וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לדהור באורווה

26.2.2008 / 8:50

אורן קורנפלד התפנה לו לרגע מההווה ומשייט לו בהנאה אל העבר. בפינת ההיסטוריה הוא הולך אחורה בזמן וסוקר את מפגשי העבר במסגרת הגביע בין מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה, שמסתבר כי עשתה לא מעט צרות לירוקים מהכרמל

המפגשים בין מכבי פתח תקווה למכבי חיפה בגביע המדינה תמיד סיפקו אקשן והרבה עניין בשנים האחרונות. יש מי שיגיד שהכבשה השחורה של חיפה זו אותה פתח תקווה הקטנה, וברוך השם לא חסרות דוגמאות לכך. הפעם בפינת ההיסטוריה אנחנו סוקרים את המפגשים במסגרת הגביע בין שתי הקבוצות.

2005/6 – משחק משעמם, חיפה עולה

רק לפני שנתיים נפגשו השתיים במסגרת הגביע. זה קרה ברבע הגמר, כש-90 דקות הסתיימו ב-0:0 משמים. ללא עידן טל הפצוע, מיכאל זנדברג שסופסל ורפאל אולארה שהורחק, חיפה נאלצה להקיז דם ולאבד את השליטה שלה על המגרש לטובת הלוזונים, שלא היו רחוקים מלהפתיע. 30 דקות נוספות בהארכה מסתיימות עדיין ללא שערים, וכל התודות הגיעו במשחק הזה אל אדם אחד: סולי צמח, שהחטיא את הפנדל ושלח את החיפאים לחצי הגמר.

2000/1 – מי חשב על הארכה?

זו אולי העונה הזכורה ביותר עבור האוהדים החיפאים בכל מה שקשור למשחקי גביע. עבור פתח תקווה זה בוודאי אחד המשחקים שנכנסו לספרי ההיסטוריה, שכן לא בכל יום זוכה קבוצה בהזדמנות להרוס חלומות ובעיקר להדיח תוך זמן קצר קבוצה בצורה כזו. אחרי שאנדריי אוסטרובסקי הורחק כבר בדקה ה-25 אצל חיפה, הירוקים נלחצו, אך לא ויתרו. יעקובו איגביני (57) וננאד פראליה (63) כבשו את השערים לירוקים, ו-27 דקות לסיום נראה היה שההגעה לגמר פשוט מובטחת.

אלא שבדקה ה-86 רפי הללי, שנכנס כמחליף, הגביה כדור אל שי הולצמן (כן, אז הוא שיחק בפתח תקווה), וזה נגח פנימה מול רשת חשופה. פתח תקווה חוזרת, אך מה הסיכויים שהיא תצליח להשוות בארבע דקות? דקה לסיום, איתן פריינטה בעט כדור חזק שעשה קשת קצרה ונחת ברשת של דוידוביץ', ששוב לא יכול היה להושיע. תוך שלוש דקות התהפכו היוצרות, ולכולם היה ברור שהולכים להארכה. בדקה ה-114 הוכרעה ההתמודדות כשגיא יצחק, מחליף נוסף, שלח כדור מ-20 מטר שנעצר רק ברשת. פתח תקווה חוגגת ניצחון גדול.

1991/2 – חיפה מטיילת לשלב הבא

חיפה הגיעה למשחק עם ביטחון רב כדי להגן על התואר, והיא עמדה במשימה בכבוד. שערים של משה גלאם (34), יניב כהן (49) ואיתי מרדכי (71) העניקו את ה-0:3. בזמנו שיחקו לפי שיטת בית חוץ, ובמשחק השני חיפה ופתח תקווה סיימו ב-2:2, כך שבכל מקרה חיפה העפילה לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully