וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: פרל ג'אם

אריאל גרייזס

25.2.2008 / 23:03

טנסי של ברוס פרל הרסה לממפיס את העונה המושלמת עם ניצחון 62:66, ועלתה על חשבונה לראש הדירוג. וילאנובה עצרה את קונטיקט

ריחו של הטורניר כבר נמצא באוויר, וקצת לפני שהעסק הרציני באמת מתחיל עם הטורנירים החטיבתיים, קיבלנו השבוע קרב ענקיות בין שתי המדורגות הראשונות. ממפיס וטנסי התעמתו חזיתית על השליטה במדינת המתנדבים, ועל המקום הראשון בדירוג, ובסיום חגגו הכתומים של ברוס פרל ניצחון גדול, שגנז את חלום העונה המושלמת של ג'ון קאליפרי והנמרים שלו. חוץ מזה ראינו את יוקון נעצרת, את דיוק מועדת פעם נוספת, את קלווין סמפסון הולך הביתה ואת מייקל ביזלי מנפץ שיאים. בואו נצא לדרך.

אף אחד לא מושלם

ממפיס (1) – טנסי (2) 66:62

כמה הייפ היה לנו לקראת המשחק הזה. שתי הקבוצות הטובות ביבשת על פי הדירוג האחרון, שתיהן מאותה מדינה כשממפיס עדיין מנסה לשמור על עונה מושלמת. ואחרי כל ההכנות היה חשש שהמשחק לא יעמוד בסטנדרטים, אבל זכינו (טוב, אלו מבינינו שגרים בארה"ב, כי בארץ ESPN לא חשבו שזה משחק ראוי, כנראה) למשחק כדורסל איכותי במיוחד, שבסופו ספגו הטייגרס את הפסדם הראשון העונה וברוס פרל וחניכיו עלו לראשונה בתולדות המכללה למקום הראשון בדירוג. כריס לופטון היה חלש כל הערב וקלע רק 2 מ-13 מהשדה, אבל כשהמשחק היה על הכף הוא עמד על קו העונשין ובקור רוח קבר את שתי הזריקות שנתנו למתנדבים את הניצחון. מי שכן היה טוב אצל טנסי הוא ג'וואן סמית' שקלע 16 נקודות ונעזר בווין צ'יסם וג'יי פי פרינס שקלעו 13 כל אחד, אבל מה שבאמת עשה את ההבדל היתה היכולת של טנסי לשלוט בריבאונד, כשהיא מנצחת את הטייגרס בקרשים 34:50.

סמית' היה זה שהעלה את טנסי ליתרון 61:62 ואחרי החטאה של אנטוניו אנדרסון ושתי זריקות עונשין מוצלחות של פרינס, עשו טנסי את הדבר הנכון כששלחו את דרק רוז לקו, ולא איפשרו לו להשוות את המשחק עם שלשה. רוז קלע את הראשונה והחטיא בכוונה את השניה אבל טנסי השתלטתה על הריבאונד ושתי זריקות העונשין של לופטון סגרו את המשחק. שני המצטיינים הרגילים של ממפיס, רוז עם 23 וכריס דאגלס רוברטס עם 14, הובילו גם הפעם את קבוצתם, אבל הם היו היחידים לקלוע בדאבל פיגרס בכחול וחוסר היכולת של הטייגרס לקלוע מבחוץ במחצית השניה (החטיאו את כל השלשות שלהם בו) חרצה את גורל העונה המושלמת שלהם.

באטלר (8) – דרייק (16) 71:64

למשחק הזה לא היה הייפ כמו לזה הקודם, אבל לחובבי הכדורסל הישן והטוב, זו היתה חגיגה לעיניים. המשחק שוחק ב"הינקל פילדהאוס", האולם המיתולוגי שבו צולמה סצינת האליפות בסרט הקלאסי "הוז'רס" (ואם אתם לא מכירים, אז רוצו עכשיו לספריית הוידאו הקרובה) והפגיש את שתי קבוצות המיד מייג'ורס הטובות בליגה, למעט ממפיס, שאולי לא נהנות משחקנים אתלטיים במיוחד, אבל מציגות כדורסל אולד סקול קלאסי, עם הרבה זריקות מבחוץ (שתי הקבוצות זורקות כמעט 40 מהזריקות שלהן מחוץ לקשת). באטלר, שהגיעה למשחק עם רצף של תשעה ניצחונות, כבר הובילה בארבע נקודות באמצע החצי השני אבל ריצת 0:9 של דרייק במהלכן של חמש דקות בהן לא קלעה באטלר נקודה נתנה לדרייק יתרון ממנו כבר לא הצליחה באטלר לחזור.

איי ג'יי גרייבס אמנם הצליח לצמצם את ההפרש לשתיים בלבד לקראת הסיום אבל עבירה מחוץ לקשת על ג'וש יאנג המצוין שעלה לזריקת ייאוש עם סיום שעון השניות, סגרה את הסיפור, כשיאנג השחיל בקור רוח את שלושת הזריקות. יאנג היה כאמור מצוין כשהוביל את דרייק עם שיא קריירה של 25 נקודות, ולאונרד יוסטון הוסיף 16 כדי לתת לבולדוגס (של דרייק) ניצחון ראשון על קבוצת טופ-10 מאז 1982. איי ג'יי גרייבס הוליך כהרגלו את הבולדוגס (של באטלר) עם 18 ומאט הווארד הוסיף 16, והם לפחות ייתנחמו באליפות ההורייזון ליג.

ביילור – קנזס סטייט (24) 86:92

מה נאמר, מה נגיד על מייקל ביזלי. אחרי שחשבנו שראינו את הכל שנה שעברה עם הביצועים של קווין דוראנט, מגיע ביזלי ומאפיל על מי שיהיה קודמו בתואר פרשמן השנה, כשהוא שובר שיא אחרי שיא. 44 נקודות קלע ביזלי מול הדובים, שהם שיא ביג 12 חדש ומשחקו השלישי העונה עם 40 פלוס נקודות, והוא גם לקח 13 ריבאונדים לקבוע שיא חדש לפרשמן (אחרי שעבר את כרמלו אנתוני) עם הדאבל דאבל ה-23 שלו העונה.

לצערו של ביזלי, כל הנקודות הללו לא עזרו לווילד קאטס, שלמרות שקיבלו תרומה גם מביל ווקר המצוין עם 31, לא קיבל עזרה מאף אחד אחר, כשרק עוד ארבעה ווילד קאטס קולעים, אף אחד מהם לא עם יותר מ-5 נקודות. אצל הברס המאמץ היה יותר קבוצתי כשקרטיס ג'רלס מוביל את הקלעים עם 24, קווין רוג'רס מוסיף 18 וגם לסדוריוס דאן (נשבע, זה השם שלו) עם 16 וטוויטי קרטר (באמא שלי, ככה קוראים לו) עם 12 תורמים למלאכה. הווילד קאטס עוד לא איבדו תקווה לראשות הטורניר, אבל בשביל זה הם ייצטרכו לנצח את טקסס המצוינת ביום שני בלילה (יש שידור ב-ESPN, תאמינו או לא) ולעשות את העבודה גם מול קנזס בהמשך החודש.

פרייס שילם את המחיר

וילאנובה – קונטיקט (13) 65:67

לכל דבר טוב יש סוף, וגם רצף הניצחונות המרשים של יוקון, שעמד על עשרה, הגיע לסופו מידיהם של הווילדקאטס המשתפרים. וילאנובה, שעוד לא ויתרה על שאיפות הטורניר שלה, ניצחה את משחקה השלישי ברציפות בזכות קורי סטוקס וסקוטי ריינולדס, שקלעו 18 נקודות כל אחד וגם בזכות החטאת זריקת עונשין של איי ג'יי פרייס, שהיה יכול להשוות את המשחק, דווקא לאחר שנובה שלטה במשחק לכל אורכו.

פרייס, שדווקא היה טוב עם 16 נקודות, היה יכול להשוות את המשחק על 66:66 עם שש שניות על השעון, אבל החטיא את השניה מבין שתי הזריקות שלו ולמרות שגם דנטה קאנינגהם החטיא את הראשונה מאחת פלוס אחת, לא הצליחו ההאסקיס לנצל את המצב, כשאנטוניו פנה הדף את הריבאונד לידיו של קאנינגהם, שהפעם פיספס רק פעם אחת, אבל שתי השניות שנותרו היו מעט מדי ליוקון כדי להשוות.

מיאמי – דיוק (5) 95:96

הדבילז קיוו להתאושש מול ההוריקנס מהפסדם לוויק פורסט בשבוע שעבר, אבל במקום זאת ספגו הפסד שני רצוף בחטיבה ודווקא מקבוצה שבדרך כלל לא עשתה להם בעיות. 45 שנה לא ניצחה מיאמי את דיוק, עשרה משחקים (מיאמי שיחקה בביג איסט עד לפני מספר שנים, לכן השתיים לא נפגשו כל כך הרבה) רצופים שבהם הפסידו ההוריקנס, אבל דווין קולינס עם שיא קריירה של 26 נקודות וג'ק מקלינטוק עם 22 עצרו את הרצף, ועשו זאת באמצעות ריצת 0:15 במחצית השניה ואחוזים טובים מהעונשין בדקות הסיום, שהצליחו למנוע מהבלו דבילז להשוות את המשחק. נציג התפוצה, ג'ון שייר, אף הוא קלע שיא קריירה של 27 נקודות ודמרקוס נלסון הוסיף 19 לדיוק, שמאוחר יותר השבוע חזרו למסלול הניצחונות עם 56:86 על סנט ג'ון.

אינדיאנה (15) – פרדו (14) 68:77

נתחיל מהסוף – המשחק הזה היה האחרון של קלווין סמפסון כמאמן אינדיאנה, לאחר שביום שישי, בתום חקירה פנימית של האוניברסיטה, החליטו שני הצדדים להיפרד, כשסמפסון מקבל פיצוי פעוט בדמותם של 750 אלף דולרים, טבין ותקילין. סמפסון, כזכור, הואשם על ידי ה-NCAA בכך שהפר באופן עקבי את תקנות הליגה כשקיים מאות שיחות טלפון עם מועמדים פוטנציאליים לגיוס, ועשה זאת לאחר שכבר הוזהר בעבר בנושא. אינדיאנה תיאלץ להסתדר עם עוזר המאמן דן דאקיץ' למשך שארית העונה בעוד עתידו המקצועי של סמפסון לוט בערפל.

חוץ מזה, היה לנו גם משחק בין שתי הקבוצות החמות בביג 10, כשפרדו מגיעה עם רצף מרשים של 11 ניצחונות, שהציב אותם בראשות החטיבה אבל נכנעת לביתיות של ההוז'רס ולצמד הקטלני שלהם, די ג'יי ווייט ואריק גורדון. ווייט עלה למשחק על ברך שננקעה במשחק הקודם, מול מישיגן סטייט, אבל זה לא הפריע לו לקלוע 19 נקודות ולקטוף 15 כדורים חוזרים כשגורדון עוזר לו עם 22 משלו. ההוז'רס נהנו מיום מצוין מהעונשין, כשקלעו 30 מ-34 מהקו לעומת 11 מ-21 בלבד לקטרים, מה שעזר להם להתגבר על ערימת איבודי כדור, 23 במספר. אצל פרדו, רובי האמל היה כרגיל המצטיין עם 17 נקודות וסקוט מרטין הוסיף 12, והבוילמייקרס שאיבדו את ראשות החטיבה ינסו לכבוש אותה מחדש בעזרת לוח משחקים קל בהמשך. לאחר מכן ההוז'רס התאוששו בקושי מעזיבתו של סמפסון, כשניצחו את נורת'ווסטרן החלשה מאוחר יותר השבוע 82:85.

תוצאות נוספות

בביג 12, קנזס, שעד לא מזמן היתה בלתי מנוצחת, ספגה את הפסדה השני, דווקא לאוקלוהומה סטייט 61:60 בזכות 26 נקודות של ביירון איטון והחטאה של ברנדון ראש עם הבאזר. טקסס, לעומת זאת, המשיכה להתגלגל ופירקה 50:77 את יריבתה למדינה, טקסס A&M, ואחר כך גם את אוקלוהומה 45:62. ב-ACC, צפון קרוליינה נצמדה לדיוק בראשות החטיבה אחרי ניצחונות 70:84 על צפון קרוליינה סטייט ו-73:89 על וויק פורסט.

בפאק 10, UCLA לא עצרה עם ניצחונות על אורגון סטייט האומללה (עדיין ללא ניצחון בחטיבה) 49:84 ואורגון 65:75. סטנפורד לא נתנה לברואינס לברוח והתאוששה מההפסד לאריזונה סטייט עם ניצחון על היריבה למפרץ, קאל, 69:79. בביג איסט, ג'ורג'טאון חזרה לשלוט בחטיבה עם ניצחונות קלים על פרובידנס 58:68 וסינסינטי 53:73, כשגם נוטרדאם עוד לא ויתרה על שאיפות האליפות שלה עם ניצחונות יפים על פיטסבורג 70:82 וסירקיוז (שרק בשבוע שעברה ניצחה את ההויאס) 87:94 בזכות שיא מכללה של 9 (!) שלשות של קייל מקלארני. בביג 10, וויסקונסין כבשה בחזרה את ראשות הבית אחרי ניצחון 53:58 על אוהיו סטייט, וגם מישיגן סטייט חזרה למסלול הניצחונות עם 49:86 על פן סטייט ו- 52:66 על איווה, שגם נתן למאמן החביב ביותר על המדור, טום איזו, את ניצחונו ה-300 בקריירה.

שידורים השבוע

הלילה (בין שני לשלישי) נקבל כאמור מ-ESPN הזדמנות נוספת לראות את מייקל ביזלי כשקנזס סטייט תארח את טקסס (4:00), כשבמשחק המוקדם (2:00) נקבל משחק משובח מהביג איסט בין וילאנובה למרקט. גם בלילה שבין שלישי לרביעי נקבל שני שידורים מצוינים כשאוהיו סטייט תארח את אינדיאנה (2:00) ולאחר מכן ייפגשו שתי המובילות ב-SEC, ואנדרבילט וטנסי (4:00). לאחר הפסקה של יום למנוחה, נקבל בין חמישי לשישי את נוטרדאם מול לואיוויל (2:00) ו-USC מול אריזונה (4:00)

אצל FOX, בנוסף למגוון השידורים החוזרים הקבוע, נקבל בשבת את אלבמה מול מיסיסיפי (21:00) ואחריו משחק מהפאק 10 שלא כדאי לפספס בין וושינגטון סטייט לסטנפורד. יחתום את השבוע הדרבי של אורגון בשני לפנות בוקר (5:00).

דירוג AP אחרי השבוע ה-16

1. טנסי
2. ממפיס
3. צפון קרוליינה
4. UCLA
5. טקסס
6. קנזס
7. דיוק
8. סטנפורד
9. קסבייר
10. וויסקונסין
11. ג'ורג'טאון
12. אינדיאנה
13. לואיוויל
14. באטלר
15. קונטיקט
16. פרדו
17. נוטרדאם
18. ואנדרבילט
19. מישיגן סטייט
20. דרייק
21. מרקט
22. וושינגטון סטייט
23. קנט סטייט
24. גונזאגה
25. סיינט מרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully