וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה שהוצאנו לך את המיץ'

גיל קדרון

29.2.2008 / 12:59

אחרי הטרייד על גאסול, גיל קדרון מתנצל בפני מיץ' קופצ'ק, ה-GM של הלייקרס, שאינו הכסיל שחשבתם שהוא, אלא גאון, גאון אמיתי!

אל: ג'נרל מנג'ר הלייקרס, מיץ' קופצ'ק
הנדון: בקשת מחילה, הכאה על חטא, ו/או אכילת כובע

מיץ' היקר,

זה לא היה קל לנו לכתוב את המכתב הזה, מיץ', לא קל. מעולם לא חשבנו שניאלץ לעשות זאת, והיום אנחנו משלמים את המחיר הנפשי הקשה של התבוננות ארוכה ולא נעימה במראה. ואתה? אתה אפילו לא מקל עלינו עם איזה "אמרתי לכם" או "קיבלתם נה לפנים", אתה לא שמח לאידנו, ואפילו לא כועס. למען השם, מיץ', תכעס, תכעס, זה יקל עלינו, יעמעם את רגשות האשם ויעלים את הבושה. השלווה הסטואית שלך הורגת אותנו.

אחח, איך נהנינו להפוך אותך לבדיחה השנייה הכי מצחיקה ב-NBA אחרי איזייה תומאס, לעוות את שמך לקראפצ'ק, להאשים אותך בפירוק השושלת של שאקובי בלייקרס, להקניט אותך על התרומה המביכה שהשגת בעבור השחקן הכי דומיננטי בתבל (בטרייד ששלח את שאקיל אוניל בתמורה ללמאר אודום, קארון באטלר ובריאן גראנט), לצחוק לך בפנים כשוויתרת על סופרסטאר בהתהוות כמו באטלר בעבור קוואמי בראון (אותו החתמת לשלוש עונות). שחקנים, מאמנים, מנהלים, עיתונאים, פרשנים, ומעל לכל אוהדים – כולנו הצטרפנו לחגיגה.

כשהתעקשת לשמור את אנדרו ביינום (שאפילו פיל ג'קסון התנער מהבחירה שלו בדראפט במקום העשירי והבהיר שהוא לא היה חלק מקבלת ההחלטות שהובילה להצטיידות בילד בן 17 בערב הדראפט) ו-ויתרת על הסיכוי להביא את ג'רמיין אוניל או ג'ייסון קיד בתמורה לאותו ביינום בקיץ, יצאנו בראשי חוצות והעלבנו את האינטליגנציה שלך. קשה להאשים אותנו, אבל לא ידענו עד כמה חוש הריח שלך מריח דם למרחקים.

טענו שהחוזים הבומבסטיים שקיבל הזן מאסטר היו פופוליסטיים בעיקר, או שלחילופין נועדו להכניס קצת מנהיגות בשרשרת הפיקוד הלוקה בחסר, כי כולנו ידענו שבתצורה הנוכחית הוא לא יזכה לאמן קבוצה שרצה לאליפות. התבשמנו בצדקתנו בתחילת העונה, עת קובי בריאנט קרא להחלפתך ואז דרש טרייד לקבוצה שתאפשר לו לזכות באליפות, כמו שיקגו, תקופה שנראית במבט לאחור כאילו התרחשה בפלנטה אחרת או מימד אחר. אחח, אלה היו ימים פשוטים יותר, מיץ', בהם הגבר היה גבר, האישה הייתה אישה, היהודים היו טובים, הערבים היו רעים וג'נרל מנג'ר גרוע היה ג'נרל מנג'ר גרוע, כלומר אתה היית ג'נרל מנג'ר גרוע. וכשאנחנו אומרים גרוע אנחנו מתכוונים למזעזע. והנה, לפתע פתאום, העמדת תחת ידיך קבוצה שהיא הפייבוריטית לאליפות. איך זה קרה? איזה קסם שלפת מהכובע, מיץ'? אין טעם להכחיש, לא צפינו את זה.

בזכות ראייתך למרחקים מסתבר שידעת מה שאף אחד בארגון הלייקרס לא ידע - שביינום יהפוך בין רגע קצרצר במהלך העונה מילד חצוף למפלצת צבע בלתי ניתנת לעצירה, והנחת שהסגל שרבים ראו כבינוני יתגלה כעמוק ומגוון. ומעל לכל המשכת להאמין במנטרה שמוליכה את רוב המנהלים בליגה ומאפשרת להם לשמור על מקום עבודתם – תמיד יש מישהו טיפש יותר ממני. היי, חצי מקבוצות הליגה השלימו את הסגל שלהן על גבו של איזייה, אז למה לא אתה? בתור מי שתקע בבוץ את ממלכת הלייקרס הכרת מקרוב את ההשפעה של מנת משכל דו ספרתית של GM אחד על המשכורת בעלת שבע הספרות של GM אחר. הרי ריילי עד היום מזכיר את שמך ביראת כבוד בכל מסיבת קוקטייל כאיש שאחראי לבניית קבוצת האליפות של מיאמי ב-2006. הוא אפילו התכוון להודות לך מעל דוכן המנצחים, אבל השמפניה והסיגרים עירפלו את חושיו.

תמיד יש גרועים ממני, או "כך יצרתי את אפקט הפרפר"

כיום, כאמור, אנחנו מבינים שטעינו, שלא הבנו. הדרך שבה, כשבועיים לפני תום מועד ההעברות, תזמון בו רק חבר'ה שמעולם לא שמעו על המונח משא ומתן מבצעים מגה טריידים, סוף סוף איתרת מנהל בעל יכולות נמוכות משלך, וגנבת מכריס וואלאס ומממפיס את הסופרסטאר פאו גאסול בתמורה לחיוך ולמילה טובה, ועוד הצלחת על הדרך להיפטר מקוואמי – זו הייתה גאונות לשמה, מיץ'. מאז הפכה קבוצתך למועמדת מספר אחת לאליפות, וזאת ארבע שנים בלבד לאחר הפעם האחרונה בה העפילה לגמר ה-NBA, וכל זאת מבלי שזכינו לראות את גאסול משתלב עם מפלצת הצבע ביינום. אין מילים, מיץ', אין מילים.

נכון, קראנו לך פוקסיונר, ייחסנו את העסקה לחדלות האישים של וואלאס, שכבר חירב את בוסטון בימים שהיה על הפיירול של הירוקים. אפילו העלינו תיאוריות קונספירציה שמחברות בין מקום העבודה הקודם של ג'רי ווסט עם הגריזליס לאהבתו הראשונה בלוס אנג'לס. מה שבטוח – קרדיט לא נתנו לך. לא השחקנים, לא המאמנים, לא העיתונאים, לא הפרשנים, ומעל לכל לא האוהדים. תבין, מיץ', לא פשוט לבקש מחילה, להכות על חטא ו/או לאכול כובע, בטח לא אחרי כל ההייפ שיצרנו סביב חוסר כישוריך. אז למה שלא תכנס מסיבת עיתונאים ותגיד שהוסר ממך הכתם המקצועי, שתיכננת הכל, שמימשת את החזון שלך? אנחנו כבר לא יכולים לרדת מהעץ, מיץ', אז אולי פשוט תפיל אותנו משם וזהו.

והרי לך, סביב השחקן הטוב בליגה, קובי בריאנט, העמדת את המאמן המעוטר בהיסטוריה, חמישייה שכוללת רכז מנוסה, דרק פישר, סמול פורוורד רב תכליתי, אודום, מספר 4 שיודע לעשות הכל, פאו, ונוכחות אימתנית בבקבוק, ביינום, שלא לדבר על הספסל העמוק. דני איינג' לא יכול היה לעשות זאת טוב יותר ממך. התחלת תגובת שרשרת שהכריחה את פיניקס ודאלאס לבצע ניסויים אופטימיים שנשענים על אמונה בכימיה ובמשתנים בלתי נראים והעלת את חמתן של יריבותיך האחרות, שכל פשעך היה שניצלת טוב מכולם את המטומטם התורן. והופ טרללה, מאז הראשון בפברואר הלייקרס במאזן 1:11. מה שברור בראייה לאחור הוא שהניסיון רב השנים שלך כאותו מטומטם תורן נתן לך את החוצפה להגיש הצעה מעליבה בעבור גאסול, כל זאת במילים מתוקות ובפני פוקר. אז חשוב לנו שתדע, מיץ', אתה צדקת ואנחנו טעינו. אתה קוסם, אתה תותח, אתה הגדול מכולם.

מאיתנו,

עולם הכדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully