וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי הרצליה כבר בחוץ

26.2.2008 / 16:52

נימבה ואבו חצירא ניצחו עם הפועל פ"ת 3:4 וזכו בכרטיס לשמינית הגמר. גם בני יהודה, הכח והפועל ר"ג עלו. ב"ש ניצחה בפנדלים

משחקי סיבוב ט' בגביע המדינה יצאו לדרך היום (שלישי), בתזמון מושלם לסיום המחזור האחרון בליגת העל, בו הוכיחה בית"ר ירושלים לכל מי שפינטז אחרת, שסיפור המאבק על האליפות נסגר עוד לפני תום הסיבוב השני.

המשחק המרתק של היום הוצג באצטדיון האורווה, לשם הגיעה מכבי הרצליה כדי לפגוש את מוליכת הלאומית, הפועל פתח תקווה. משחק מלא מתחים ונדנדת יתרון הביא את מובילת הליגה השנייה לעלייה לשלב הבא, אחרי ניצחון מותח 3:4, והרצליה נפרדת, זו השנה השניה ברציפות, מהמפעל כבר לאחר משחק אחד.

ההפתעה הראשונה של היום הגיעה מכיוונה של עירוני קרית אתא, נציגת הליגה הארצית, שניצחה את בני לוד 0:1 והעפילה לשמינית הגמר. סינדרלה אפשרית אחרת, אסי גלבוע מליגה א', הודחה אחרי שהפסידה 1:0 להפועל רמת גן. עירוני רמת השרון, מתחתית הליגה הלאומית, ניצחה את המדורגת שנייה באותה ליגה, הפועל רעננה 1:3. 90 הדקות הראשונות הסתיימו ב-1:1 והמארחת ניצחה בזכות צמד שערים של גל גבע וערן זהבי בהארכה.

סדריק בארדון הציל את בני יהודה, כשכבש צמד ב-0:2 על מכבי כפר כנא, והזהובים בשמינית הגמר למרות משחק חלש. עירוני ראשון לציון, שמפספסת בשבועות האחרונים של הליגה הלאומית, הסתדרה עם הפועל עכו וניצחה 0:1. גם הכח עמידר לא נאלצה להתמודד עם יריבה חזקה מדי, עירוני בת ים, מוליכת ליגה א' דרום. קבוצתו של דודו דהאן ניצחה 0:2 ועלתה לשלב הבא. מכבי אחי נצרת, שחזרה לעניינים בליגה הלאומית, קרעה את הפועל חדרה מליגה ב' דרום א' 0:4. הפועל באר שבע כבר פיגרה 1:0 מול הפועל מרמורק מהליגה הארצית, אך היא הצליחה להשוות ונזקקה לפנדלים כדי לנצח 1:4 בתום עימות מהנקודה הלבנה.

הפועל פתח תקוה - מכבי הרצליה 3:4

מכבי הרצליה הגיעה דרוכה למשחק הגביע באורווה. המאמן פרדי דוד נהנה מסגל מלא ונטול פציעות, ובשרון קיוו ששחקני הקבוצה ישאירו את הפסד הליגה למכבי תל אביב מאחור. בדיוק כמו בשנה שעברה, אז הודחה על ידי נציגת הלאומית הפועל עכו, נכשלה היום קבוצתו של פרדי דוד שוב.

המארחת הגיעה למשחק ממרומי הטבלה של הליגה הלאומית ועם אפס הפסדים מאז הגעתו לקבוצה של המאמן אלי מחפוד, שאמר אמש (שני): "אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים מאחר ולמרות שאנחנו בבית, היריבה היא קבוצה מליגת העל. בנוסף מדובר בקבוצה שאת היכולת הטובה שלה מפגינה בחוץ. אמרתי לשחקנים שהגביע זה קודם כל חוויה, ויש איזושהי התעלות רגעית כשאתה עובר שלב ועוד שלב ומתקדם הלאה".

פטי נימבה, חלוצה המצוין של מוליכת הלאומית, הבקיע את השער הראשון במשחק בדקה ה-12. פתיחה טובה ו-0:1 למלאבסים. כעבור 10 דקות, השווה עומר בוקסנבוים ונתן לאריאל שיימן ואנשי הרצליה את האפשרות להירגע ולהתחיל את מפגש הגביע מחדש. שמעון אבו חצירא החזיר את היתרון לפתח תקווה בדקה ה-37 והוסיף שער נוסף לפני המחצית. כנראה שפרדי דוד הביע את חוסר שביעות רצונו ממשחקה של קבוצתו במחצית, לכן בדקה ה-64 הבקיע אסי משיח שער מצמק. כעבור 18 דקות תומר חמד נתן להרצליה את שער השוויון. פתח תקווה לא נכנעה, הוכיחה את התעניינותה במפעל הגביע ובדקה ה-84 כבש פטי נימבה את שערו השני ושלח את הרצליה, הנציגה הראשונה מליגת העל, מחוץ למשחקי גביע המדינה.

הפועל רמת גן - אסי גלבוע 0:1

שתי הקבוצות שיחקו שקול לאורך המחצית הראשונה, אך בדקה ה-47 הבקיע ג'ורג' דאטורו הרמת גני את השער לטובת נציגת הליגה הלאומית ושבר על הדרך מספר לבבות של אנשי גלבוע. השער הספיק לרמת גן להעפיל לשלב הבא ואולי להמשיך במסורת הגביע של המועדון בשנים האחרונות.

עירוני רמת השרון - הפועל רעננה 1:3

משחק קצוות על טהרת הליגה הלאומית, כאשר השניה התארחה אצל זו שנאבקת בתחתית בדרבי של השרון. רוני בן נחום העלה את המארחת ליתרון כבר בדקה ה-12. דוס סנטוס של רעננה השווה בדקה ה-24. גל גבע, לשעבר בגדנ"ע יהודה, העלה את רמת השרון ליתרון בהארכה, לאחר שגל גבע מקבוצתו הורחק בדקה ה-85. ארבע דקות לסיום ההארכה קבע ערן זהבי את התוצאה על 1:3, שמבטיח לרמת השרון את המקום בשלב הבא. סוג של הפתעה ראשונה ביום החג של הגביע.

בני יהודה - מכבי כפר קנא 0:2

"ננסה לעשות את המיטב בגביע תוך התחשבות גם בליגה", כך אמר אמש (שני) מאמן בני יהודה, אלי כהן, לקראת המשחק בו אירחה קבוצתו את מכבי כפר קנא מהליגה הארצית. הזהובים, הממוקמים במקום האחרון, הגיעו למשחק בהרכב חסר, ממנו נעדרו אלי אברבנל החולה, סאלם אבו סיאם הסובל מקרע חלקי בשריר והרוויה קובאצ'ביץ' הסובל ממתיחה במפשעה. הבלם מילאן מרטינוביץ' עבר בבוקר מבחן כשירות ועלה לשחק. הקפטן אסי בלדוט, שלא שיחק בגלל הרחקה ביום שבת, חזר להרכב לעמדת המגן השמאלי, והורחק בכרטיס אדום כעבור 18 דקות, בעקבות עבירה על חלוצה של כפר קנא, אשרף עלאל.

הקבוצה המדורגת חמישית בליגה הארצית מגיעה לבלומפילד. שחקניו של המאמן הישאם זועבי מגיעים למשחק כאנדרדוג מוחלט, ואולי זה מה שיעבוד לטובתם. הישאם זועבי אמר לקראת המשחק: "הרי לא ניקח את גביע המדינה, ולכן אתן לכמה שחקנים שלי מנוחה, כי המטרה שלנו היא לנסות לעלות ליגה. יש לנו 3 משחקים חשובים בליגה ואם ננצח אותם נהיה חזק בתמונת העלייה. נבוא לעשות תוצאה טובה, העיקר לא לעשות פאדיחות. ברור שאם נוביל בדקות האחרונות 0:1, לא נוותר ולא אגיד לשחקנים שלי לפתוח רגליים, אבל אם נפסיד ונעוף – לא נתאבל".

בהתקפה האחרונה של המחצית מסר אלירן עטר לסדריק בארדון, שכבש, הרגיע את אלי כהן ואכזב את הכפר קנאים, שנראו עדיפים בחלקים גדולים מהמחצית. בדקה ה-66 קיבלה בני יהודה מתנה נוספת מהקשר הצרפתי שלה. איציק עזוז עבר פרץ מימין, העביר כדור יפה למרכז שהגיע לבארדון, ששלח את ה-0:2 לבני יהודה. משחק נוראי של בני יהודה בבלומפילד, אבל ניצחון שאולי יוכל לסייע לבני יהודה גם בהמשך המשחקים בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שאר המשחקים

עירוני קרית אתא - בני לוד 0:1

הקבוצה שנאבקת השנה על העלייה לליגה הלאומית אירחה את הקבוצה המתאוששת של החודש האחרון בליגה הזאת. שי דהאן העלה את קרית אתא ליתרון בדקה ה-67, שגם נשמר עד הסיום והעלה את קרית אתא לשלב הבא.

עירוני בת ים - הכח עמידר רמת גן 2:0

דידי אונגר העניק להכח את היתרון בדקה ה-61. אונגר הוסיף שער בפנדל הדקה ה-89. 0:2 ומקום בשלב הבא לקבוצתו של דודו דהאן.

עירוני ראשל"צ - הפועל עכו 0:1

הכתומים כבר נגעו בצמרת של הליגה הלאומית, אלא שהם לא ניצחו כמעט חודשיים. בעכו ניסו לנצל את זה כדי לקבל קצת טעם טוב, לפחות בגביע. מור גולן העלה את ראשון ליתרון ולשלב הבא בגביע בדקה ה-74.

הפועל חדרה - מכבי אחי נצרת 4:0

תייסיר אבו חמאד העלה את אחי נצרת ליתרון בדקה ה-11. אשרף סולימאן הוסיף את השער השני בדקה ה-18. שלומי טולדו הוסיף את השער השלישי בדקה ה-36. ויטלי בלדנב כבש בדקה ה-72 את השער הרביעי של נצרת.

הפועל באר שבע - הפועל מרמורק 1:4 בפנדלים (1:1 בהארכה)

שחקני הפועל באר שבע לא הצליחו לעצור את שי ארצי המרמורקי מלעלות את נציגי העיר הרחובות ליתרון ראשון במשחק, כבר בדקה ה-22 ולקבוע 0:1 למרמורק, אך 21 דקות לסיום הקבוצה מבירת הנגב הצליחה מעט לחייך עם שער שוויון של דודו פלס.

הקבוצות הלכו להארכה, ודווקא אז קיבלה באר שבע הזדמנות פז לעלות ליתרון כשנשרקה לזכותה בעיטת עונשין מ-11 מטר, אותה פלס החטיא. השתיים לא הצליחו להכריע את ההתמודדות, ובפנדלים הייתה ידה של באר שבע על העליונה, כשהיא ניצחה 1:4. את הפנדל המכריע הבקיע דודי פדלון, ששלח את באר שבע לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully