וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אופ"א: הגרמניות מסתדרות בחמישיות

21.2.2008 / 20:08

באיירן ולברקוזן ניצחו 1:5 את אברדין וגלטסראיי (בהתאמה) והעפילו לשמינית גמר גביע אופ"א. גם בולטון, טוטנהאם וריינג'רס בשלב הבא

בזמן שבליגת האלופות מתחילים את שלב שמינית הגמר ותמונת רבע הגמר של המפעל החשוב ביותר באירופה מתחילה להתבהר, בגביע אופ"א הקטן נסגרת היום (חמישי) רשימת שלב שמינית הגמר. הראשונות שהבטיחו את מקומן היו הגרמניות. באייר לברקוזן השפילה בביתה את גלטסראיי הגדולה, עם 1:5 ענק, שסגר את הסיפור של הזוכה בגביע לשעבר. אחריה החלה באיירן מינכן בהצגה, ושטפה את אברדין המסכנה באותה תוצאה בדיוק, בדרך הבטוחה לפייבוריטיות עד הגמר.

מארסיי הגיעה למוסקבה, למשחק מול ספרטק, אחרי ניצחון 0:3 מהסטאד ולודרום. הרוסים ניצחו 0:2 במשחק, מה שכמובן לא הספיק לספרטק כדי להעפיל לשמינית. פנאתינייקוס אירחה את גלזגו ריינג'רס, לאחר 0:0 במשחק הראשון. פאו עלתה ליתרון ראשון בתחילת המשחק, אך נובו המצויין של הסקוטים הביא את התוצאה הדרושה לקבוצה של וולטר סמית', כדי להעפיל לשלב הבא. המבורג לא נזקקה למאמץ גדול בבית, לאחר שניצחה את ציריך בשוויץ 1:3. ללא כמה מכוכבי הקבוצה, הגרמנים השיגו 0:0 והעפילו לשלב הבא.

בהמשך העפילו שתי קבוצות אנגליות, טוטנהאם ובולטון. כיאה לסגנון האנגלי, עבדו שתי הקבוצות קשה מאוד כדי לעשות זאת. טוטנהאם ניצחה למזלה 1:2 את סלביה הפראג הקטנה במשחק הראשון, מה שהספיק כדי לעלות היום לשמינית, למרות שהשיגה רק תיקו 1:1 במשחק השני. בולטון יצאה לויסנטה קלדרון של אתלטיקו מדריד אחרי ניצחון 0:1 מאצטדיון ריבוק. שמירה נכונה על השער ו-0:0 במשחק הגומלין היום הספיק כדי לעלות לשמינית. עוד העפילו לשמינית הגמר: בנפיקה ליסבון, חטאפה, אברטון, פיורנטינה, זניט סט. פטרסבורג, אנדרלכט, איינדהובן, ספורטינג ליסבון.

משחקי שמינית הגמר (הראשון ב-6 במרץ, הגומלין ב-12 במרץ): אנדרלכט - באיירן מינכן, בולטון - ספורטינג ליסבון, לברקוזן - המבורג, פיורנטינה - אברטון, טוטנהאם - פ.ס.וו, מארסיי - זניט, ריינג'רס - ורדר ברמן, חטאפה - בנפיקה.

התרנגולים ממשיכים לרוץ

באיירן מינכן - אברדין 1:5 (הגרמנים בשלב הבא)

ההפתעה הגדולה ביותר של סיבוב המשחקים הראשון בשלב הזה הייתה התיקו של באיירן אצל אברדין. הסקוטים, שנמצאים רק במקום ה-8 בליגה המקומית, הציגו את המשחק הטוב ביותר שלהם מול הפייבוריטים הברורים לזכות בגביע. הגרמנים, שציפו להכריע את ההתמודדות הכפולה כבר במחזור הראשון, נאלצו הערב להגיע בחשש למשחק השני באליאנז ארינה.

ברוח המלחמתית הזו, ועם הכושר המשופר שמפגינה באיירן בשבועות האחרונים, החלו חניכיו של אוטמר היצפלד לכתוש את הסקוטים החביבים כבר מתחילת המשחק. בדקה ה-12 לוסיו קיבל כדור על קו ה-16 מטרים ובימנית חזקה קבע את ה-0:1 עבור באיירן.

כמו בשער של לוסיו, גם בשער השני, בדקה ה-36, היה זה טוני קרוס שהחל את המהלך שהביא את התוצאה המיוחלת עבור באיירן. קרוס הצעיר הרים כדור מצד שמאל, אותו הצליח להעביר דניאל ואן בויטן מעל שוער אברדין ג'יימי לנגפילד, כדי לקבוע 0:2. לוקאס פודולסקי עם צמד ומארק ואן בומל עם הקינוח בדקה ה-85 השלימו את רשימת כובשי באיירן, כשסטיב לובל רק צימק בדקה ה-83.

טוטנהאם - סלביה פראג 1:1 (האנגלים בשמינית)

חואנדה ראמוס, האיש שזכה בשני גביע אופ"א רצופים עם סביליה, מתחיל מסע דומה, הפעם עם טוטנהאם. הלונדונים שניצחו את המשחק הראשון בפראג 2:1, יפגשו ביום ראשון את אברהם גרנט וצ'לסי בגמר גביע הליגה בוומבלי והיום הם, למרות שכרגיל אצל הספרס זה לא הלך פשוט, הם הבטיחו את מקומם בשמינית גמר גביע אופ"א. הצ'כים, שמגיעים למשחק מפגרת החורף, לא ציפו להרבה, למרות התוצאה במשחק הראשון. סלאביה משלימה משחק שני העונה מול קבוצה לונדונית, כשהפעם, לעומת השביעייה מארסנל, לפחות יצאו הצ'כים עם הכבוד.

כבר בדקה השביעית נתן ג'יימי אוהרה את היתרון לספרס, כשדימיטאר ברבאטוב מסר בתוך הרחבה לאנגלי הצעיר. אוהרה שלח כדור שפגע באחד ממגיני סלאביה והכניע את מיכאל וורל, כדי לקבוע 0:1 לטוטנהאם. מאטייה קרצ'יץ' השווה בדקה ה-51 עבור הצ'כים, אבל זה לא הספיק וטוטנהאם מתאוששת סופית מפתיחת העונה הנוראית, עם מקום בשמינית הגמר.

אתלטיקו מדריד - בולטון 0:0 (האנגלים בשמינית)

אתלטיקו השקיעה כסף הגדול השנה, כשהמטרה היא לחזור לעניינים בליגה במיוחד, אבל גם באירופה. המחשבה הזו ודאי ניקרה בראשם של השחקנים של חבייר אגירה, כשאלו הגיעו לאנגליה במשחק הקודם. בולטון ניצחה אז 0:1, תוצאה שבעקבותיה יצאו הספרדים מסופקים, בתקווה להבקיע כמות גדולה יותר של שערים בויסנטה קלדרון הביתי.

היום הגיעו האנגלים לגיהנום של האצטדיון החם האמיתי במדריד, שמרו על רשת נקיה במהלך כל המשחק, לא התאמצו מדי כדי להבקיע את הרשת הספרדית, בדרך השקטה לשלב הבא, בשמינית הגמר של גביע אופ"א. לתמיר כהן לא נשאר אלא להצטער על העובדה ששיחק בתחילת העונה עם מכבי נתניה במפעל, מה שלא יאפשר לו להשתתף במפעל עם בולטון.

ההמבורגרים חוזרים לטרוף את אירופה

המבורג - ציריך 0:0 (המבורג בשמינית)

המבורג שניצחה בשבת את בוכום בליגה 0:3 לא נתקלה בבעיה קשה מדי מול ציריך, אותה ניצחה כבר במשחק הראשון בחוץ 3:1. המבורג לא זכתה בגביע אירופאי כבר שלושים שנה, וראשי הקבוצה המיתולוגית הזו ודאי יחכו להגרלה נוחה, שאולי תחזיר אותם לכותרות הגדולות של אירופה שוב. המבורג שיחקה ללא כמה מכוכביה הגדולים, שזכו למנוחה, ביניהם רפאל ואן דר וארט. השוויצרים יכולים להצטער בעיקר על מה שקרה במשחק הראשון, מה שהפך את המשימה שלהם בלתי אפשרית ורק מתווסף לצרות שיש לקבוצה בליגה.

נירנברג - בנפיקה 2:2 (בנפיקה בשמינית)

בנפיקה הגיעה לגרמניה מודאגת, בעקבות היתרון הזעום של שער אחד שהשיגה במשחק הביתי. הפורטוגלים ניצחו 0:1, אבל הגרמנים, שנמצאים בתחתית הבונסליגה, דווקא שלטו במשחק, תחת הדרכתו של המאמן החדש תומאס ואן האסן. ואן האסן הגיע בפעם הראשונה למשחק ביתי בנירנברג. זה התחיל טוב עבורו, אבל הסיוט החל בדיוק בשלב בו המשחק אמור להסתיים.

אנחלוס חריסטאס העלה ראשון את גרמנים ליתרון בדקה ה-59 וקבע תיקו במאזן שני המשחקים. הפורטוגלים לחצו, אבל היה זה דווקא סאנקו של נירנברג שהגדיל את היתרון הגרמני ל-0:2. האוהדים בפרנקנסטדיון היו בטוחים שהמשחק גמור, וכך אכן נראה, עד הדקה ה-90. אוסקר קרדוזו ודי מאריה כבשו צמד שערים בשתי דקות תוספת הזמן ושלחו את הפורטוגלים לחגוג בפאבים הנהדרים של גרמניה.

הערב של לברקוזן

באייר לברקוזן - גלטסראיי 1:5 (באייר בשמינית)

לברקוזן היא הראשונה הערב שהבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. אחרי 0:0 מצוין באיסטנבול, הגיעו שחקניו של מיכאל סקיבה ופשוט פירקו את הטורקים. עשרים שנה עברו מאז הניפה לברקוזן את גביע אופ"א, אחרי ניצחון על אספניול בבעיטות הכרעה מ-11 מטר. ב-2002 הם היו בגמר ליגת האלופות, אך הפסידו בו לריאל מדריד וכעת נראה כי ישנה הזדמנות לגרמנים להגיע רחוק באופ"א.

מסכת השערים נפתחה עם סרגיי ברבארז, שנגח הגבהה מצוינת של סטפן קיסלינג, מעל השוער הטורקי אורקון אוסק, פנימה. לברקוזן שברה את השוויון מהר, מה שאפשר לה להירגע לקראת ההמשך ולהמשיך לתקוף. דקה אחר כך, קיבל אותו קיסלינג מסירה טובה מצד ימין של ברנד שניידר, טיווח את השער הטורקי וקבע 0:2 מוקדם לבאייר. כאן המשחק כבר היה סגור, אך לברבארז זה לא הספיק ובפעם השלישית ב-10 דקות ירה שער נוסף לחגיגה של לברקוזן.

עם השער הרביעי חיכו הגרמנים עד לדקה ה-55, אז החמיץ שניידר בעיטה חופשית, אך קארים האגוי היה שם כדי לתקן ולקבוע סופית - מדובר בהשפלה. בדקה ה-61 שניידר סוף סוף גם כובש. קיסלינג הוכשל ברחבה וכוכב באייר שלח את הפנדל חזר לפינה הימנית של השוער הטורקי. גלטסראיי הבקיעו שער מצמק בדקה ה-87, גם הם מבעיטה מ-11 מטרים. בארוסו, המושאל מרומא, הוא זה שחתום על השער היחיד של הטורקים במשחק. לברקוזן בשמינית, עם המון סטייל.

חטאפה - א.א.ק אתונה 0:3 (הספרדים בשמינית)

חטאפה השיגה תוצאה טובה במשחק הראשון, 1:1 באתונה. היא הובילה כבר בדקה הרביעית משער של דה לה רד, וראתה את הניצחון בורח ממנה עם שער שיוויון של איסמאל בלאנקו, בדקה ה-90. חטאפה רק במקום ה-13 בטבלה הספרדית, אבל היא בחצי גמר הגביע, והיום היא עשתה את הנדרש כדי להבטיח את מקומה בשמינית גמר גביע אופ"א. הקבוצה של מיכאל לאודרופ אוהבת לשחק כדורגל התקפי, ומרבה להחזיק בכדור. למאמן הדני יש לא מעט פצועים כמו, פרנסיסקו סוסה, מיגל פאלארדו ופרנק סינגורינו, אבל היום זה היה מספיק כדי לנצח ובצורה מרשימה.

גם משחק ללא שערים היה מספיק לספרדים מול א.א.ק שפיטרה את מאמנה השבוע ומינתה במקומו את ניקולס קוסטנגלו, עוזר המאמן, אך אסטנבן גראנרו נגח שער של פבלו הרננדז וקבע את ה-0:1 של חטאפה. היתרון השאיר את הספרדים לחגוג עד הדקה ה-82, אז קוסמין קונטרה הבקיע פנדל והגדיל את הקרנבל. בראוליו, עם שער משבעה מטרים, רק חתם את התוצאה הסופית, ששולחת את חטאפה לשמינית הגמר.

פאנתינייקוס - ריינג'רס 1:1 (הסקוטים בשמינית)

מפגש בין שתיים מהקבוצות עם הקהלים המפחידים בעולם הוכרע לבסוף לטובת נציגי האי הבריטי. אחרי 0:0 מהמשחק הראשון באייברוקס, החניכים של וולטר סמית' ידעו מה צריכים לעשות באצטדיון האפוסטולוס ניקולאידיס כדי להעפיל לשמינית הגמר. בדקה ה-12 קיבלו הירוקים הרבה אוויר לנשימה, כשיואניס גומאס בעט שער יפהפה מהאוויר, שהכניע בקלות את אלן מקגרגור בשער הסקוטי. נאצ'ו נובו המצוין של ריינג'רס הגיב בדקה ה-81 עם שער ממרחק קצר, אבל עם חשיבות משמעותית, שכן שערו של הספרדי העלה את הסקוטים לשלב הבא.

שאר המשחקים:

ספרטק מוסקבה -מארסיי 0:2 (3:0 בראשון, מארסיי בשמינית)

אברטון - בראן 1:6 (0:2 בראשון, האנגלים בשמינית)

פיורנטינה - רוזנבורג 1:2 (0:1 בראשון, האיטלקים בשמינית)

ויאריאל - זניט סט. פטרבורג 1:2 (1:0 בראשון, הרוסים בשמינית)

בורדו - אנדרלכט 1:1 (2:1 במשחק הראשון, הבלגים בשמינית)

הלסינבורג - איינדהובן 2:1 (2:0 בראשון, ההולנדים בשמינית)

פ.צ. באזל- ספורטינג ליסבון 3:0 (2:0 בראשון, הפורטוגלים בשמינית)

בראגה - ברמן 1:0 (3:0 בראשון, הגרמנים בשמינית)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully