וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההבדל מחיפה הוא בקהל"

אסף שקד

25.2.2008 / 23:01

"במכבי חיפה לקחנו אליפות וחצי אצטדיון היה ריק, לא הבנתי איך זה יכול לקרות. בבית"ר הקהל שונה לחלוטין". עידן טל מתכונן לאליפות רביעית בקריירה, יודע מה ההבדל משלוש הקודמות, ובטוח: "אנחנו עושים זאת בסטייל"

עידן טל בדרך לאליפות הרביעית בקריירה שלו, והוא הולך לעשות זאת עם שתי קבוצות שונות: בית"ר ומכבי חיפה. טל היה בורג מרכזי בשושלת של מכבי חיפה, ששלטה בליגה הישראלית לפני שלוש שנים, אבל הוא מסרב לדבר על ההבדלים בין האלופות. חוץ מאחד, הקהל. זה שהוא התחבר אליו הרבה יותר ומזהה אצלו אנרגיות הרבה יותר בריאות.

"בית"ר ירושלים שונה מאוד ממכבי חיפה, בעיקר שונה בקהל", הוא מדגיש אחרי הניצחון על מכבי נתניה, שסגר כנראה את הסיפור של מאבק האליפות בליגה. "במכבי חיפה היינו לוקחים אליפות וחצי אצטדיון היה ריק, לא הייתי מבין איך זה קורה. בבית"ר ירושלים הקהל שונה לחלוטין, הם באים בכמויות לכל מגרש בארץ ולוקחים חלק פעיל במשחק. היו לנו הרבה משחקים העונה שלאוהדים היה חלק ענק בניצחונות. כשאתה מקבל את התמיכה ביציעים ועוד בכמויות כאלה, זה נותן לך אנרגיות נוספות שעוזרות לך לנצח".

מכבי חיפה עשתה את קפיצת המדרגה מהצלחה בליגה להצלחה באירופה. מה חסר לבית"ר כדי לעשות את הצעד הזה?

"בשביל להצליח בעונה הבאה באירופה נצטרך לעשות חידוד או שניים בסגל, אבל את זה אני משאיר לצוות המקצועי. אני חושב שאחרי המשחק מול קופנהאגן הראנו שאנחנו יכולים להשתתף במפעל כמו ליגת האלופות. היה ארגון יוצא מן הכלל, האווירה ביציעים הייתה פשוט מדהימה ואל תשכח, החיבור שאנחנו עוברים במהלך העונה הזאת, יכול לעזור לנו בהשתתפות בליגת האלופות. בסופו של דבר הצלחה באירופה תלויה הרבה בניסיון ואת זה אנחנו צוברים לאט לאט".

בתחילת העונה, עם הגעתך, דיברת על זה שאתה רוצה להביא לבית"ר שלך תואר עם סטייל. אתה באמת מרגיש שוני מהעונה שעברה?

"לא הייתי בבית"ר בעונה שעברה בשביל לדעת בדיוק מה הלך, אני כן יכול להתייחס לאיך שאנחנו משחקים עכשיו. קודם כל הכדורגל שלנו מאוד שמח ומהנה, תראה את 3 המשחקים האחרונים. היינו הראשונים שניצחו בקרית שמונה ועשינו את זה בצורה הכי משכנעת עם שלושה שערים. במשחק מול חיפה, למרות שניצחנו רק 0:1 קטן, הגענו למספר מצבים ומה שהיה חשוב זה שידענו לנצח ברגע מכריע כל כך של העונה. המשחק מול מכבי נתניה היה טוב מאוד והראה את הכדורגל השמח שלנו, מול קבוצה לא קלה הגענו למצבים טובים, שימחנו את הקהל ובצדק אנחנו מובילים את הטבלה. תמיד יהיו אנשים שיגידו שזאת אליפות בלי סטייל ושהקבוצות האחרות חלשות ולא אנחנו טובים, מי שמבין כדורגל יכול לראות שזה אנחנו שגורמים לקבוצות האחרות להיראות רע ולכן אם נזכה באליפות היא תהייה בסטייל".

היו לך הרבה רגעים קשים בתחילת העונה, ובכל זאת הצלחת להתחבר למועדון. איך אתה מסביר זאת?

"אני חושב שהקהל לא פראייר, הוא רואה בדיוק מה שכולם רואים והם יודעים להעריך אנשים שרודפים ורצים גם אם לא הולך להם. בכל משחק אני נותן מעצמי את ה-100% ויש משחקים שבהם לא תמיד הולך, אבל גם במשחקים פחות טובים אני נותן את כל כולי והאוהדים רואים את זה. לגבי מנהיגות, אני לא אוהב לדבר על זה, יותר מזה - אני לא חושב שלבית"ר יש מנהיג אחד. בחוליית הקישור צריך לכוון ולדבר והרבה כדורים עוברים דרכנו, אבל אני לא רואה מנהיג אחד. אנחנו קבוצה קבוצתית מאוד ולא בנויה על יכולת אישית וטוב שכך. אם היינו בנויים על יכולת אישית זה היה יכול לפגוע בנו ששחקן מסוים היה תופס יום פחות טוב. יש לנו משחקים העונה שבארבעה פסים היינו יוצאים להתקפה ורצים קדימה, זה נשק טוב מאוד שרק קבוצה קבוצתית יכולה להשתמש בו".

"זה לא פשוט לבוא לכאן אחרי קדנציה בחו"ל"

הרבה שחקנים שחוזרים לארץ אחרי הרפתקה לא קלה בחו"ל מתקשים להסתגל בחזרה לרמה בליגה העל. זה השפיע גם עליך?

"החזרה לישראל הייתה לא קלה, לקח לי זמן להתאקלם. גם בקדנציה הראשונה כשחזרתי למכבי חיפה זה לא היה קל. זה הכל בראש, זה לא פשוט לבוא לכאן אחרי קדנציה בחו"ל, יש הרבה שוני בסדר הגודל של המועדונים, בארגון של סדר היום ובאימונים עצמם. אני משאיר את פתיחת העונה מאחוריי. היו לי רגעים לא קלים, לא הייתי צריך להוכיח לאף אחד שום דבר, אלא רק לעצמי. ידעתי שאני לא מציג את היכולת שלי ועבדתי קשה בשביל לצאת מזה ולחזור לכושר. בצוות המקצועי ובקבוצה תמכו בי, עם עבודה קשה באימונים יצאתי מזה ואני נהנה מכל רגע שבו אני משחק במועדון הזה".

מה היית מוסיף לצעירים של בית"ר?

"השחקנים הצעירים של בית"ר ירושלים מוכשרים מאוד ומה שמיוחד בהם בהשוואה לשחקנים צעירים אחרים, זה שהם מתקדמים ורוצים ללמוד. היום יש בבית"ר ירושלים חומר שחקנים מעולה עם שחקנים בעלי ניסיון שיכולים להעביר אותו לשחקנים הצעירים. שחקנים כמו עמית בן שושן, אבירם ברוכיאן וחן עזריאל יכולים להגיע רחוק והם נמצאים בבית"ר בזכות ולא בחסד. אנחנו מדברים הרבה, אני תורם להם מעט מהניסיון שלי".

לסיום, בכל זאת חיפה. איפה אתה רואה את הבעיות שלהם?

"אני לא רוצה לדבר על חיפה, אלא רק על מה שנעשה בבית"ר. בית"ר עוברת תהליך ושינוי שלא התחיל היום ועדיין ממשיך. יש שינוי מבחינה מקצועית, גם במתקן האימונים ובכל מה שמסביב. המשאבים של ארקדי גאידמק עזרו מאוד לבית"ר לפתח את המועדון והיום כשמשקיעים גם בבסיס כגון מחלקות הנוער ומתקני אימונים – הקבוצה רק מתקדמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully