וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "בשביל משחקים כאלה אנחנו עובדים וחיים"

27.2.2008 / 21:02

מאמן מכבי תל אביב צביקה שרף מתכונן למשחק הביתי הראשון של הקבוצה בטופ 16 מול ריאל מדריד. וויצ'יץ' ואליהו יהיו כשירים

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

משחק ביתי מול ריאל מדריד תמיד נחשב עבור אנשי מכבי תל אביב לאירוע מיוחד שטומן בחובו הרבה נוסטלגיה וזכרונות, אבל מחר (20:50, שידור ישיר בערוץ 10) במיוחד: עוד לפני שיעלה הכדור הכדור הראשון לאוויר, ייערך בהיכל טקס הוקרה מיוחד ל-13 דמויות אגדיות שכיכבו לאורך השנים במדי מכבי. לאחר שיוענקו הפסלונים, תפנה האווירה החגיגית את מקומה לאווירת המלחמה. ארבעה משחקים נותרו לסיום שלב הטופ-16, שלושה מהם ייערכו בהיכל. אם במכבי (1:1) חושבים על המקום הראשון בבית ו', בו נמצאת כעת ריאל (0:2), הם יהיו חייבים לשמור על הבית. קל, וודאי שמול מארחת הפיינל פור הקרוב, זה לא יהיה.

הערב (רביעי) השלימה מכבי את הכנותיה למשחק החשוב, כאשר ערכה אימון מסכם וצפתה במספר קטעי וידאו של אלופת ספרד. ניקולה וויצ'יץ', שהחלים מהקרע החלקי בשריר התאומים, יעמוד לרשותו של המאמן צביקה שרף. גם ליאור אליהו, שהחמיץ את משחק הליגה האחרון עקב מחלה, כשיר לחלוטין.

"כל אחד בקבוצה שלנו יודע מהי חשיבות המשחק הזה", אמר שרף במסיבת העיתונאים. "עשינו את כל ההכנות הטכניות, הטקטיות והמנטליות. וויצ'יץ' כשיר, אבל ברור שהוא לא ישחק ארבעים דקות. נצטרך לעשות את מה שלא הצלחנו לעשות בשבוע שעבר החל מהדקה ה-15 בערך ולהיות הרבה יותר מרוכזים. יש כמה נקודות מפתח שאנחנו משננים לשחקנים. ריאל היא קבוצה טובה, אין ספק לגבי זה. ברור לכולם שבעונה בה ריאל מארחת את הפיינל פור, היא בונה קבוצה טובה וחזקה.

"אנחנו ממשיכים להיאבק על העלייה לרבע הגמר ואז לנסות להעפיל לפיינל פור", המשיך שרף ואמר. "אנחנו שמחים לחזור הביתה וצריכים לשמור על הבית. אין רבע מקום פנוי למחר ואם היה מקום בהיכל לעוד 5,000 איש, זה עדיין היה מלא. הלחץ הוא גדול, אבל בשביל משחקים כאלו אנחנו עובדים וחיים וזו נשמתה של מכבי ת"א".

שרף נשאל באשר לשינויים הצפויים בסגנון המשחק של מכבי עקב פציעתו של מרכוס פייזר, והשיב כי "אי אפשר לקחת ביום אחד 15 תרגילי משחק ולבטל אותם. כל שינוי או בנייה של תרגיל, מהיום שמכניסים אותו ועד שמשחקים אותו בצורה מושלמת, זה עניין של בין חודשיים לשלושה. דברים צריכים להשתנות, אבל צריך זמן. אנחנו משנים ומשפרים דברים, אבל צריכים סבלנות. מה עוד שניקולה אתמול התאמן אתמול לראשונה, ובשביל לשחק תרגיל חדש אתה צריך אותו באימון".

"אני מרגיש טוב בסך הכל", הוסיף וויצ'יץ' עצמו, לו תהיה זו מחר ההופעה הרביעית בלבד העונה ביורוליג. "אנחנו מודעים לחשיבות המשחק הזה. אישית, אנסה לעשות כל שביכולתי כדי לעזור לקבוצה, אבל צריך לזכור שאני חוזר מפציעה. ריאל קבוצה טובה מאוד, אבל אנחנו מארחים את המשחק ואסור לנו להפסיד אותו".

ריאל מדריד נחתה בישראל בשעות הצהריים, ללא הרכז ראול לופז, שסובל מבעיות ברכיים. הסנטר היווני לזארוס פפאדופולוס החלים מפציעה שהשביתה אותו בשבועות האחרונים, וצפוי לשחק מחר. חואן פלאזה, מאמן הקבוצה, נראה ונשמע הערב דרוך. "הגענו למקום עם הרבה מסורת", אמר. "עומדת בפנינו יריבה שזכתה שלוש פעמים ביורוליג בשמונה השנים האחרונות. אנחנו יודעים שהיו להם לא מעט בעיות עם פציעות ושינויי מאמנים, אבל תמיד קשה לשחק בתל אביב. ניצחנו כבר פעמיים בבית ואם ניקח משחק אחד או שניים בחוץ זה יהיה חשוב מאוד עבורנו, כי מובן שנרצה לנצל את העובדה שהפיינל פור נערך במדריד ולהגיע לשם. כבר 11 שנים שריאל לא העפילה לפיינל פור, ונרצה לנצל את ההזדמנות שיש לנו".

ברתומיאו: "הפועל ירושלים לא מוכנה ליורוליג"

גם ג'ורדי ברתומיאו, מזכ"ל היורוליג, נמצא בישראל לרגל הטקס המיוחד שיקדם למשחק, וערך מסיבת עיתונאים משלו.

"אני תמיד שמח להגיע לתל אביב. אנחנו כאן, קודם כל, כדי לכבד את מכבי, אחד המועדונים הגדולים והמצליחים בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי", אמר ברתומאיו בפתח דבריו. "מועדון עם חמש אליפויות אירופה, מסורת נדירה והרבה אגדות. אנחנו שמחים שמכבי היא חלק מהמפעל שלנו לא רק בגלל העבר שלה, אלא גם בגלל ההווה והעתיד. מחר תהיה לנו הזדמנות להוקיר הרבה דמויות מפתח בהיסטוריה של המועדון הזה. שחקנים שלא רק היו חלק ממכבי, אלא גם חלק נכבד מהכדורסל האירופאי".

ברתומאיו נשאל באשר לשינויים אפשריים במספר המשתתפות במפעל ובשיטת המשחקים. "אנחנו תמיד מנסים להשתפר, אבל אני לא חושב שיהיה שינוי במספר הקבוצות ביורוליג בעתיד הקרוב", סיפר. "חשבנו על זה, אבל הבנו שזה לא אפשרי. אבל כן קיימת אפשרות לשנות את שיטת המשחקים במפעל. לא את כמות המשחקים, אלא את השיטה, כך שיהיו יותר משחקים בחלק השני של העונה, כדי שהקבוצות הכי טובות יוכלו לשחק יותר אחת נגד השנייה. זה יוסיף לחץ ועניין לכל התחרות. אולי אחרי כמה שנים השלב הראשון הפך לארוך מדי. בכל מקרה, אנחנו עדיין דנים בנושא הזה, צריכים לבנות תוכנית מסודרת ולהציג אותה לקבוצה. זה עניין של לפחות חודשיים-שלושה".

גם בסוגיית כמות הנציגות מהמדינות השונות נגע ברתומאיו. "אנחנו כל הזמן חושבים על פרויקטים ורעיונות חדשים. יש בעיה עם הקבוצות הרוסיות – יש שם כסף ומתקנים, אבל לא בא קהל ואנחנו לא רוצים לשחק מול אולמות ריקים. אנחנו הרי משחקים עבור אוהדי הכדורסל. הפועל ירושלים עדיין לא מוכנה ליורוליג, גם בגלל עניין המתקן והאוהדים. בכלל, יש בישראל בעיה עם האולמות. האיגוד חייב לעבוד קשה יותר כדי לשפר את המתקנים. הם יהיו המפתח לעתיד, אם ישראל רוצה עוד נציגות במפעלים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully