וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את מכבי חיפה

19.2.2008 / 22:07

אחרי ההצגה מול קרית שמונה, שבה בית"ר לבינוניותה והסתפקה בשער בודד של בן שושן כדי לגבור 0:1 על מכבי חיפה, במשחק שנערך תחת גשם כבד. רנאטו החטיא פנדל. הפער מנתניה חזר לשמונה, לפני המשחק ביניהן

תשעה ימים לאחר הפסקת החשמל המפורסמת באצטדיון טדי, בגינה בוטלה ההתמודדות בין בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, חזרו היום (שלישי) שתי הקבוצות וקיימו ביניהן את המשחק החוזר במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל. זה היה קרב בין האלופה והמוליכה לקבוצה שפעם מלכה בכדורגל הישראלי ללא מיצרים. השלג נערם הבוקר על כר הדשא של טדי, אבל עד הערב נמוג, המשטח נשאר קפוא והשחקנים התרוצצו בקור של שלוש מעלות תחת גשם כבד. בסוף זה נגמר עם 0:1 של האלופה, משער של עמית בן שושן בדקה ה-16 אחרי מהלך קבוצתי יפה, בדרך לעוד תואר אליפות.

על בית"ר ירושלים נכתב כבר עשרות פעמים שהיא לא משחקת כדורגל אותו מצפים מאלופה. היא מסתפקת בהבלחות של כוכביה ורגעים ספורים שהכול מתחבר לשחקניו של יצחק שום. אבל היא עושה את העבודה, ומבחינתה זה מה שחשוב. הבעיה הקשה נמצאת אצל מכבי חיפה. עם הרכב השחקנים הנוכחי זה לא רק דעה שרוני לוי צריך להפיק יותר, זו חובה. קור, משטח קפוא, גשם, עייפות, שחקן חדש שעדיין לא התאקלם. שום תירוץ לא יתקבל. ישראלים, זרים, מתאזרחים, כולם נראו אנמיים מדי. הירוקים מסיימים 180 דקות תוך שלושה ימים, אבל גם בניצחון על בני יהודה וגם בהפסד מול בית"ר, החבורה של רוני לוי נראתה כמו אסופת שחקנים שהולבשה בצבעי הירוק והתבקשה לשחק ביחד. זה נראה כמו שכונה. אולי אפילו שחקני חיפה חשבו שהם בשכונה כי הם הצליחו להשיג קרנות רבות, שמאחת מהן הגיע פנדל (להזכירכם, בשכונה: שלוש קרנות - פנדל). אלא שגם זה לא עזר. רנאטו, החלוץ הברזילאי שלא פוגע מאז ששב מהפגרה, החמיץ.

פעם אמר ראש הממשלה לשעבר אריק שרון שהפוליטיקה היא כמו גלגל ענק - פעם אתה למטה ופעם למעלה, מה שחשוב זה להישאר תלוי עליו. לחשוב שבכרמל דיברו על לתת פייט לבית"ר ולקרוא עליה תיגר נשמע מופרך. כדאי שבחיפה יעשו חושבים שוב ויבינו שכמו שהם רמסו את הליגה בעבר, עכשיו זה זמנם של הבית"רים. מה שחשוב מבחינתם זה להישאר רלוונטיים – להשיג, אולי, בנוסף לגביע הטוטו את גביע המדינה ולהגיע למקום שמוביל לאירופה. בכל זאת, מכבי והפועל תל אביב לא השכילו לעשות כן.

מהלך המשחק

דקה 6 - התקפה ראשונה של האלופה. כדור קרן הוגבה והגיע לפינה הנגדית של רחבת ה-16. יואב זיו הגיח מאחור ושיחרר בעיטה חזקה, שהלכה קרוב למשקוף של דוידוביץ'.

דקה 14 - עידן טל שגה, והכדור הגיע לרנאטו, ששלח מכ-20 לא מדויק, רחוק מהקורה של קאלה.

דקה 16 - גול! התקפה מצויינת של בית"ר העלה אותה ליתרון. דרק בואטנג חטף כדור, התקדם ושלח את ברוכיאן באגף ימין. האחרון מירכז את הכדור ובן שושן היה במקום כדי להרשית מחמישה מטרים.

דקה 42 - פנטאני קיבל כדור באגף שמאל והעביר למרכז לבוקולי. הקשר השתהה קמעה ושלח בעיטה חלשה ולא מדוייקת החוצה.

דקה 45 - רנאטו החמיץ פנדל! חיפה קיבלה כדור עונשין מ-11 מטרים, לאחר שהנגיחה של שי מיימון מכדור הקרן פגעה בידו של רומולו ושינתה כיוון. החלוץ הברזילאי בעט רע בחצי גובה לפינה השמאלית של קאלה, שהדף מצוין לקרן.

דקה 75 - מסיללה הוציא מאגף שמאל כדור רוחב טוב מאוד למרכז. עומרי אפק, שנכנס כמחליף, פגש את הכדור כחמישה מטרים מהשער, אבל זה הלך גבוה גבוה.

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלברז, שמעון גרשון, אריק בנאדו, יואב זיו, אבירם ברוכיאן (ג'וניור ויזה, 73), גל אלברמן, עידן טל, דרק בואטנג, רומולו (טוטו תמוז, 63), עמית בן שושן (תומר בן יוסף, 84).

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דייגו קרוסה, שי מימון, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, ג'ובאני רוסו (רנה לימה, 70), יניב קטן, בירם כיאל (עומרי אפק, 62), רנאטו (אושרי גיטא, 83), ת'מבינקוסי פנטאני.

הטוב, הרע ומהכוער

טוב – בניגוד ליכולותיה המקצועיות, למכבי חיפה אין מתחרים בכל הנוגע לצוות הניהולי. הקבוצה הירוקה עשתה מחווה יפה כאשר הוציאה אוטובוס מאילת, שעבר בעוד מספר מוקדים בדרום, והביאה את אוהדיה לטדי. ככה צריכה להתנהג קבוצה שרוצה לקרב את לבבות הקהל אליה.

רע – עודד מכנס היה חלוץ ענק. הוא שלט ברחבות והיה חד כתער. אלא שכפרשן לומר עליו חד כתער ייעשה עוול גדול לתער. הוא חוזר על קלישאות שוב ושוב ("אם החלוץ היה מוריד את הגוף, הכדור היה יורד") ולא מחדש כלום לצופה. הבעיה שגם השדר יורם ארבל לא מנסה לחלץ ממנה אמירה כלשהי ונותן לו להמשיך להתמהמה בהגיגיו.

מכוער – לצווחות והצעקות של טברטקו קאלה, התרגלנו כבר מזמן. הסטירה לאורי שטרית, מגינה הצעיר של מכבי תל אביב, בעונה שעברה תיזכר תמיד. אלא שקאלה אפילו לא סומך על אחד מהבלמים היותר מנוסים שיש בכדורגל הישראלי, אריק בנאדו. בדקה ה-34 יצא קאלה בפזיזות ובמקום להודות לבלם, נבח עליו. הגיע הזמן לרסן את הפרא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully