וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מסוג אחר

18.2.2008 / 14:31

השלג שעשוי לרדת במפגש בין בית"ר לחיפה עשוי להכתיב כללי משחק חדשים: תנועת כדור שונה, סגנון ריצה אחר, זרקורים שמסנוורים. תתכוננו

בין חובבי הפוטבול האמריקאי יש לא מעט שמתחילים לעקוב ברצינות אחרי המשחק רק בחודש ינואר. תנאי מזג האוויר במרכז ארצות הברית ובצפונה הופכים לא אחת לקשים עד בלתי אפשריים, והמגרשים מלבינים בגלל ערימות השלג הכבד, מה שמשנה לחלוטין את המשחק וגורם לו להפוך לזירת קרב שבה המקריות חוגגת והמציאות עולה על כל דמיון.

אם אכן ייערך ביום שלישי בטדי משחק "לבן" בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים, לקהל צפויה חוויה מסוג אחר לחלוטין. הזרקורים, תנאי המגרש והאווירה הכללית מסביב יתנו את ההרגשה שאירופה באמת כאן. אבל לפני הכל, חשוב להיות קשובים לתחזית, ולהצטייד בכובעי צמר, כפפות ותרמוס חם.

קודם הצופים, אחר כך המשחק

אלי אוחנה, מאמן הפועל כפר סבא, שיחק בעברו בשלג כבד, וגם זכה להבקיע במדי מכלן הבלגית במינסק הקרה בגביע המחזיקות. "קודם כל, אני חושב שקצת מגזימים כאן בעניין הזה", הוא אומר, "השלג שיירד בטדי, אם בכלל, הוא לא שלג שמונע מקבוצות לפתח את המשחק הרגיל שלהן".

אוחנה מסביר כי באירופה ערוכים היטב לשלג, וחושב שהדאגה הראשונה לא תהיה על המגרש, אלא מחוצה לו: "כששיחקתי במינסק אלה היו הימים של המשטר הקומוניסטי, ומהבוקר של אותו משחק עבדו עשרות חיילים כדי לפנות את השלג שנערם מהמגרש. גם דרכי הגישה היו כמעט בלתי אפשריות ועשו מאמצים כבירים בשביל הקהל, ולכן אני חושב שאם תצטבר בירושלים כמות שלג שתפריע לצופים, המשחק יבוטל. מה שיקרה בתוך המגרש פחות משמעותי כרגע".

ואם ההתאחדות תאשר את המשחק בכל זאת? "שוב, השלג שיירד בטדי לא צריך להפריע לשחקנים, אלא אם הוא יתחיל להיערם. ברגע שהמגרש הופך ללבן, מדובר במשחק שונה לחלוטין. התנועה של הכדור אחרת לגמרי, אתה מרגיש פחות יציב והקור חודר לעצמות. כל החשיבה לגבי משחק בשלג היא שונה, ויש הרבה יותר מקום למקריות".

חוקים אחרים לחלוטין

אוחנה מצביע על כך שבמקרה ההיפותטי שבו יירד שלג כבד, אין לשחקן הישראלי אפשרות ממשית להתגונן. "צריך לזכור שבאירופה שלג הוא חלק מסדר היום, ושגם במינסק, למרות כל הקשיים, התקיים המשחק. בשלג יש נעליים מסוג אחר, שהן, בעצם, כמעט נעלי הליכה". אוחנה נזכר גם כיצד השחקנים מרחו פסי הסוואה שחורים מתחת לעיניהם. "הזרקורים גם כך מסנוורים, ועל מגרש לבן השלג יוצר סנוור גדול עוד יותר, כמעט בלתי אפשרי לראות מה קורה". אוחנה מספר גם כי בטמפרטורות הבלתי אפשריות שהיו במינסק, השלג הפך במהרה לקרח, מה שהקפיא לחלוטין את רגלי השחקנים.

אז נעליים מהסוג שאוחנה מדבר עליהן אין, סביר להניח, לשחקני בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, ולא בטוח שעבדו גם על חומר נגד סינוור, אבל הטמפרטורה לא תהיה כל כך נמוכה. בכלל, מי שעלולים להינזק מכל הסיפור הם דווקא הצופים. גם אם ייערם במגרש רק שלג קל, המפגש בין הזרקורים שלמעלה למשטח הלבן שלמטה יקשה מאוד לעיניים להתרגל, ומומלץ להצטייד, ליתר ביטחון, במשקפי שמש.

אין הצטברות? אין בעיה

ומה קורה אם יורד שלג והוא לא נערם? אבי כהן ובוני גינצבורג, שחקני גלאזגו ריינג'רס הסקוטית בסוף שנות ה-80, סבורים שזה דווקא יסייע למשחק להתפתח בכיוון חיובי. "הבעיה בשלג היא כשהוא נערם", אומר גינצבורג, ומסביר את מצב העניינים מנקודת מבטו: "מכיוון ששלג יורד בפתיתים, הוא פחות מפריע מגשם. בגלזגו יש חימום תת קרקעי, שמסייע להמיס את השלג ברגע שהוא מגיע לשדה, ולכן אין, למעשה, כל השפעה על המשחק".

אבי כהן מסכים עם גינצבורג: "האפקט של שלג זהה לזה של גשם כשהוא לא נערם, ואין צורך בהכנות מיוחדות, אלא אם השחקן רגיש במיוחד ואז הוא חובש כובע גרב או שם כפפות". ומה החוויה שהוא זוכר יותר מכל ממשחק בשלג? "פעם אחת פגע לי כדור בביצים, ראיתי כוכבים כל המשחק".

בהתאחדות לכדורגל הסבירו כי בבוקר המשחק יגיע צוות שיבדוק האם ניתן לאשר את המגרש, אולם זו לא תהיה הדאגה היחידה שלהם. הדובר גיל לבנוני מסר: "כמובן שאם יתברר שאוהדי חיפה לא יכולים להגיע, ייכנסו גם השיקולים הללו להחלטה הסופית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully