וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני השרון ניצחה את מכבי ת"א 78:86

2.3.2008 / 21:45

בני השרון הגיעה ליד אליהו והדהימה את מכבי ת"א עם ניצחון 78:86. חולון-אשקלון 74:90, גלבוע/עפולה-ראשל”צ 100:93, ר"ג-גליל 90:100

המחזור ה-15 של ליגת העל בכדורסל שהתקיים הערב (ראשון) הבטיח להיות מרתק עם מספר משחקים שעל הנייר היו אמורים להיות צמודים, אבל מעטים חשבו שהוא יסתיים בצורה כה מפתיעה, כשבני השרון הגיעה ליד אליהו, לפגוש את הקבוצה שדרסה את ריאל מדריד, ויצאה עם ניצחון חוץ גדול, 78:86. אצל הצהובים הוחלט בתחילת המשחק להושיב את ניקולה וויצ'יץ' מחוץ למגרש מחשש שזה ייפצע, והיא בהחלט שילמה את המחיר על כך, ועכשיו היא תצטרך להתאושש במהירות, לפני שאולימפיאקוס תגיע להיכל בהמשך השבוע.

בשאר משחקי הערב, דרסה הפועל חולון את הפועל אשקלון החבוטה, 74:90 עם הצגה גדולה של עמית תמיר מחוץ לקשת, ראשון לציון השיגה ניצחון חוץ חשוב בתחתית עם 93:100 על גלבוע/עפולה, וגליל עליון איבדה 12 נקודות הפרש והפסידה 100:90 ברמת גן. ביום שני ייחתם המחזור כשעירוני נהריה תארח את הפועל ירושלים (20:35, ספורט 5 פלוס לייב).

מכבי תל אביב – בני השרון 86:78

ביום חמישי, פגשה מכבי תל אביב את הקבוצה החזקה ביותר העונה, בדמותה של ריאל מדריד, הביסה אותה ב-20 הפרש, ואותתה לאירופה כולה שהכל טוב בממלכה הצהובה, פצועים או לא פצועים. עד כדי כך היתה בטוחה בעצמה מכבי תל אביב, שבקבוצה הוחלט להושיב הערב (ראשון) את ניקולה וויצ'יץ' על הספסל מחשש שהוא ייפצע ולא יהיה כשיר לאירופה. אלא שבאלופה כנראה שכחו שהם פוגשים בבני השרון, שהגיעה היישר מהמקום השני בליגה וכבר ניצחה את הצהובים העונה, וכך קרה גם הפעם, ביד אליהו, כשקבוצתו של אפי בירנבוים ניצחה 78:86.

שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת בדקות הראשונות, עד שיותם הלפרין סוף סוף התרומם והעלה את המארחים ליתרון ראשון. טפירו ניסה לתקוף את הסל אך ללא הצלחה, ודייויד בלות'נטל העלה את הצהובים ליתרון 8:11. וויל ביינום עלה לפרקט ומיד קלע והעלה את היתרון ל-8, אבל וויליאמס הוריד ל-19:25 בסיום הרבע הראשון. המארחים עלו בארגיות אחרות לרבע השני וברחו עד 10 הפרש, אבל בני השרון חזרה למשחק וצימקה ל-30:35. דווקא אז קיבל אפי בירנבוים עבירה טכנית, ומכבי ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 10. דווקא זה הכנס את האורחים לטירוף, וסיסה ואיבי השתלטו על כל ריבאונד והחזירו את בני השרון עד פיגור 2, אבל גארסיה ב-5 נקודות רצופות קבע 39:46 במחצית.

גארסיה ובאטיסטה פתחו טוב את המחצית השניה, אבל איבי קלע בצבע, ושלשה מטורפת של טפירו קבעה 50:60, לצהובים. ג'ייסון וויליאמס נכנס וניסה להכניס התלהבות בהתקפה האורחים, אבל החל יותם הלפרין לקחת על עצמו את האחריות, ושני סלים שלו החזירו את המארחים ליתרון 10. וויליאמס קלע מהעונשין, והרבע השלישי הסתיים ב-60:65 צהוב.

4 נקודות רצופות של בני השרון בפתיחת הרבע הרביעי הורידו את הפער לנקודה, ושלשה ענקית של גריזארד, שהיה שקט עד אותו רגע, העלו את האורחים ליתרון, 65:67. הלפרין החזיר זמנית את ההפרש לצהובים, אבל טפירו שוב קלע, וג'ייסון וויליאמס המשיך להתפרע עם עוד שלשה שקבעה 71:80, מכבי איבדה את הראש, לא מצאה את הסל, ושחקניו של בירנבוים חגגו ניצחון שני העונה על האימפריה הצהובה.

קלעו לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 31 (6 איבודים), מאיר טפירו 18 (7 אסיסטים), אנדודי איבי (12 ריבאונדים) ועוסמאן סיסה 12, רון גריזארד 7, ניצן חנוכי 3, ארז כץ 2.

קלעו למכבי תל אביב: יותם הלפרין 20, אלכס גארסיה ואסטבן באטיסטה (8 ריבאונדים) 12, ליאור אליהו 8, וויל ביינום 6, עמרי כספי ודייויד בלות'נטאל 5, דרק שארפ 4, וונטיגו קאמינגס (12 דקות) וטרנס מוריס (8 ריבאונדים) 3 כל אחד.

הפועל חולון - אליצור אשקלון 74:90

איך שלא נסובב את זה, הסיפור של המשחק הזה הוא הקבוצה האורחת מהדרום ומהתחתית, ולא בגלל ההצגה הגדולה שלה במחזור הקודם מול גליל עליון. בדיוק שעדי אזולאי חשב שמתחילים לקרות דברים טובים לקבוצה שלו הגיע מטח הרקטות על העיר בסוף השבוע שעבר, ולא ברור עד כמה מתעסקים שם כרגע בסגירת החדירה של פי ג'יי טאקר. חולון, ששיחררה את הנבחן קרלוס רוג'רס וממשיכה לגשש אחרי סנטר, המשיכה את היכולת הטובה שלה גם הערב, ללא כל סימפטיה לאורחים.

יובל נעימי פתח עם 4 נקודות משלו, אבל טריי סימונס השיב מיד עם 5 רצופות, והעלה את המארחים ליתרון. נעימי המשיך להריץ מצויין את קבוצתו, שלמרות המצב נראתה משוחררת, אבל סימונס, עם 10 נקודות ברבע הראשון, נעזר בטאקר, והשניים הריצו את המארחים ושמרו אותם לפנים.

חולון פתחה מבערים ברבע השני, והפנתה את כל הכדורים אל עמית תמיר שהחל להפציץ מבחוץ, קלע 5 שלשות ברבע השני, ולא הותיר לאשקלונים תשובה, וחולון רצה עד 26:43, ו-31:47 במחצית.

את תפקיד המוציא לפועל המחצית השניה תפס מחדש טרה סימונס, שקלע 9 נקודות רצופות, והקפיץ את התוצאה ל-40:59. דורסמן המשיך לקבל תפוקה נהדרת משאר השחקנים שלו, וגם דיקסון וטאקר, בנוסף למשחק נהדר של סימונס, המשיכו להתעלל באשקלונים המסכנים, ושאר הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד.

קלעו לחולון: טריי סימונס 27, עמית תמיר 23 (7 שלשות), מאליק דיקסון 17, פי ג'יי טאקר 13 (7 ריבאונדים), גוני יזרעאלי ומורן רוט 4 כל אחד, אריק קמבל 2, אבישי גורדון (5 אסיסטים), ריאן לקסר, טוני ווישהאם וכריס ווטסון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט ג'וניור 23, ה.ל קולמן 17, יובל נעימי 14, קורי קאר 8, ווין וואלאס 6 (6 ריבאונדים), מושון יעקוסי 4, יריב יצקן 2, דרור דוידי שיחק ולא קלע.

שחקן אשקלון, קורי קאר, התייחס בסיום למצב הלא פשוט ממנו הגיעה הקבוצה: "ללא ספק היתה השפעה לקאסמים, אבל זה רק זה. חולון הם קבוצה נהדרת, במיוחד בצד ההתקפי. בנוגע למצב בדרום, זה משהו שאנחנו מאוד מודעים אליו. יש לנו שלושה זרים שלא היו אף פעם בארץ, אז זה לא פשוט, אבל החבר'ה הוותיקים מנסים להסביר להם ולהרגיע אותם. אנחנו יותר מודאגים כרגע מהאנשים והתושבים בעיר".

עירוני רמת גן - הפועל גליל עליון 90:100

בזיסמן התחילו להפנים כבר שאת קרבות התחתית הם יראו השנה רק בטלויזיה (ביטוי שפתאום מקבל אוריינטציה חיובית כל כך), אלא שהעובדה שהליגה רק באמצעה מאפשרת לסיירת של רובי בלינקו להמשיך במומנטום בדרך, אולי, לעונה שתשבור את כל השיאים. הערב הם אמנם רשמו חלקים שלמים בהם לא הצליחו לשמור כמו שצריך, ואיפשרו לקבוצתו של דני פרנקו להוביל, אבל בסופו של דבר הראתה רמת גן שהיא שייכת לליגה של הגדולים, וניצחה את המשחק.

גליל פתחה בטירוף עם ריצה של 0:7 עם דקות נהדרות של אארון ניקסון, אבל הקבוצה של בלינקו התעוררה, ויצאה לריצה משל עצמה, עד ליתרון ראשון, 14:15. שחקניו של דני פרנקו לא הצליחו לעצור את אורי יצחקי, שצלף מכל מקום, והיתרון תפח ל-6. אבל מוסינזון ואוחיון החזירו את היתרון לאדומים, 25:28. היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה, אבל ניקסון המשיך להציג יכולת נהדרת, והשלשה השלישית שלו, יחד עם סל מטורף קבע 17 נקודות אישיות שלוף ויתרון 39:45 במחצית לצפוניים.

ניקסון המשיך להתעלל המארחים עם שלשה בפתיחת הרבע השלישי, ומוסינזון העלה את היתרון עד 47:58. יצחקי מיד הגיב עם שלשה מהצד השני שהורידה את ההפרש, ודווקא כשהיה נדמה שגליל תוכל לקחת את המשחק הזה בקלות, עלו ג'רום ביסלי ומייקל קיובלר מהספסל, וריצה נהדרת שלהם, בצירוף עוד נקודות מאורי יצחקי הורידו את הפער ל-69:71.

בדיוק אז קפאה הגליל, כפי שקורה לעיתים קרובות העונה, ושתי שלשות של טולברט העלו את רמת גן ליתרון 74:81. רוב בראון עלה מהספסל, ורבע אחרון נהדר שלו הקפיץ את המארחים ליתרון 8, וגם שלשה של ניקסון לא עזרה לעצור את השטף הנהדר של קבוצתו של בלינקו, שכבר הובילה ב-12 הפרש, וזכתה בניצחון גדול שמבדיל אותה רשמית מהחלק התחתון של הטבלה.

קלעו לרמת גן: בריאן טולברט 22 (7 אסיסטים), רוב בראון 15, אורי יצחקי 14, ניר כהן 11, ג'רום ביסלי ובנט דייויס 9 כל אחד, מייקל קיובלר 6, שמוליק ברנר 7, דורון קרמר 5. אלישי כדיר לא שיחק הערב עקב ניתוח להוצאת תוספתן.

קלעו לגליל: אארון ניקסון 34 (8 מ-10 לשלוש), יוגב אוחיון 15, גילי מוסינזון 14 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), קליף בראון 11, מייק קמפבל 10, ג'יי לואיס 5, דורון שפר 3

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפועל גלבוע/עפולה - מכבי ראשון לציון 100:93

באף אחת משתי הקבוצות הללו לא חלמו שבמחזור ה-15 ידברו על המפגש ביניהן במושגים של משחק עונה, אבל ככה זה כשהיכולת נראית כמו שהיא נראית. בראשון לציון ניסו נואשות למצוא משחק טוב שיסתיים בניצחון, לאחר שבארבעת המשחקים האחרונים הם הצליחו להפסיד בכל פעם בשניות הסיום. אולי בגלל זה הפ פתחו בטירוף מול האורחים, וניסו לסגור את המשחק כבר בהתחלה. לקראת הסיום הצליחה גלבוע/עפולה לחזור, אבל הפעם הצליחה קבוצתו של עופר ברקוביץ' לשמור על ההפרש, ולזכות בניצחון החשוב.

הרבע הראשון עוד היה צמוד, אבל התעורר סדריק בנקס, והריץ את ראשון לציון ברבע השני עד יתרון 24:32. אוואג'ובי ניסה להחזיר את קבוצתו, וביחד עם ריבון קובייל הצליחו לחזור עד לפיגור 7, ואדם הול בשלשה צימק ל-42:38. אלא ששם עפולה נעצרה, ובלסינגיים ומנדס שוב ברחו עם קבוצתם, כשבלסינגיים מוריד את הקבוצות עם 39:54 לזכותה של ראשון.

האורחים קצת הורידו את הרגל מהדוושה עם פתיחת המחצית השניה, ואיפשה לגור פורת ולחבריו לצמק מעט את הפער, ואדם הול קבע פיגור 71:58. המארחים המשיכו להתחבר, ושלשה גדולה של דגן יבזורי הורידה את ההפרש עד ל-79:72. עפולה חזרה עד ל-85:89, אבל שם נגמרה לה האנרגיה, והאורחים שמרו על ההפרש כדי לרשום ניצחון חוץ חשוב במיוחד במאבק הירידה.

קלעו לראשון לציון: סדריק בנקס 29 (5 מ-7 לשלוש), חואן מנדז 21, אופיר פרחי טל דן וברנדון קורץ 8 כל אחד, ג'רל בלסינגיים ויונתן ניר 7 כל אחד, איתי לב 2.

קלעו לעפולה/גלבוע: גור פורת 18, למונטס ג'ונס 17, טונג'י אוואג'ובי וג'רמיין הול 14 כל אחד, אדם הול 12, דגן יבזורי, עמית בן דוד וריבון קובייל 6 כל אחד.

מאמן המנצחת, עופר ברקוביץ', נשמע מרוצה במיוחד בסיום: "אני מבסוט. שני ההפסדים האחרונים של הקבוצה יצרו רצון עז לנצח וזה בא לידי ביטוי היום. נלחמנו בטירוף. מי שעלה על המגרש שיחק בשביל לנצח, עשינו את הדברים הנכונים בזמן הנכון וסימנו וי על המשחק. אמרתי לשחקנים שלי שעכשיו זה הזמן להראות שהם לא פחדנים, ואני שמח שהם הראו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully