וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עולים למטוס? עופו הביתה

27.2.2008 / 16:04

אפס פילזן זועמת על 4 משחקניה האמריקאים, שסירבו להמריא עם הקבוצה למשחק חוץ בסרביה, בגלל אזהרות משרד החוץ האמריקאי. בלאט: "הם לא נהגו בחוכמה"

סערה גדולה באפס פילזן, קבוצתו הטורקית של דיוויד בלאט. במסגרת המחזור השלישי של הטופ-16 אמורה הקבוצה להתארח מחר (חמישי) בסרביה, למשחק מפתח מול פרטיזן בלגרד, אלא שהיא כנראה תעשה זאת בהרכב חסר מאוד.

בפילזן נדהמו לגלות הבוקר כי ארבעה משחקני הקבוצה האמריקאים - לורן וודס, רשארד רייט, אנדרה האטסון ודרו ניקולס, לא הגיעו לשדה התעופה וסירבו להמריא עם הקבוצה לסרביה. הסיבה היא אזהרה שפרסם משרד החוץ האמריקאי לפני מספר ימים, לפיה השהייה בסרביה מסוכנת לאזרחים זרים בשל המתיחות הפוליטית בינה לבין קוסובו. שני אמריקאים אחרים, סקוני פן וקני גרגורי, דווקא כן הצטרפו לטיסה. "זה מצב שלא מתקבל על הדעת ואני יכול לומר שהארבעה הללו לא ישחקו אצלנו יותר", הודיע בזעם אנגין אוזרחון, ג'נרל מנג'ר הקבוצה.

בשעות הצהריים הגיעה פילזן לסרביה עם סגל הכולל שמונה שחקנים בלבד. על פי חוקי היורוליג, חלה חובה על כל קבוצה לרשום למשחק עשרה שחקנים לפחות, ולכן בשעות הקרובות תתקיים פגישה מיוחדת בין נציגי הקבוצות ואנשי המפעל במטרה להשיג אישור מיוחד לקיום המשחק בתנאים המיוחדים שנוצרו.

"חלק מהשחקנים שלנו קיבלו את ההמלצה של שלטונות ארה"ב שלא להגיע לסרביה, וזה המצב", אמר דיוויד בלאט לוואלה! ספורט. "הם קיבלו את ההחלטה הבוקר ועל דעת עצמם. זה מאוד מצער, כי לא היה לנו הרבה מה לעשות בנידון. עוד ניסיתי לשכנע את ניקולאס והאטסון להגיע, אבל זה לא ממש מצליח. אני מבין את החששות של השחקנים, אבל לא מקובלת עלינו הדרך שבה הם עשו את המהלך הזה. מה יהיה עתידם בקבוצה? כל הצהרה בעניינים הללו אני מאפשר להנהלה לעשות.

"אנחנו כאן עם השחקנים שישנם ורוצים להילחם", המשיך בלאט. "גם אני אזרח אמריקאי, אבל אין בי שום חששות או פחדים. מכאן הכל נראה אחרת, ובישראל כולנו מכירים את הסיטואציה הזאת. הייתי כבר במצבים יותר גרועים. כשאימנתי את מכבי ת"א הגענו למשחק במסגרת הליגה האדריאטית מול הכוכב האדום בדיוק ביום שרצחו כאן נשיא. בכל מקרה, ההוראה המפורשת של היורוליג היא לקיים את המשחק בסרביה – וכך יהיה".

אתה חש פגיעה אישית?

"אני לא מרגיש שהם פגעו בי אישית, אבל השחקנים לא פעלו בחוכמה. עם כל הרצון שלי להבין את הצד שלהם, ואני יודע מה הם עוברים – מבחינת המשפחה בארה"ב וכל המקורבים שלהם, שקוראים ומקבלים דיווחים שלא כדאי לנסוע לכאן – אני חושב שהם טעו פה, וטעו בגדול. בימים הקרובים נחליט כיצד לנהוג בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully