וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חומה ולא מגן

אסף שקד

3.3.2008 / 16:20

לשחקנים בבית"ר נמאס מחוסר האחריות של אלברז, וטוענים שהוא לא דומה למגן המצוין מתחילת העונה. בריבר פלייט ודאי לא מופתעים

היכולת של כריסטיאן אלברז מול הפועל כפר סבא (1:1), הצליחה להוציא את חלק משחקני ההגנה של בית"ר מדעתם. אחרי מספר משחקים בהם זוהה אצלם סוג של הפקרות מצידו של הצ'יליאני, הגיע המשחק מול כפר סבא, שהוכיח להם כי מדובר בתופעה מדאיגה. "אלברז הגזים עם העליות שלו להתקפה, הוא כבר שכח לרדת להגנה ולעזור לנו", אמר אחד משחקני ההגנה הבכירים בבית"ר. "יכול להיות שהביטחון שהוא צבר גרם לו להיות פחות אחראי בהגנה, אבל החורים שהוא עושה לא יכולים להימשך".

אולי מי שמכיר היטב את הקריירה של אלברז, לא מופתע מהירידה ביכולת שלו והחורים שהוא יוצר יותר ויותר בהגנה. זה קרה לו כבר בקבוצות הקודמות שהוא שיחק בהן, ונדמה שזה קורה לו גם בבית"ר ירושלים. ההתחלה מרשימה, נדמה שהקבוצה מצאה מגן לשנים, אבל אז נחשפות בעיות עמוקות יותר, שהסתתרו מתחת לפריצות הנאות שלו באגף. אלברז סיכם לאחרונה לשנתיים נוספות בבית"ר ירושלים, אבל יהיו שיאמרו שלא בטוח שמדובר בעסקה משתלמת ושהאלופה לא יכלה למצוא משהו טוב יותר ויציב יותר בכסף הזה.

געגועים למילו

זוהי העונה השנייה של אלברז (28) מחוץ לצ'ילה. בקדנציה הקודמת הוא לבש את המדים הלבנים אדומים של ריבר פלייט, לא פחות ולא יותר, וגם שם נראתה פתיחת העונה מאירת פנים. אלא שאז הוא סבל מפציעה שהוציאה אותו למספר מחזורים מחוץ להרכב, וכשהמגן חזר הוא לא הציג אפילו חצי מהיכולת של לפני הפציעה, מה שגרם למועדון הפאר הארגנטינאי לשחרר אותו בתום העונה.

רודריגו גוטמן, ארגנטינאי שחי בישראל ועוקב באופן הדוק אחרי הכדורגל הארגנטינאי, מספר על התקופה של המגן בריבר פלייט: "הייתה לו פתיחת עונה נהדרת, אפשר לומר כמו בבית"ר ירושלים. אני זוכר שדיברו על זה שאחרי עונה אחת הוא ייצא לקבוצה גדולה באירופה, הוא השתלב טוב מאוד עם האופי הארגנטינאי הקשוח שאפיין אז את ריבר. אבל אז הגיעה פציעה לא ברורה שנוצרה כנראה מעומס ושום דבר לא חזר להיות אותו דבר. הוא ישב כמה מחזורים ביציע ואז, כשקיבל את ההזדמנות שלו בהרכב, הוא היה נראה רע מאוד. ברגע שהוא היה מחוץ להרכב, היו לו גם כמה תאקלים עם שחקנים מקומיים ובסוף העונה הוא מצא את עצמו מחוץ לקבוצה ובלי כל התקוות שנרקמו בתחילת העונה. למזלו, קבוצת האם שלו קאתוליקה שמחה לקלוט אותו מחדש, אבל אותה עונה הראתה שהוא מתקשה מאוד להסתגל לתרבות מעט שונה ממה שהוא מכיר".

התסריט בבית"ר נראה מאוד דומה. פתיחה נהדרת, הרבה אופטימיות בעמדה שבה חסרים כשרונות, ואז שחקני הקבוצה מגלים ללא מעט חסרונות. בסגירה, בהתמדה, ביציבות. נדמה כי מאז שחברו הצ'יליאני, מילובן מירוסביץ', חזר לדרום אמריקה, חלה הידרדרות מדאיגה ביכולתו של אלברז. אמש, עמוק בתוך המחצית השנייה בכפר סבא, הגיע אלברז להזדמנות קורצת מאוד מול שערה של הפועל כפ"ס. כל מה שהמגן היה צריך לעשות זה להוציא כדור רוחב קצר לזנדברג, שהיה מגלגל את הכדור לרשת החשופה. אך אלברז, מזווית קשה מאוד, העדיף לנסות ולכבוש. זנדברג המאוכזב שאל את אלברז תוך כדי נפנוף ידיים "למה לא מסרת לי", אך הצ'יליאני סינן כמה מילים בספרדית והשיב תנועות ידיים זועמות לקשר. בסוף המשחק החליף המגן כמה מילים עם חבריו הדרום אמריקאים – ויסה ורומולו, אך את המתח שהיה באוויר היה אפשר להרגיש עד לשער הגיא.

"אלברז שונה לחלוטין ממה שהוא היה בתחילת העונה", אומר אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה. "יכול להיות שהוא התאקלם לכדורגל הבינוני שיש בליגת העל והביטחון שהוא תפס מאפשר לו להיות פחות אחראי. יש הרבה מצבים שהוא עולה להתקפות ומשאיר את האגף פנוי למתפרצות, מה שלא היינו רואים ממנו בתחילת העונה. גם מבחינה חברתית הוא הרבה יותר סגור מאז שמירוסביץ' עזב את הקבוצה, כשהוא היה איתו הוא היה מחובר הרבה יותר לשאר השחקנים, עכשיו בגלל קשיי השפה הוא מתקשר בעיקר עם ויסה ורומולו ומדי פעם עם אלברמן, שדובר את השפה שלו".

זה כל האופי

"אני זוכר את אלברז במחנה האימונים באוסטריה", מספר אחד מחבריו לקבוצה. "הוא היה שקט מאוד, צנוע, וראו בעניים שלו כמה שהוא רוצה להצליח. היום הוא הפך לבנאדם אחר. הוא נראה מאוד עצבני ומתוח ואפילו מביא את זה למגרש עצמו, היו מספר פעמים שכמעט נשארנו ב-10 שחקנים בגלל העצבים שלו. יכול להיות שבתחילת העונה הוא היה מאופק מאוד ועכשיו מתפרץ האופי הדרום אמריקאי וחם המזג שלו. אם זה לא ישתנה, אני לא רואה אותו חוזר ליכולת המצוינת שהייתה לו בתחילת העונה".

אלברז, כאמור, סיכם לאחרונה לשנתיים בבית"ר, אבל שחקנים בקבוצה מתחילים לפקפק בכדאיות העסקה. בכל מקרה, בצוות המקצועי של בית"ר קצת יותר סבלניים לגביו. "מה שאף אחד לא יודע, זה שאלברז משחק כבר מספר משחקים עם פציעה", אומר גורם בקבוצה, "ואולי בגלל זה הוא לא יכול לתת את המקסימום שלו. אם היה לנו תחליף על הספסל סביר להניח שהוא היה זוכה למנוחה במספר משחקים על מנת לא להחמיר את הפציעה, אבל לצערנו אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו להשאיר אותו מחוץ להרכב. אני מסכים עם הקביעה שהוא התרגל למנטאליות של הכדורגל הישראלי והוא פחות אחראי מאשר בתחילת העונה, אבל אסור לשכוח שלכל שחקן יש את הירידות והעליות שלו. כולנו תקווה שהתקופה הלא טובה בה הוא נמצא, תעבור במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully