וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוף מנצח

29.2.2008 / 14:02

מה העמדה האידיאלית של יניב קטן? לאן הייתם מזיזים את רודי חדד? מאמני ליגה העל הרבו העונה לשנות לשחקנים תפקידים במגרש, אז גם אנחנו החלטנו להשתעשע ולהציע פתרונות. מחכים לשלכם בטוקבקים

אחת הגאונויות של מאמן היא לקחת שחקן בינוני, שמתקשה למצוא את עצמו בעמדה שמאמניו הקודמים בחרו לו, ולהתאים לו אדרת מתאימה. שייע גלזר הפך ממגן לחלוץ, גם שייע פייגנבוים, עשרות חלוצים הפכו למגינים (אלון חרזי, למשל), עשרות מגינים הפכו לבלמים ועשרות בלמים הפכו לקשרים. אפילו ישראל פוגל, הסקורר של הפועל כפר סבא, היה בכלל שוער בצעירותו. העונה הנושא צבר קצת תאוצה ועניין, במיוחד כשנזכרים בטעות של ארז מסיקה בשער הניצחון של בית"ר שמשון ורואים את ההגנה של מכבי הרצליה בחלקים מהעונה, שמורכבת מכפיר אדרי (קשר שמאלי), דייהו דייויס (קשר אחורי), ובני יהודה – הרוויה קובאצ'ביץ' (מקשר למגן ימני) ואסי בלדוט (מקשר למגן שמאלי). המשחקים שהמאמנים עושים עם העמדות העונה רק הולכים ומתרבים, וגם אנחנו רוצים לקחת חלקם בהם. להציע פתרונות, להעלות רעיונות, לשתף במחשבות. העיקר לשחק. אז אל תיקחו כל רעיון כאן כתורה מסיני, ואם יש לכם פתרונות טובים יותר, אתם כבר מכירים את הכפתור של הטוקבקים.

רודי חדד – קשר-חלוץ, מרכז ימין

רודי חדד מזכיר מאוד את אלן מסודי, רק בלי המהירות. כדי להציל את מאור מליקסון הצרפתי ולהסביר לו פיזית מה המטרה במשחק הכדורגל, יש לקרב אותו לשער. כך הדריבלים שלו יהיו באזורים בהם יש כסף, ויהיה לו פחות שטח למזמוזים. לחדד יש אולי את ההגבהות הכי טובות בליגה, אבל הוא לא מהיר מספיק כדי לשחק באגף נטו. לכן צריך לבנות לו עמדה סטייל מסודי: חצי חלוץ, שבא מהמרכז ימינה, ועושה מדי פעם חילופי מקום עם החלוץ השני והקשרים בצד. דריבל קצר, השתחררות קלילה מהמגן ואז בעיטה חדה לשער.

דדי בן דיין – קשר אחורי

בן דיין הוא המגן הכי טוב בליגה, אבל יכול להיות גם קשר אחורי נהדר בעת צרה. הוא חזק, טכני, יודע לשחק מצוין על שטח קטן, לא מתרגש מלחץ של היריבה, יודע להניע כדור במהירות, להריץ אותו במדויק על 30 ו-40 מטרים ולא פחות חשוב: יודע לצאת קדימה עם הכדור. כך אתה יכול להרוויח שני דברים: מעבר מהיר יותר מהגנה להתקפה וסיכון שער היריבה על ידי שחקני קישור שבאים מאחור ויודעים לנצל את המצבים שנקרים בדרכם. עטר עשה זאת מדי פעם, יכול להיות שהוא צריך לעשות זאת יותר.

יניב קטן – מגן ימני

לא בטוח שזה יצליח היום, כי כדי להחליף עמדה צריך לא רק כישורים, אלא גם ענווה ללמוד ולהשתנות, דבר שלא בטוח שיש ליניב קטן אחרי כל כך הרבה תארים. בכל מקרה, לקטן יש את הכוח, את המהירות, את יכולת המסירה והגבהה כדי להיות מגן כמעט מושלם בקנה מידה ישראלי. הויכוח התמידי לאורך הקריירה של קטן היה מה התפקיד האידיאלי שלו, שאלה שעד היום רוני לוי מתחבט בה, כשלאחרונה קיבל החלטה להזיז את השחקן מעמדת החלוץ. יכול להיות שאם לוי היה צריך לקבל היום החלטה לגבי מגוון היכולות של קטן, עוד כשזה היה צעיר, המאמן היה בוחר למקסם אותן אחרת. מעמדת אחרת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עמית בן שושן – מגן שמאלי

עמית בן שושן הוא חלוץ אגף מצוין, אבל כך גם היה הסיפור של ג'יאנלוקה זמברוטה, עד שפאביו קאפלו הפך אותו למגן שמאלי וימני. את הטריק הזה אפשר ליישם גם עם בן שושן, עם סייג אחד: פיזיות. לבן שושן אין הפיזיות הנדרשת למגן, אבל אל תשכחו שאנחנו משחקים בישראל בה עמרי קנדה הוא מגן מצטיין, ובטח שחקן שקדן כמו בן שושן ישלים חלק מהפערים הנדרשים. הוא עדיין יכול ללמוד את הדרישות הטקטיות ממגן, ובהתקפה יכולותיו באגף שמאל, תוך זליגה ימינה עם הרגל החזקה, עשויות להיות קטלניות. אם יואב זיו השמאלי זכה באליפות כמגן ימני, גם בן שושן יכול.

קלמי סבן – בלם

בתוך כל מגן בינוני מסתתר בלם טוב. במיוחד כשהוא נושא איתו מספיק ניסיון וחכמת חיים. במיוחד כאשר קריירת המגן קצת תקועה. דוד אמסלם עשה את ההסבה הזאת בהצלחה, זה יכול לעבוד גם עם סבן, שהסגירות שלו באגף כבר לא טובות כעבר. פרטים אצל יניב אברג'יל. סבן תמיד היה מגן טוב הגנתית ובינוני התקפית, ונראה כי הוא לא ממש ממריא מהנקודה הזאת. הוא חלק מחולית הגנה מצוינת, אבל אולי שווה לו למצוא עמדה חדשה להתבלט בה. את משחק חייו סבן נתן כבלם שלישי מול צרפת בחוץ, אפשר עדיין לשחזר את הנוסחה ולהפוך אותה לקבועה.

עמרי אפק – קשר הגנתי מרכזי

הבעיה הכי גדולה עם אפק היא התפקוד שלו בעמדות אטרקטיביות. אפק שחקן מאוד חכם, אבל ממש לא אטרקטיבי. בעמדות שאפק משחק עדיף לשים שחקנים קצת יותר טובים ונוצצים ממנו, ואת חכמת המשחק שלו להזיז טיפה אחורה, לכיוון המרכז – שם הנעת הכדור שלו תהיה הרבה יותר אפקטיבית. טון קאנן עשה איתו משהו דומה בבית"ר והרוויח משחקים לא רעים בכלל ושערים נאים, כאשר אפק הגיח מאחור. אפק לא מספיק מהיר באגף ימין, ואולי קאנן ראה משהו שאנחנו עדיין לא. הוא אמנם לא מספיק פיזי לעמדת הגנתית בקישור ולפעמים לא משחרר מספיק מהר את הכדור, אבל שחקן חזק לידו יאפשר לאפק לנהל מאחור את המשחק טוב למדי.

ארז מסיקה - חלוץ

מסיקה הוא עוד שחקן שאף אחד עדיין לא החליט מה העמדה שלו. קשר אחורי? קשר שמאלי? מגן שמאלי? קצת, קצת וקצת. למסיקה יש הרבה חסרונות כשחקן, אבל גם כמה יתרונות שגם המשחק מול בית"ר שמשון תל אביב לא ימחקו: מבנה פיזי מרשים, בעיטה חזקה ויכולת סיום מול השער. תקרבו את כל אלו לשער, וחלק ניכר מהחסרונות אולי יתבטלו. הוא ייקח כדור עם הגב, יסתובב, יבעט חזק, הכדור לא יספיק לעלות לשמיים כי המסגרת כל כך קרובה. חוץ מזה, חלוץ עם רגל שמאל זה תמיד נשק טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully