וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדו במבחן המנהיגות

מייק קרנון

18.2.2008 / 10:27

צביקה שרף וטרנס מוריס החזירו בשבוע האחרון את כח ההרתעה למכבי תל אביב, ומה עובר על זאב זלצר ופרשני צ'רלטון בפרמייר ליג?

הרבע האחרון ההזוי בגמר הגביע ומכת הפציעות היו אמורים להכניס את מכבי תל אביב למשבר. עשרה ימים מאוחר יותר, אחרי ניצחון מוחץ על עירוני רמת גן ושני ניצחונות משכנעים ב"מגרשים קשים" בפיראוס ובירושלים, נראית הקבוצה במצב מצוין.

זה יהיה יומרני לקבוע כרגע שהצהובים מתל אביב יזכו באליפות ויעפילו לפיינל פור של היורוליג. יהיו בוודאי עוד ימים קשים והפסדים, אבל אין ספק שמכבי תל אביב החזירה לעצמה את גורם ההרתעה, זה שכה רבים חשבו שאבד לה.

הכל פה הוא עניין של מנהיגות. זה מתחיל בצביקה שרף. הניסיון העצום שלו, יכולתו להפיק מהשחקנים שלרשותו את המיטב, עומדים מאחרי הצלחה זו. אמנם, לא אהבתי את ההתעסקות המוגזמת שלו עם השופטים אחרי גמר הגביע, אבל מסתבר שזה לא הפריע לו להכין את הקבוצה למשימות הבאות. על המגרש זה בראש ובראשונה טרנס מוריס. בניגוד למאמנו הסוער, מוריס הוא המנהיג השקט, האול אראונד פלייר שתורם בכל אספקט של כדורסל מודרני. והוא מקרין את השקט וקור הרוח האלה גם על השחקנים האחרים.

ברור שלמכבי תל אביב אין קבוצה מושלמת, וגם אם בקרוב יחזור ניקולה וויצ'יץ', אין לצפות שיהיה במיטבו. הקבוצתיות והמוכנות של השחקנים להשקיע ולמלא את ההוראות של הצוות המקצועי, הם שנותנים מקום לאופטימיות.

שידורי חלטורה

ריבוי השידורים החיים של משחקי כדורגל מאירופה, בעיקר ב-"ספורט 2", מדגיש יותר ויותר את תופעת החלטורה. במקרים רבים נראה שהשדרים והפרשנים אינם מתכוננים לשידור אלא מתיישבים מול המיקרופון ומפטפטים.

כל עוד משדרים את הפרמייר ליג, המצב עוד נסבל, מאחר ומרבית הקבוצות שודרו כבר עשרות פעמים, והשחקנים והמאמנים מוכרים היטב. אבל כשזה מגיע לגביע, שם מופיעות קבוצות מהליגה השניה והשלישית, נחשפת האמת במערומיה. נראה שאיש אינו טורח להתעדכן בהיסטוריה וברקע של קבוצות כמו בארנסלי ופרסטון. זורקים כמה משפטים, וזהו.

יתר על כך – הפרשנים מוסרים מידע לא נכון. כך, למשל, סיפר זאביק זלצר לצופים שפרסטון התפרסמה בעבר בזכות כוכביה נאט לופטהאוז וסטנלי מתיוס. לא היה ולא נברא. לופטהאוז היה כוכבה של בולטון, בעוד שמאתיוס לבש את מדי סטוק סיטי ובלקפול. הכוכב הגדול של פרסטון היה טום פיני, אחד השחקנים הגדולים ביותר שהעמיד הכדורגל האנגלי. גלישה קלילה באתרים של הקבוצות או ב"גוגל", הייתה מספקת את המידע הנכון.

זלצר הוא איש כדורגל מנוסה ובעל ידע רב, אבל יש לו נטייה לחזור על עצמו עשרות פעמים תוך כדי שידור באותו משחק. האם שמתם לב כמה פעמים בכל משחק הוא מזכיר את "השחקן הצעיר?". במשחק בין הנבחרות הצעירות של אנגליה וצפון אירלנד הוא דיבר שוב ושוב על צעיר זה וצעיר אחר. בסופו של דבר במשחק זה כולם צעירים, לא?

אבל השיא היה בשבת האחרונה במשחק בין מנצ'סטר יונייטד וארסנל. דארן פלטשר, שהבקיע פעמיים ליונייטד, כונה על ידי זלצר "הילד". סליחה זאביק, הבחור כבר בן 24. אם זה ילד, מה עם אנדרסון בן ה-19?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully