וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: כך החלו המהומות בין שוטרים לאוהדי הפועל חיפה

אייל בן יעקב

3.3.2008 / 19:57

אוהדי הפועל חיפה התלוננו על אלימות קשה של השוטרים במשחק ההפסד לעכו, במשטרה מכחישים. לינק וידאו מצורף, אתם תשפטו

הרוחות ממשיכות לסעור בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו אתמול (שבת) במשחק בו ניצחה הפועל עכו את הפועל חיפה (0:1) במסגרת המחזור ה-22 של הליגה הלאומית. לטענת אוהדי הפועל חיפה התנהלות המשטרה לפני המשחק ולאחריו, היתה מחפירה, ולדבריהם ארבעה שוטרים בלבד שמרו על יותר מאלף אוהדי חיפה.

"זו לא פעם ראשונה שאני במשחק כדורגל, אבל מה שהיה שם אתמול, דבר כזה עוד לא ראיתי", מספר טל בנימין בן ה-24 אוהד הפועל חיפה שהיה ביציע. "כבר לפני המשחק העניינים התחילו להתחמם כשהשוטרים פתחו את השערים חצי שעה בלבד לפני שריקת הפתיחה, ונוצר לחץ גדול מאוד ביציעים. אחד השוטרים אמר לי לפני המשחק כי נראה לו שיהיה להם בלאגן איתנו היום. בדקה ה-85 החלה התקהלות ליד הגדר ואוהדים החלו לקלל ולצעוק לפיטוריו של שלומי דורה. אחד המקללים היה נער בן 16, לאחר מספר קללות אמר לו אחד השוטרים להפסיק לקלל, ולאחר שהנער ענה לו כי הוא יעשה מה שהוא רוצה, השוטר תפס אותו, הצמיד אותו לגדר ונגח לו בפנים".

"קצין המשטרה נגח בקטין, ובתגובה ניגש אליו מרשי אשר הרגיש כי מחובתו כאזרח וכמפקד בכיר בצבא להרגיע את הרוחות", מספרת עו"ד תמי אולמן, המייצגת את אחד האוהדים שנפגעו באירוע. "הוא התקדם לעבר השוטר אשר בתגובה שלף את תרסיס הפלפל שלו והחל לרסס לכל עבר, תוך כדי שהוא פוגע בילדים קטנים אשר היו ביציע. נגד השוטר הוגשה תלונה למח"ש, ואף אדרוש להוציא את המצלמות שתיעדו את האירוע, בכדי להוכיח שהשוטר נהג בצורה מחפירה. לא יכול להיות שהשוטרים יחליטו מה טוב ומה רע".

"מעדויות שקיבלתי השוטרים הם שהתחילו את האירוע זה. אנשים בכו על הרצפה, ואני יכול להעיד כי לאחר שרק נגעתי בפרצופו של אחד הנפגעים, ידי שרפה מאוד והבנתי עד כמה מסוכן החומר הזה. לא היה מקום מצד השוטרים להתנהג ככה", אמר היום אפרים גבאי, מנהל הפועל חיפה, שגם אחיו חיים נכווה בפניו כתוצאה מהתרסיס.

מארגון ארגון אוהדי הכדורגל בישראל, "היציע" נמסר: "אנו בארגון "היציע" חוששים כי יחס המשטרה לאוהדי הכדורגל הולך ומקבל מאפיינים שדומים יותר לפיזור הפגנות במשטרים אפלים. לפיכך ארגון היציע יוצא בקריאה למשטרת ישראל וההתאחדות לכדורגל לעשות יד אחת וביחד עם נציגי ארגוני האוהדים לשים קץ לתופעה לפני שתחול התדרדרות נוספת".

תגובת רפ"ק ערן שקד, דובר מרחב גליל: "משטרת מרחב הגליל נערכה מראש במגרש על מנת למנוע הפרות סדר עם עשרות שוטרים וסדרנים מתוך תפקידה להגן על שלום הציבור ולמנוע סיכון חיי אדם. במצב של אירועי הפרות סדר ואלימות למשטרה תגובה נחרצת של שימוש בכוח סביר על מנת למנוע את הפרות הסדר. אם לאותו אזרח טענה של שימוש בכוח לא סביר יוכל להפנות את טענתו לקצין תלונות הציבור או למחלקה לחקירות שוטרים".

עדכון ראשון: 2.3.08, 22:21
עדכון אחרון: 3.3.08, 19:57

"הירידה ביכולת קשורה למצב הכספי"

שחקנים בקבוצת עירוני ראשון לציון מספרים כי רבים מהם לא קיבלו את משכורות חודש דצמבר וינואר, וחלקם משחקים כבר ארבעה חודשים ללא משכורת.

"אנחנו רוצים להאמין כי אין קשר בין הבעיות הכספיות של הקבוצה לבין הירידה ביכולת", אמר גורם בכיר בקבוצה מעיר היין, שלא ניצחה כבר שמונה משחקים. "עם זאת, אין ספק זה מחלחל לשחקנים, וישנם אף כמה שברור כי זה משפיע עליהם מאוד".

שמעון ביטון, מנכ"ל ראשון לציון: "שמונים וחמישה אחוז מהשחקנים כבר קיבלו את המשכורות שלהם עד יום חמישי שעבר, אז שלא יספרו סיפורים. השאר יקבלו את הכסף בקרוב מאוד, לאחר שהעירייה תסיים לסדר את המאזן שלה. נשיא העמותה הבטיח לי אישית כי כל ההתחייבויות הכספיות לצוות המקצועי ולשחקנים יכובדו במלואם".

יצוין כי שחקנים רבים בקבוצה הביעו אמון במערכת, כי הנושא הכספי יוסדר לבסוף, וחלקם אף מאמינים כי ניצחון בווסרמיל במחזור הבא, עשוי להביא לשינוי חיובי גם בנושא הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully