וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש האומות בראגבי: ווילס נשארה לבד

רועי פרידמן

24.2.2008 / 15:18

אנגליה ניצחה את צרפת 13:24 ופגעה בסיכוייה לשמור על התואר, הוולשים נותרו בלתי מנוצחים אחרי 8:47 על איטליה בקארדיף

אנגליה ניצחה בפאריס את צרפת 13:24 (7:13), והלה בלה ספגו מכה קשה בניסיון להגן על תוארם משנה שעברה. הצרפתים גם רצו לנקום באנגלים על ההפסד בחצי גמר אליפות העולם, לפני מספר חודשים, אך שוב "מצאו" את הרגל של ג'וני ווילקינסון.

הצרפתים, למרות שניסו לשחק את הראגבי הפתוח שלהם, עשו בדיוק מה שלא צריך לעשות נגד האנגלים. כבר בדקה החמישית ג'יימי נון תיקל את סדריק היימנס, ופול סאקי השתלט על הכדור החי והבקיע את הטריי הראשון לאנגלים. מרגע זה היה ברור שהמארחים בצרות. הפורוורדס האנגליים השתלטו על המשחק, בעיקר בסקראם, וגרמו לטעויות של הצרפתים, שביצעו גם יותר מדי עבירות לא מחוייבות. ואם זה לא מספיק, היה חסר לצרפתים גם רגל מדויקת – c’est vrais, monsieur Traille? (זה נכון , מר טראיי – ר.פ.). דמיאן טראיי השלים אומנם המרה, אך החטיא בעיטות חשובות שיכלו להחזיר את המקומיים למשחק. אחרי שוויליקנסון הוסיף עוד עונשין, צרפת, בהתקפה היחידה בה התגברו הפורוורדס שלה על הפורוורדס האנגלים, הצליחה להבקיע את הטריי היחידי. הוצאת חוץ עמוקה בשטח האנגלי, הצרפתים זכו בכדור והעבירו אותו לבאקס, שהחזירו לפורוורדס ובסיום טריי של הקפטן, ליונל נאלה, עם המרה של טראיי - 7:10 לאורחים. דקה 30, ווילקינסון בעט עונשין נוסף ותוצאת המחצית הייתה 7:13 לאנגליה.

מורגן פארה הצליח במהלך המחצית השנייה להחזיר את הצרפתים לפיגור 3 נקודות, לפני שווילקינסון קבע שיא נוסף בקריירה המזהירה שלו – שער שדה מספר 29, שיא עולמי. הוא הוסיף אח"כ את העונשין השלישי שלו, ולמרות שדמיטרי יאשווילי צמצם לקראת הסיום, אנגליה סיימה את המשחק בסטייל עם טריי של ריצ'ארד וויגלסוורת'. ווילקינסון אומנם החטיא את ההמרה אבל לאף אחד זה כבר לא שינה. ווילקינסון עומד כרגע על 1,070 נקודות בינ"ל, 20 פחות מהשיא של ניל ג'נקינס.

צוברי הנקודות לאנגליה:

טרייז: פול סאקי, ריצ'ארד וויגלסוורת'
המרה: ג'וני ווילקינסון
עונשין: ווילקינסון 3
שער שדה : ווילקינסון

צרפת:

טריי : ליונל נאלה
המרה: דמיאן טראיי
עונשין : מורגן פארה, דמיטרי יאשווילי

טיול קליל לווילס

וויילס נשארת הבלתי מנוצחת היחידה עם 8:47 (8:13) נגד איטליה בקרדיף. סיפור המשחק העיקרי הוא המחצית השנייה, שהתוצאה בה הייתה 0:34 למארחים. אחרי מחצית ראשונה צמודה יחסית, טום שנקלין חטף את הכדור ורץ איתו כ-55 מטר לטריי, שתי דקות בתוך המחצית השנייה, מה ששבר את האיטלקים.

הוולשים פתחו טוב את המשחק, וסטפן ג'ונס הבקיע שתי בעיטות עונשין, אך שגיאה חמורה שלהם הובילה לטריי הראשון במשחק. מתיו ריס הוציא הוצאת חוץ עמוק בתוך המגרש שלו, אך אף שחקן וולשי לא תפס את הכדור, שנפל ישר לידיים של מרטין קסטרוג'יובאני, שאמר – grazzi ורץ 10 מטר לטריי. הוולשים הגיבו עם טריי משלהם של לי ביירן, כשהחטאות של בעיטות של של אנדראה מארקאטו יכלו להחזיר אותם למשחק. לאיטלקים הייתה עוד הזדמנות נוספת, כשאנדריאה מאסי ואציו גאלון פרצו את ההגנה הוולשית אך מירקו ברגאמאסקו איבד את הכדור.

אחרי הטריי של שנקלין, סטפן ג'ונס הוסיף שתי בעיטות עונשין, וכשברגאמסקו ספג כרטיס צהוב, הוולשים הוסיפו טריי נוסף, כשסטפן ג'ונס העביר מסירה מצויינת לשיין וויליאמס שחתך את ההגנה האיטלקית. כשברגאמאסקו חזר, האיטלקים רק חיכו לשמוע את שריקת הסיום של דייב פירסון, שבאה אחרי הטריי השני במשחק של ביירן ושיין וויליאמס.

צוברי הנקודות לווילס:

טרייז : לי ביירן 2, טום שאנקלין, שיין וויליאמס 2
המרות : סטפן ג'ונס 3, ג'יימס הוק 2
עונשין : סטפן ג'ונס 4

לאיטליה:

טריי : מרטין קסטרוג'יובאני
עונשין : אנדראה מארקאטו

כרטיסים:

איטליה: צהוב - מירקו ברגאמאסקו (50, עבירות חוזרות ונשנות של עצירת משחק לא חוקית).

סקוטלנד לא היוותה יריב

אירלנד לא התקשתה לנצח את סקוטלנד 13:34 (6:14) בדבלין. סקוטלנד, שהפתיעה בעצם הגעתה לרבע הגמר באליפות העולם, ממשיכה להיראות רע, והיא בדרך לסיים טורניר 6 אומות ללא ניצחון. החדשות הטובות מבחינת הסקוטים, הן בכך שהבקיעו, סופסוף, טריי השנה בטורניר, ושהרגל של כריס פאטרסון ממשיכה להיות מאופסת. אבל זה לא משנה את העובדה שהקבוצה לא מתפקדת, ומבצעת יותר מדי עבירות מטופשות. השבוע זה היה תורם של האירים לנצל את זה בעזרת חמישה טרייז.

צוברי הנקודות לאירלנד:

טרייז : דיוויד וואלאס, רוברט קירני, מרקוס הוראן, טומי באו 2
המרות : רונאן או'גארה 3
עונשין : או'גארה

סקוטלנד:

טריי: סיימון וובסטר
המרה: כריס פטרסון
עונשין : פאטרסון 2

הטבלה:

וויילס 0-0-3 42-103 6
אירלנד 1-0-2 50-71 4
צרפת 1-0-2 51-66 4
אנגליה 1-0-2 58-66 4
איטליה 3-0-0 86-38 0
סקוטלנד 3-0-0 91-34 0

המחזור הבא, בשבת:

סקוטלנד-אנגליה
אירלנד-וויילס

יום ראשון:

צרפת-איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully