וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: זריקת מרץ

3.3.2008 / 21:34

החודש הכי משוגע בשנה הגיע, ואיתו שלבי ההכרעה של העונה. טנסי הפסידה לואנדרבילט ואיבדה את הבכורה, קנזס נקמה בביזלי ובקנזס סטייט

פעם בארבע שנים מתאכזר לוח השנה לחובבי המכללות עם התארכותו הבלתי מוסברת של חודש פברואר ל-29 ימים, והעיכוב בהגעתו המיוחלת של חודש מרץ, החודש שלנו. אז אחרי שסבלנו בשקט את אותן 24 השעות המיותרות כל כך, הגענו במזל טוב לחודש המשוגע מכולם. בינתיים נשאר לנו עוד שבוע אחד עד סיום העונה הרגילה ותחילת הטירוף האמיתי עם פתיחת הטורנירים החטיבתיים, אבל גם בשבוע החולף קיבלנו כמה דרמות ראויות לתקופה הזו של השנה.

טנסי לא הספיקה ליהנות מאוויר הפסגות במקום הראשון והפסידה לואנדרבילט, צפון קרוליינה ודיוק נמתחו כהוגן רגע לפני העימות החזיתי ביניהן (שידור ישיר גם אצלנו ב-ESPN, בלילה שבין שבת לראשון ב-4:00), קורנל הפכה לראשונה שמשיגה את הכרטיס לטורניר המכללות כשהבטיחה לעצמה את המקום הראשון באייבי ליג (החטיבה היחידה בה לא נערך טורניר חטיבתי), ובובי נייט התקשה להסתגל לחיים ללא התקשורת אהובת ליבו, והסכים להצטרף לצוות הפרשנים של ESPN בטורניר הגדול.

רוח ההתנדבות יצאה מהמפרשים

ואנדרבילט (18) – טנסי (1) 69:72

יממה אחת בלבד אחרי שטיפסו לראשונה בהיסטוריה למקום הראשון בדירוג חיכה לכתומים של ברוס פרל עוד דרבי לוהט, הפעם בנאשוויל. הוולטס עלו עם הרבה פחות התלהבות אחרי המאמץ האדיר שהשקיעו רק יומיים קודם לכן בניצחון הגדול על ממפיס, והמארחים ניצלו זאת עד תום ובנו יתרון דו ספרתי כבר בדקות הפתיחה. בהמשך קוזז הפער לאט לאט, ובתחילת המחצית השניה היתרון אף עבר מספר פעמים לצד הכתום של המתרס, אבל שלשה של אלן מיטקאלף במצב של שוויון 43:43 נתנה את האות לריצה נוספת של הקומודורס 14 דקות לסיום, ומאותה נקודה המשחק היה בשליטתם.

בשניות הסיום עוד קיבלנו דרמה קטנה כשמסירה ארוכה של שיין פוסטר הנהדר כמעט והלכה החוצה והעניקה למתנדבים כדור ביד בפיגור של שלוש נקודות, אבל קיגן בל השתלט על הכדור, ומיד נשלח אל הקו. בל הצליח להחטיא את שתי הזריקות, אבל ב-1.8 השניות שנותרו על השעון כל שנותר לג'וואן סמית' היה להשליך זריקת התאבדות ממגרש שלם, שלא פגעה בדבר. פוסטר, שהפך לכוכב הבלתי מעורער של ואנדי אחרי עזיבתו של דרק באיירס בקיץ, צלף 32 נקודות, כולל שש שלשות, ונעזר ב-17 של ג'רמיין ביל. כריס לופטון קלע 25 למפסידים, טיילר סמית' הוסיף 11 ו-17 ריבאונדים.

בסוף השבוע כבר הצליחה טנסי לתקן את הרושם עם ניצחון 60:63 על עוד יריבה מושבעת שלה, קנטאקי (שגילתה לפני המשחק שפטריק פטרסון המצוין גמר את העונה), בעוד שואנדרבילט קילקלה לעצמה את הרזומה עם הפסד 78:73 לארקנסו.

בוסטון קולג' - צפון קרוליינה (3) 90:80

שבוע לפני הקרב הגדול מול דיוק בדורהאם, עמדה צפון קרוליינה על סף התהום, אבל ידעה להפעיל את מכבש הלחץ המפורסם שלה בדיוק בזמן כדי לחמוק עם עוד ניצחון דחוק שהחזיר אותם למקום הראשון בדירוג אחרי היעדרות ארוכה. האיגלס הפכו העונה לקבוצה בינונית למדי בעקבות עריקתו של ג'ארד דאדלי, שחקן השנה ב-ACC בעונה שעברה, והפכו פחות או יותר לקבוצה של איש אחד – טייריס רייס. הבעיה של הטאר הילס היתה שהאיש הזה תפס את משחק חייו דווקא נגדם.

הדינמו הקטן של BC פשוט לא היה מסוגל להחטיא במחצית הראשונה, אותה סיים עם 34 נקודות, ואחרי שהתכבד גם בשני הסלים הראשונים של המחצית השניה, הראה לוח התוצאות על 40:58 לטובת המקומיים. אז דני גרין נכנס לפעולה, ועם שלוש שלשות משלו הנהיג ריצה של 0:18, שיחד עם הגנה רצחנית תוצרת רוי וויליאמס שברה לחלוטין את הנשרים והוציאה להם את כל האוויר, ובסיום התוצאה הסופית אפילו לא רמזה על המשחק המדהים שהתפתח במסצ'וסטס.

כשהעשן התפזר היו לרייס 46 נקודות, אבל הוא היה היחיד בקבוצתו שקלע בדאבל פיגרס. גרין סיים עם 18 למנצחים, כשטיילר הנסברו (25 נקודות) ו-ווין אלינגטון (20 נקודות) נוטלים ממנו את המושכות לקראת הסיום.

צפון קרוליינה סטייט - דיוק (7) 87:86

גם החברים מהעבר השני של דרך הטבק עשו לעצמם חיים קשים השבוע, אבל גם כאן הסנסציה נמנעה ברגע האחרון. כשהם כבר סוחבים על הגב שני הפסדי חוץ ברציפות, נקלעו הבלו דבילס לפיגור מפתיע מול האחות החורגת, ונזקקו לריצה של 5:14 בשתי הדקות האחרונות כדי לגנוב את הניצחון, שהיה ה-800 במספר בקריירה של מייק ששבסקי, שמרוחק כעת 102 ניצחונות בלבד מהשיא של מורו ורבו, בובי נייט.

דווקא במשחק החגיגי הזה חטף קואץ' K עצבים על חניכיו, שלא בדיוק ביצעו את ההוראות שלו, ובאחד מפסקי הזמן הודיע להם שיחליטו בעצמם איך לשחק כיוון שהם גם ככה לא מקשיבים לו, ובדרך פלא בדיוק אז התחיל הקאמבק של השדים הכחולים. ג'ון שייר ודמרקוס נלסון קלעו 19 כל אחד למנצחים, בן מקאולי הוביל את הוולפאק עם 19 משלו.

חכמים על חזקים

טקסס טק – טקסס (5) 80:83

ללונגהורנס יש אולי את מאגר הניצחונות האיכותיים הטוב ביבשת, בין היתר על טנסי, UCLA (בחוץ) וקנזס, אבל הנפילות המזדמנות הללו יעלו להם ככל הנראה באפשרות להיות אחת מארבע המדורגות ראשונות בטורניר. הרד ריידרס בנו יתרון מבטיח במחצית השניה והיו מוכנים להסתערות של די ג'יי אוגוסטין ואיי ג'יי אברהמס, שאכן הגיעה, אבל באיחור, ובסיום חגג פט נייט את הניצחון הגדול ביותר שלו מאז החליף את אביו על הקווים. אלן ווסקויל קלע 18 לטקסס טק, כולל 10 מ-10 מהקו, והתגבר על עוד משחק משובח של אוגוסטין עם 30 נקודות.

קנזס (6) – קנזס סטייט 74:88

לראשונה מזה הרבה מאוד שנים ניכרה תכונה אמיתית ביציעי פוג אלן פילדהאוס לקראת בואה של האחות הקטנה, שכזכור הנחילה לג'ייהוקס את ההפסד הראשון שלהם העונה במנהטן. הנקמה המתוקה התאפשרה הרבה בזכות שתי עבירות מהירות של מייקל ביזלי, שקירקעו את הפרשמן המדובר של הווילדקאטס לדקות ארוכות במחצית הראשונה, בהן רצה קנזס לפער משמעותי. בסופו של דבר הצליח ביזלי להעמיד עוד שורה סטטיסטית מהממת של 39 נקודות ו-11 ריבאונדים, אבל לא הצליח אפילו לדגדג את הג'ייהוקס, שנהנו מ-21 נקודות של ברנדון ראש ו-18 של שרון קולינס.

סטנפורד (8) - וושינגטון סטייט (22) 53:60

סטנפורד הבטיחה לעצמה לפחות את סגנות הפאק 10 בעונה הרגילה עם עוד ניצחון חשוב לאוסף בעונה המצוינת שלה. הקוגארס נלחמו כמו שהם יודעים, אבל נותרו חסרי אונים מול הדומיננטיות של ברוק לופז, אולי במשחקו הביתי האחרון במכללה לפני עזיבתו הצפויה לדראפט בסיום העונה. לופז סיים עם 25 נקודות, כשאחיו התאום רובין מסייע עם 11 נקודות. דרק לואו קלע 14 לוואזו.

תוצאות נוספות

שתי הצגות של קווין לאב סידרו ל-UCLA סוויפ במדבר, אחרי 49:70 מוחץ על אריזונה סטייט ו-66:68 דחוק על אריזונה, רגע לפני קרב הענקיות של הברוינס מול סטנפורד ביום חמישי הקרוב. הנציגה השניה של עיר המלאכים, USC, עשתה אף היא סיבוב במדבר, שהחל ברגל ימין עם ניצחון 58:70 על אריזונה, אבל הסתיים באכזבה גדולה אחרי ההפסד 80:66 לאריזונה סטייט, למרות 37 נקודות של או ג'יי מאיו.

ג'ורג'טאון שמרה על המקום הראשון בביג איסט בזכות ניצחון דרמטי במיוחד על מרקט 68:70 אחרי הארכה, לואיוויל נצמדה אליה עם ניצחונות על נוטרדאם (85:90) ו-וילאנובה (54:68), וביום ראשון ההויאס יפגשו את הקרדילנס למפגש ישיר על אליפות העונה הרגילה בחטיבה. בביג 10, וויסקונסין שמרה על מקומה בצמרת לצידה של פרדו עם 42:57 על מישיגן סטייט. בסוף השבוע הספרטנס הוציאו את העצבים על אינדיאנה עם 74:103 מדהים ומאוד לא אופייני לחטיבה הקשוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שידורי השבוע

אז כבר גילינו שהפעם ESPN לא תפסח על שידור מלחמת העולמות בין דיוק לצפון קרוליינה, שתגיע אלינו בלילה שבין שבת לראשון בשעה 4:00. שידורי הרשת השבוע יחלו כבר הלילה, בין שני לשלישי, עם המפגש בין ווסט וירג'יניה לפיטסבורג (2:00). בלילה שבין שלישי לרביעי נדרים ל-SEC למשחק בין מיסיסיפי לארקנסו (4:00), ובין חמישי לשישי נקבל מנה כפולה עם פרובידנס נגד קונטיקט (2:00) ואילינוי נגד מישיגן סטייט (4:00). ב-FOX שוב יצטנעו עם שני שידורים ישירים בלבד – דרום קרוליינה נגד קנטאקי בחמישי (8:30), ואורגון סטייט נגד אריזונה בראשון (5:30).

דירוג AP אחרי השבוע ה-17

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. UCLA
4. טנסי
5. קנזס
6. דיוק
7. סטנפורד
8. קסבייר
9. טקסס
10. וויסקונסין
11. ג'ורג'טאון
12. לואיוויל
13. קונטיקט
14. באטלר
15. פרדו
16. ואנדרבילט
17. מישיגן סטייט
18. אינדיאנה
19. נוטרדאם
20. דרייק
21. מרקט
22. גונזאגה
23. וושינגטון סטייט
24. קלמזון
25. דייוידסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully