וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי שבר

מיקי יואכים

26.2.2008 / 12:49

לא מעט שחקנים שברו את עצם השוקית, מהפציעות האכזריות שיש. חלק חזרו טובים יותר, חלק התפרקו. לאיזו קטגוריה שייך דה-סילבה?

בשבת האחרונה שבר חלוצה של ארסנל, אדוארדו דה-סילבה, את עצם השוקית וגמר את העונה. לא מעט שחקנים סבלו מפציעה זהה בעבר. חלק חזרו טובים יותר, חלק נראו כמו צל של השחקן שהיה לפני הפציעה. השוואה של דוגמאות העבר אולי תלמד אותנו על עתידו של הקרואטי/ברזילאי, שאמור לחזור בעוד כתשעה חודשים.

חזרו בגדול

הנריק לארסון, אוקטובר 1999 – הכל קרה במשחק גביע אופ"א בין סלטיק לליון. לארסון, שאז עוד התהדר בראסטות מפוארות, נאבק על כדור עם סרג' בלאן וכתוצאה מהסתבכות רגליים לא מוצלחת שבר את הרגל השמאלית בשני מקומות. הרופאים הודיעו לשבדי שאפילו לא יחלום על יורו 2000, אבל לארסון התאושש בזמן שיא של 8 חודשים, הופיע ביורו וכבר בעונה הבאה זכה בנעל הזהב של אירופה. אחרי ארבעה תארי מלכות שערים בסקוטלנד, לארסון בן ה-32 עבר לברצלונה ושם קרע את הרצועה הצולבת בברך במשחק מול ריאל מדריד. ושוב הנקה התגבר על הכל: הוא חזר ואף היה שותף בכיר לניצחון של בארסה בגמר ליגת האלופות. עכשיו הוא מככב בהלסינגבורג והספיק גם להגיח בחורף שעבר למנצ'סטר יונייטד ולהרשים.

ג'יבריל סיסה, אוקטובר 2004, יוני 2006 – קריירת המרסיסייד של הצרפתי החלה רע מאוד. חודשיים אחרי הצטרפותו לקבוצה הגיע סיסה עם ליברפול ל"איווד פארד". מגן בלקבורן, ג'יימס מקיבלי, תוך כדי מרדף באגף אחרי סיסה, ניסה לחטוף את הכדור וגרם לצרפתי לפציעה קשה ביותר – שבר פתוח של שוק שמאל (לא נוסיף פרטים, מי שראה את הפציעה יתקשה לשכוח את המראות הקשים). הסכנה המיידית הייתה נמק, אך הרופאים הצליחו לתת לו את הטיפול הדרוש ולהציל את הרגל. בניטז מיהר לרכוש בינואר את מוריינטס, אבל כבר באביב סיסה חזר, מוקדם מהצפוי וחזק מאי פעם. הוא גם כבש את אחד הפנדלים בגמר הבלתי נשכח באיסטנבול וכבש את שער הניצחון בסופרקאם האירופי נגד צסק"א מוסקבה. אבל מסע התלאות של סיסה לא תם. במשחק ההכנה האחרון של נבחרת צרפת לקראת מונדיאל 2008, קפטן נבחרת סין, צ'אן ג'י, שבר לסיסה את שוק ימין בתאקל נוקשה. סיסה חזר גם מזה וכבש אשתקד 14 שערים במדי מארסיי.

אלן סמית', פברואר 2006 – אנפילד, הגביע האנגלי, סמית' מנסה לחטוף כדור מג'ון-ארנה ריסה ונתקע עם הקרסול השמאלי בדשא. התוצאה – שבר בשוק. סר אלכס פרגוסון הודה לאחר מכן שלא ראה פציעה מפחידה יותר ב-50 שנותיו בכדורגל. השמועות דיברו על סיום הקריירה, אבל אלן לא רק חזר לשחק, אלא אפילו לככב – במיוחד במשחק ההשפלה 7:1 על רומא – שם כבש את השער השני. בקיץ הוא עבר לניוקאסל תמורת 6 מיליון ליש"ט והפך לסגן הקפטן של המגפייז.

אואן הארגריבס, ספטמבר 2006 – עונת הסיוטים של באיירן הייתה סיוט גם עבור קשרה האחורי. בתיקול עם קשר ארמיניה בילפלד, טורבן מארקס, הוא שבר את עצם השוקית. להפתעת כולם, הוא הצליח להתאושש בתוך 4 חודשים בלבד והספיק אף לשחק מול ריאל מדריד בשלבי ההצלבה של ליגת האלופות. בקיץ האחרון הוא קיבל את החולצה מספר 4 של מנצ'סטר יונייטד, ששמה עליו 17 מיליון ליש"ט למרות הפציעה. נראה שביונייטד לא מצטערים על ההשקעה, אם כי נראה שפציעה ישנה בברך מטרידה מדי פעם את המכירה היקרה בתולדות באיירן.

חזרו בקטן

אלון ברומר, נובמבר 1996 – ללא ספק אחת הפציעות המפורסמות והקשות שנראו על מגרשי הכדורגל בישראל. האלופה, מכבי תל-אביב, יצאה למשחק חוץ מול הפועל חיפה של אברהם גרנט. המשחק היה סוער וגולת הכותרת הייתה הכניסה הפראית של אלון חלפון באלון ברומר, שגרמה לו לשבר בשוק השמאלי. גדי ברומר עוד ניסה לנקום בחלפון והורחק ובהמשך הורחקו גם נמני וזוהר שמחו בפני יצחק בן-יצחק. מכבי הפסידה 3:0, אבל זכתה בדאבל באותה עונה. אלון ברומר לא ממש חזר לעצמו, ניסה את מזלו גם בעירוני ראשל"צ ופרש מבלי להותיר חותם.

רומן פץ, מארס 1994 – הבלם האוקראיני היה אחד מעמודי התווך של מכבי חיפה בעונת האליפות המדהימה של 1993/94, עונה בה חיפה לא הפסידה לאורך 39 מחזורים. רק הפציעה הקשה של רומן פץ אחרי פאול קשה של מאיר מליקה ממכבי תל-אביב העיבה על השמחה. הפציעה הייתה אחד מהשיאים בשנאה היוקדת שהתפתחה אז בין המכבים של חיפה לאלו של תל-אביב. פץ בקושי הצליח לרוץ את הקפת האליפות בסיום העונה וחזר שחקן אחר לגמרי. בייאושה השאילה אותו מכבי חיפה לצפרירים חולון, אך גם שם היה ברור שזה לא זה.

ברוך דגו, אפריל 2004 – הקשר הצנום מאשדוד זכה בשני גביעים במכבי תל-אביב של ניר לוין, לפני שהצליח להפוך לכוכב הקבוצה אצל ניר קלינגר. קלינגר ספסל את נמני ובנה את הקבוצה סביב דגו בדרך לאליפות. אבל, אליה וקוץ בה, באותו משחק בו עלתה מכבי לראשונה למקום הראשון, ניצחון מול ראשל"צ, שבר דגו את עצם השוקית. אבי נמני עוד חזר כדי להיות הווינר הגדול, דגו עוד זכה בתואר כדורגלן העונה ומאז הכל השתנה. מפוטנציאל אירופי ענק, בו התעניינה דפורטיבו לה-קורוניה, הפך דגו לשחקן לא יציב במכבי ת"א, קצת הבלחות והרבה היעלמויות, ושוחרר כדי לחצות את הכביש. בהפועל היו לו כמה רגעי קסם וגם היום מדובר בשחקן ליגה טוב, אבל איפה הוא ואיפה ההבטחה הגדולה.

מייקל אואן, דצמבר 2005 – שקיעתו של מייקל אואן החלה עוד לפני כן עם המעבר לריאל מדריד, אבל השבר ברגל במשחק מול טוטנהאם הוא זה שהחל את השקיעה הגדולה שרק התעצמה עם הקרע ברצועה הצולבת במונדיאל 2006. המהירות היא לא אותה מהירות, החדות זה לא מה שהיה וגם החיים בניוקאסל האפורה לא פשוטים בכלל. ילד הזהב נפל ממעמד הכוכב הבלתי מעורער של נבחרת אנגליה למלחמה בהרכב מול אמיל הסקי ופיטר קראוץ'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully