בשורותיה תראו לא יותר מכמה מאות בכל משחק.

6. חוסר יציבות ודרמה בטבלה - אם התופעה הזו לא הייתה קיימת, אפשר היה לסגור את הליגה. בסך הכל, אפשר לומר כי מדובר ביתרון היחיד של הליגה הלאומית העונה, אך מדובר ביתרון גדול. חוסר היציבות של רוב הקבוצות, שמביא לכך שהן יכולות להציג בשבוע אחד יכולת מצוינת ויכולת מזוויעה בשבוע שלאחר מכן, מבטיח כי המרוץ לעליה יימשך עד סוף העונה, על כרטיס אחד לפחות אם לא על שניהם. גם בתחתית צפוי להיות קרב מר עד הסוף על מי תהיה היורדת השנייה.

דירוג המועמדות לעלייה

הפועל פתח תקווה - מאז הגעתו של אלי מחפוד, הקבוצה התחילה לממש חלק מהפוטנציאל הגדול שלה, שהתבטא גם בניצחון על מכבי הרצליה בגביע המדינה. פטי נימבה, יניב לוזון ושמעון אבו-חצירא מרגישים הרבה יותר טוב תחת שרביטו של מחפוד, וניכר שיפור משמעותי ביכולתם. עם זאת, המלאבסים כבר הוכיחו העונה כי היכולת שלהם היא תקופתית, ומשחק אחד לא טוב עלול לגרום להם לנסיגה נוספת. סיכויים: 60 אחוז.

הפועל חיפה - למרות הרבה תוצאות לא טובות, ברבים ממשחקיה העונה הייתה קבוצתו של שלומי דורה עדיפה על יריבותיה, וחוסר היכולת ליצור ולנצל מצבים פגעה בהם מאוד. בנוסף, לקראת סוף הסיבוב השני נראה כי הקבוצה פיתחה תלות מוחלטת ביכולתו של כוכבה עדן בן- בסט. עם כל זה, בהתחשב ביריבותיה, בכמות הקהל התומך שלה וברצון העז של כל המערכת, נראה כי סיכוייה להעפיל לליגת העל הם לא רעים.
סיכויים: 50 אחוז.

הכח עמידר רמת גן - הסגולים מוינטר מועמדים לעלייה לא בשל הכדורגל המבריק שלהם, אלא פשוט משום שהם מצליחים פעם אחרי פעם לחזור למקום שממנו מעפילים. לקראת סוף הסיבוב השני הציגה הכח יכולת מאוד לא משכנעת, ובכל זאת היא ממוקמת בסופו במקום השני. איזון בין היכולת הלא משכנעת לבין מיקומה בטבלה הוא שהביא לחישוב הסיכויים: 40 אחוז.

הפועל רמת גן והפועל רעננה - שתי הקבוצות ה"קטנות" היחידות שעדיין מהוות גורם משמעותי במאבק העלייה. לעומת הפועל רמת גן, שהגיעה לצמרת בזכות ריצה מדהימה בסיבוב השני, הפועל רעננה נמצאת שם מתחילת העונה, ונראה כי חלה נסיגה מסוימת ביכולת שלה. בשביל שתיהן המחזורים הראשונים של הסיבוב השלישי יקבעו האם הן באמת יכולות להפתיע ולעלות ליגה. סיכויים: 25 אחוז.

דירוג המועמדות לירידה

הפועל נצרת עילית - הקבוצה הזו הייתה מועמדת לירידה עוד לפני תחילת העונה בשל הסגל החלש שלה. בהתחלה עוד נראה היה כי היא תהיה מסוגלת להילחם בתחתית בכבוד, אך רצף תוצאות לא טובות בסיבוב השני גמר את הסיפור. רק נס ישאיר את נצרת עילית בליגה. סיכויים: 95 אחוז.

עירוני רמת השרון - למרות שיפור ניכר ביכולת שלה מאז הסיבוב הראשון, קשה לשכוח כי מדובר בקבוצה שכל מאפייניה מתאימים כבר לליגה אחת נמוכה יותר. שחקניה אינם מוכרים, אין לה כמעט אוהדים והמגרש הביתי שלה עלוב למדי. למרות שיש לה הרבה לב, לא בטוח שהיכולת תספיק להישאר. סיכויים: 50 אחוז.

הפועל עכו - היא אמנם מתחת לרמת השרון בטבלה, אבל הפועל עכו היא קבוצה גדולה יותר, מנוסה יותר וכנראה שלמרות הכל גם טובה יותר. עכו היא קבוצה שתהיה מסוגלת לעלות למשחקיה החשובים בבית ולקחת שלוש נקודות מול מספר לא מבוטל של קבוצות ליגה. האכזבה הרבה שגרמה לאוהדיה, לא תאפשר לשחקנים של חיים לוי להקל ראש באף משחק, והם יילחמו יותר מכל קבוצה אחרת. סיכויים: 40 אחוז.

הפועל באר שבע - הסיבה שאתם מופתעים לראות את הקבוצה מבירת הנגב בקטגוריה הזו, היא אותה סיבה שהביאה אותה לפה - השם. העונה הפועל באר שבע משחקת כדורגל רע ופחות טוב ממרבית קבוצות הליגה. נראה כי לולא השם הגדול והקהל הרב, קבוצות היו פחות חוששות לשחק נגדה, מנצלות את הקבוצה המאוד חלשה ומבולבלת שנמצאת שם, ואז מצבה בטבלה היה אף יותר גרוע. אפשר להשוות את המאבק שלה נגד הירידה לזה של שתי התל אביביות מהליגה הבכירה - כולם אומרים שאין סיכוי שזה יקרה, כי זו הפועל באר שבע. אבל מה אם זה כן יקרה? סיכויים: 15 אחוז.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully