וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברטי פוגטס התפטר מניגריה, קלמנטה לא יאמן את אירן

21.2.2008 / 6:29

מאמן ניגריה מאוכזב: "אם היו מתנהגים כך למאמן שחור, היו אומרים שזו גזענות". אירן ויתרה על הספרדי בשל סירובו לגור במדינה

מאמן נבחרת ניגריה, ברטי פוגטס בן ה-61, התפטר מתפקידו. ניגריה איכזבה באליפות אפריקה, כאשר עם סגל משובח הודחה ברבע הגמר על ידי המארחת גאנה, והמאמן ספג ביקורות רבות. פוגטס, שהוביל את גרמניה לזכיה באליפות אירופה ב-1996, סיים בסך הכל קצת יותר מ-11 חודש בתפקיד, לאחר שמונה במרץ 2007. ניגריה ספגה קטילות קטלניות בתקשורת המקומית לאחר ההדחה מאליפות אירופה. פוגטס, כך נכתב בתקשורת הגרמנית, היה מאוד מאוכזב מכך שההתאחדות לא עמדה לצידו במתקפה נגדו. "ההתנהגות של ההתאחדות בתקופה שאחרי אליפות אפריקה הרסה כל אפשרות של שיתוף פעולה בין הצדדים", אמר עורך דינו של פוגטס, "רבים ציפו לכך שההתאחדות תפטר את פוגטס אחרי ההופעה הלא משכנעת של הנבחרת באליפות". סנדאי אוליסה, שחקן נבחרת ניגריה, ביקר את פוגטס על צוות האימון הכל גרמני שבחר, כולל שחקני עבר כמו אולי שטיין.

"אם עיתונאים לבנים היו מתנהגים כך למאמן שחור, היו אומרים שזו גזענות". כך, לטענת סוכנות ידיעות גרמנית, אמר פוגטס אחרי הניצחון על בנין באליפות אפריקה בסוף ינואר. לפוגטס היה חוזה עם ההתאחדות הניגרית עד לתום המונדיאל ב-2010 בדרום אפריקה. משכורתו הייתה 50 אלף יורו בחודש.

ובינתיים, אירן ויתרה על שירותיו של המאמן הספרדי חאבייר קלמנטה, בשל סירובו לגור במדינה. האירנים הודיעו כי כעת הם מתמקדים בחיפוש אחרי מאמן מקומי. קלמנטה עצמו היה מופתע: "בשבילי זה מאכזב, כי עברתי הרבה כדי להגיע ולעזור להם. חבל שהם לא יודעים לכבד הסכמים".

קללות שוות משחק חוזר?

ולנסיין דורשת מההתאחדות הצרפתית להורות על משחק חוזר בינה לבין מץ, לאחר שלטענתה קיללו אוהדי מץ קללות גזעניות את שחקנה עבד אל סאלם אודו. המגן המרוקאי של ולנסיין ספג, לטענת המועדון, קריאות גזעניות מעליבות במהלך ההפסד של ולנסיין 2:1.

"אודו הכועס הלך במחצית המשחק אל יציע אוהדי מץ והתעמת עם האוהדים שהעליבו אותו", מסר דובר המועדון. "אני דורש משחק חוזר", הוסיף נשיא ולנסיין, פרנסיס דקורייר, "כתבתי מכתב לנשיא הרפובליקה, הוועד האולימפי הצרפתי, לאגודה לזכויות האזרח ולהתאחדות. הייתי רוצה גם שבמשחק החוזר יהיו נוכחים ילדים מולנסיין ומץ". הוועדה בהתאחדות הצרפתית שאמורה לדון במקרה, תתכנס בימים הקרובים כדי ללמוד את הפרטים, ולקרוא את דו"ח השופט.

עדכון אחרון: 21.2.08, 6:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully