וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשן שמזין את ליגת העל

ליאור רדושיצקי

27.2.2008 / 16:24

בכדורגל הצחיח שלנו יש עדיין קבוצה שמצליחה להצמיח סיפורים ספורטיביים, יש מאין. אז נכון, מכבי ת"א היא זבל, חרא. אבל במובן החיובי של המילה

את סיפור ההפסד של מכבי תל אביב בגביע לבית"ר/שמשון תל אביב יש לבחון באספקט הרחב ביותר של הכדורגל הישראלי כענף ספורט מוביל, ולא רק דרך פריזמת האירוע החד פעמי, זה המסתכם בכשלון או הצלחה. שנים שמשחק מול מכבי מבטיח פריחה ושגשוג: אם זה בסיקור שלפני, נוכחות הקהל והמדיה בזמן ולאחרונה, ובעיקר, בתוצאה שאחרי. שלא כמו קבוצות אחרות - שמקרטעות בליגת העל המשמימה, אבל בזמן הנתון בכל זאת מגייסות את עליונותן המובנית על מנת לחנוק את אותן סינדרלות קטנות במפגשי הגביע האקזוטיים, ובכך ממיתות אסון נוסף על הענף שכולנו אוהבים – באה מכבי שלנו ומצמיחה יש מאין סנסציה, פעם אחר פעם. מכבי תל אביב היא הדשן של ענף הכדורגל הישראלי, הדליל וצחיח כל כך בסיפורים ספורטיביים.

עם מה היו פותחים את מהדורת הספורט החביבה על כולנו בשעת לילה מאוחרת? על מה הייתם מדברים היום כשהגעתם לעבודה? ובארוחות הצהריים? עם כל הכבוד, ניצחון חניכיו של אלי מחפוד על הפרויקט ההרפתקני של שיימן הוא פרט אזוטרי למכורים בלבד. לעומת זאת, סיפורו של יפתח הלוי הוא הסיבה לשמה אנחנו קמים בבוקר. השחקן המבטיח שלא קיים חוזר מתהום הנשייה על חשבון אותה מכבי תל אביב בה היה אמור לפרוח בזמנו – זה סיפור בקנה מידה הוליוודי; אדם מזרחי, שהקדיש את חייו לכדורגל אך בו בזמן כבר הספיק להפנים בגילו הצעיר כי פרצופו לא יעטר שערי מוספים, הוא החומר ממנו נבנות אגדות. במדינה שיודעת להעריך מורשת ספורטיבית, הסיפור על המחליף שנכנס בדקה ה-117 וניצח את המועדון הכי גדול בארץ, יכול היה לתחזק מסורת של קבוצת פוטבול תיכונים בארה"ב ללא בעיה בכלל.

מכבי תל אביב הינו המועדון היחיד שיכול להפוך את המשוואה המדכאת – כמות כסף בחזקת נעלם = ניצחון – על ראשה. תשאלו בעכו, בסכנין, רמת גן או בכרם התימנים. תשאלו במתחם וולפסון. כולם יספרו לכם את אותו סיפור. אישוניהם המורחבים יבהיקו כשיספרו לכם על אותו משחק בו פגשו את הצהובים מתל אביב. מפגש שחיזק את אמונם בטוב. איך נזכרו באותה תחושת גאווה נשכחת. והכל בזכות אותו משחק כדורגל. ככה שלצד הרחמים והגיחוך כדאי להכיר בערכה, באיכותה - מכבי תל אביב היא הדשן שמזין את ענף הכדורגל. ולא סתם דשן, אלא דשן אורגני. מהטבע, עשוי מגללי עסקנים, מאמנים וכדורגלנים ללא מחויבות. נכון, מכבי היא זבל, היא חרא. אבל במובן החיובי של המילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully