וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "זה מה שיש"

22.2.2008 / 14:50

שרף יודע שקו החוץ שלו לא שייך לרמות הגבוהות, ומסביר מה מעיק על מכבי ת"א: "לא ביום אחד אפשר לשנות דברים בקבוצה שמאבדת שחקני מפתח"

מכבי תל אביב סיימה אמש את סדרת משחקי החוץ שלה במאזן 1:2 – ניצחון בפיראוס ובמלחה, הפסד בקובנה. "אילו היו שואלים אותי לפני שבוע האם הייתי קונה ניצחון אחד משניים ביורוליג, הייתי אומר שכן", מודה המאמן צביקה שרף. בראייה מפוכחת מכבי עשתה בשבועיים האלו את המוטל עליה. אם תשמור על הבית, ובהנחה ואולימפיאקוס לא תסיים את השלב הנוכחי עם בייגל מביך בטור הניצחונות, מכבי תבטיח את הכרטיס לרבע הגמר. העניין הוא, ואת זה יודעים היטב במכבי, שאין הבדל גדול בין המקום השני, שיוביל למפגש חסר סיכוי מול צסק"א ברבע הגמר, לבין המקום השלישי שלא מוליך לשום מקום. כך או אחרת, מדובר במבוי סתום.

לכן מכבי חייבת לסיים במקום הראשון בבית והשאלה הגדולה היא האם ללא מרכוס פייזר וניקולה וויצ'יץ', היא באמת שווה את זה. או בכלל שווה טופ-8. כבר בתחילת העונה הסתמנה מגמה ברורה לפיה מרכז הכובד בקבוצה עובר לקו הקדמי המאסיבי, מגמה שרק התחזקה מאז בואו של שרף. למעשה, ב-16 משחקי יורוליג זרקה מכבי 666 פעמים מטווח שתי נקודות – יותר מכל קבוצה אחרת במפעל, ורק 299 פעמים מחוץ לקשת – פחות מכל קבוצה אחרת. וזה בלי לחשב את כמות הזריקות מהעונשין. 70% מכלל הזריקות שלקחה מכבי היו ל-2. רק מכבי של ימי פיני גרשון ותיאוריות האחוזים הייתה יכולה להתחרות במספרים הללו. במילים פשוטות – המשחק של מכבי התחיל ונגמר אצל שחקני הפנים.

אולם היום, דווקא בישורת הקריטית ביותר של העונה, נדרשים מכבי ושרף לשינוי פילוסופי כמעט. לאור העובדה שליאור אליהו הפך למעין נער פוסטר, מכבי נותרה עם שני גבוהים בריאים ומתפקדים – מוריס ובאטיסטה. וגם הם שחקנים שלאורך הקריירה שימשו כמחליפים וככינורות שניים בלבד וכעת הפכו לשחקני מפתח. מכבי כמעט ולא מקבלת תפוקה מקו הגארדים שלה, וכאשר הלפרין מוכיח שאי אפשר לסמוך עליו ברגעי האמת, היא נותרה עם וונטיגו קאמינגס – שעדיין לא נתן משחק טוב אחד ביורוליג ומעמיד ממוצעים דלים של 6.7 נקודות, 2.8 אסיסטים ורק 4.6 נקודות מדד, וויל ביינום התזזיתי ודיוויד בלות'נטאל חסר המצפון, שמצוי בכושר קליעה ירוד ובחמשת משחקי היורוליג האחרונים קלע רק 5 מ-14 מחוץ לקשת. כאשר שאלתי הבוקר את שרף האם באמת מאמין שמדובר בקו חוץ השייך לרמות היורוליג הגבוהות, הוא רק הסכים לומר: "זה מה שיש, ועם זה אנחנו צריכים לשחק". והמבין, יבין.

"עם מספרים כאלו אי אפשר לנצח"

ההפסד בקובנה היה השישי ברציפות של מכבי מול קבוצות ליטאיות. רצף שהתחיל עוד בעונת 2004/5 עם ההפסד הביתי לז'לגיריס ונמשך בארבעה הפסדים לריטאס וילנה. לליטאיות מאפיינים ברורים שמכבי, משום מה, לא מסוגלת להתמודד איתם. כולן מאסיביות, ניידות ואתלטיות, שרצות בלי הפסקה ולא מתביישות לזרוק גם מעשרה מטרים ובעיקר הולכות חזק על ריבאונד ההתקפה. ז'לגיריס מעכה אתמול את מכבי 26-45 בריבאונד, כולל 20 בהתקפה.

"עם מספרים כאלו אי אפשר לנצח", אומר שרף. ריבאונד ההתקפה מניב את הזריקות שנכנסות באחוזים הגבוהים ביותר בכדורסל, פרט להטבעות. גם ריטאס, בסיכום שני המשחקים מול מכבי בשלב הראשון, חיסלה אותה בקלילות בקטגוריה הזו, עם 43-75 בריבאונד, כולל 17 כדורים חוזרים בהתקפה בכל משחק. מאז מונה שרף, עשתה מכבי מהפך גדול בכל הקשור לריבאונד ההגנה: בששת המשחקים הקודמים, אריס הייתה הקבוצה שלקחה הכי הרבה אופנסיב ריבאונד מול מכבי – 12 – וזה עוד במשחק שנגרר להארכה.

בשבוע הבא תארח מכבי את ריאל מדריד. הפסד במשחק הזה יישלח כנראה את העונה האירופאית שלה לאבדון. "יש לנו עוד הרבה מה לעשות", מספר שרף. "לא בדקה אחת ולא ביום אחד אפשר לשנות דברים בקבוצה שמאבדת שחקני מפתח כמו פייזר ו-וויצ'יץ'. אין ספק שאתמול היינו פחות טובים ממה שהיינו צריכים להיות. כל משחק בשלב הזה קשה וגם ז'לגיריס מועמדת לטופ-8 בדיוק כמונו. גם הקבוצות האלה עושות סקאוטינג וניסיונות לשבש את המשחק שלנו, ואתמול זה הצליח. נצטרך להמשיך לעבוד על שיפור דברים מסוימים בהגנה ובהתקפה, תרגול של הרכבים כאלה ואחרים. אין פטנטים אחרים".

עם כל הפציעות בקו הקדמי, למה כספי או בלות'נטאל לא מוסטים מדי פעם לעמדת הפאוור פורוורד?

"זו אפשרות שתמיד קיימת, אבל לא בטוח שזה דבר טוב. למה? אני לא רוצה להסביר, כי אנשים משתמשים בזה כדי להתכונן למשחקים נגדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully