וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למדנו מגמר הגביע"

17.2.2008 / 22:17

טרנס מוריס חזר למלחה, והפעם לא נתן לקבוצה שלו לאבד הפרש במחצית השניה. דרור חג'ג': "בשביל לנצח את מכבי צריך להביא אנרגיה"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מאז הניצחון של הפועל ירושלים בגמר הגביע על מכבי תל אביב, היה נדמה ששחקניו של דן שמיר איבדו כל פחד מהיריבה הצהובה, ויהוו יריבה עיקשת בכל משחק שהשתיים תיפגש בו. פציעתו של מרכוס פייזר במשחק מול אולימפיאקוס, שהותירה את מכבי תל אביב ללא גוף משמעותי בתוך הצבע גם היא אותתה שאולי גם הערב הזה יילך לכיוונה של ירושלים. אלא שרצה הגורל, ושתי הקבוצות נפגשו הערב (ראשון), רק שבוע לאחר הגביע, בסיומו הביסו הצהובים את הקבוצה מהבירה, 85:101, דווקא במלחה.

צביקה שרף נשמע מעודד לאחר המשחק: "במחצית הראשונה זה היה משחק שפחות אפשר היה לשמור בו. במחצית השניה עשינו הגנה טובה יותר, וההתקפה המשיכה לתפקד היטב". באשר לפציעתו של הפורוורד שלו, מרכוס פייזר, אמר המאמן: "יש דברים שבהם אנחנו צריכים את מרכוס, ויש כאלה שנצטרך להתגבר בהם על חסרונו". לאחר הניצחון החשוב, לוטש שרף עיניים כבר אל עבר המשוכה הבאה שלו: ז'לגיריס קובנה. "יש הבדל בין סגנון המשחק שדרוש בליגה לבין זה שבאירופה. מחר נתחיל להתכונן לז'לגיריס, והאימון יוקדש להתאוששות ולהכנה לקראת הליטאים".

בעבור טרנס מוריס, היתה זאת החזרה הראשונה שלו למשחק ליגה במלחה, והאוהדים וידאו שהוא יידע מה הם חושבים עליו, כשהדפיסו שטרות של דולר עם פרצופו של השחקן, רמיזה על כך שמכר את עצמו למכבי תל אביב. אלא שמוריס, שהצהיר במהלך השבוע שהוא אינו מתרגש, הוכיח זאת על המגרש, כשנתן משחק מצויין, וסיים כשחקן המצטיין: "למדנו מגמר הגביע. התגברנו על הלחץ שלהם במחצית השניה, נשארנו אגרסיביים וקלענו. קשה לשחק בלי פייזר, אבל זה טבעו של הכדורסל. עבורנו זה הזמן לתת את הכל".

"בשביל לנצח את מכבי צריך להביא אנרגיה"

בצד הירושלמי היו כצפוי מאוכזבים, בעיקר מחוסר יכולתה של הקבוצה להחזיק מעמד 4 רבעים מול האלופה. דן שמיר: "החצי הראשון הכריע את המשחק. מכבי היא קבוצה עקבית, אבל אנחנו אלה שנתנו להם 14 ריבאונדים בהתקפה בחצי הראשון. לא שמנו גוף בזריקות מבחוץ, ושם הייתה לנו בעיה. מה גם שבסוף שיחקנו הרבה פחות טוב".

כשנשאל לגבי היעדרותו של טימי באוורס, אמר שמיר: "זו חוכמה קטנה מאוד לתלות את ההפסדים בשחקנים חסרים. כשמפסידים האינסטינקט הוא לחפש את האשמים, אבל זה לא עוזר ולא נכון לחשוב כך". גם אצל האדומים אין יותר מדי זמן לחשוב על ההפסד, כיוון שהם כבר צריכים להתחיל להתכונן למשחק החשוב מול בשיקטאש, בגביע יול"ב ביום שלישי. "רק עם התגייסות וריכוז ננצח את בשיקטאש", אמר שמיר.

דרור חג'ג' אמר בסיום: "התחלנו טוב מבחינה התקפית, ושיחקנו נכון, אבל בריבאונד הגנה לא באנו מספיק אגרסיביים. מי שרוצה לנצח את מכבי צריך להביא איתו אנרגיה. הם לקחו כל ריבאונד, וכשאתה עושה מחצית כל כך טובה ועדיין מובילים עליך, אתה בבעיה". גם חג'ג' נשאל לגבי חסרונו של עוד מוביל כדור, ועל הלחץ שנופל על כתפיו: "אני משחק תקופה ארוכה עם הלחץ של להיות מוביל הכדור היחידי, והתרגלתי. הקבוצה לומדת להסתדר עם זה. טימי היה חסר, ועושים את המקסימום עם מה שיש. גם נגד בשיקטאש, אין ברירה, אצטרך לעמוד על הרגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully