וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש מאחורי העשן

17.2.2008 / 17:39

א' בן ה-15, כדורגלן מחלקת הנוער של הפועל ירושלים, מספר על הדרך בה שודל להחדיר לאצטדיון רימון עשן. ועוד קצת על כל מה שקרה לו מאז שנעצר

אתר "הר הגעש באדום", האתר הרשמי של הפועל חיפה, חשף הבוקר (ראשון) את סיפורו של א'. הנער הירושלמי בן ה-15, שחקן מחלקת הנוער של הפועל ירושלים, מעיד על מקרה מדהים, שחושף את הדרך בה חודרים אמצעי הלחימה אל מגרשי הכדורגל ואת האופן בו מטפלים גורמי האכיפה והענישה בבעיה.

לפני כעשרה חודשים הגיע הנער עם מספר חברים לתחנה המרכזית בבירה, שם חיכתה הסעת האוהדים לקרית אליעזר, למשחק בין ירושלים להפועל חיפה במסגרת הליגה הלאומית. "עלינו על ההסעה ושמעתי לידנו כמה חבר'ה מדברים על רימון שהם רוצים להכניס למגרש", סיפר הנער לאתר "הר הגעש באדום", "כשהגענו לאצטדיון, התכוונתי לרדת מהאוטובוס ואחד האוהדים קרא לי לבוא אליו עם התיק של בית הספר. הוא הכניס רימון עשן לקלמר וסגר את התיק. הוא הבטיח שאם יתפסו אותי, הוא ישחרר אותי בקלות".

"נכנסתי לאצטדיון", ממשיך א' בסיפורו, השוטרים ערכו חיפוש בתיק, הוציאו את הספרים והבגדים שלי ומצאו את רימון העשן שהיה אצלי. האמנתי לאוהד ההוא ולכן לא סיפרתי את כל האמת. השוטרים הבינו שאני לא מספר את כל האמת ואמרו שאם אגלה מי נתן לי את הרימון, הם יתנו לי לראות את שאר המשחק. כתבתי להם את האמת ואחר כך ביקשו ממני להצביע על האוהד במצלמה. השוטרים עלו ליציע וחקרו אותו. לפי מה ששמעתי, הוא הכחיש הכל. שוטרת הציעה לי להיכנס איתו לעימות, אך בגלל שהוא מבוגר ממני בכמעט עשר שנים, חששתי. בדיעבד, אני מצטער על זה".

"הודעתי לאמי בטלפון שאני עצור. השוטר לא רצה לדבר איתה בטלפון והשיחה נותקה. לקחו אותי למעצר בתחנת המשטרה של זכרון יעקב והכניסו אותי לתא מעצר, יחד עם שלושה נערים שעישנו כל הזמן. בחדר לא היו חלונות, היה אפוף עשן והיה קשה לי לנשום. בחדר לא היו שירותים והעצורים עשו את הצרכים על הרצפה וגם הקיאו בפינת החדר. האוכל הגעיל אותי ולא אכלתי כלום עד ששוחררתי במוצאי שבת. במשך חודשיים הסתגרתי בחדר ויצאתי רק לבית הספר ולאימונים של הקבוצה", מספר הנער על הטראומה, "המאמן ביקש ממני לבוא ולשחק כדי להשתחרר מהטראומה". השחקן סיפר רק בשבוע שעבר, בפעם הראשונה, על שעבר עליו לחבריו לקבוצה, "כדי שילדים אחרים ילמדו את הלקח ולא יקחו סיכונים מיותרים".

אימו של הנער שוחחה, גם היא, עם אנשי האתר וסיפרה על המתרחש בימים האלה. האם סיפרה כי משרד הרווחה התערב בנושא והציע להתחיל בהליכי גישור, על מנת למנוע את העמדתו לדין והכתמת עתידו ברישום פלילי. "ביקשתי מאפרים גבאי, מנכ"ל הפועל חיפה, שישתתף איתנו בדיונים אשר נערכו בחיפה, כדי לעשות את המקסימום עבור בני. במהלך הגישור יישמנו כמה רעיונות למניעת אלימות והסברה בקרב בני נוער למניעת מקרים דומים".

"קיבלתי פניה מגברת העוסקת בגישור", מספר גבאי, "הבנתי שהילד עבר טראומה קשה. מדובר בילד שהיה תמים ולמד לקח בעקבות האירוע. החלטתי לעשות את הכל על מנת לעזור לו. אני מקווה שגם החבר'ה הצעירים שלנו ביציע ילמדו מהמקרה. גם המועדון שלנו ניזוק העונה ממקרים דומים, קיבלנו קנס כספי ועונש של משחק ללא קהל. אני מאמין שבסיום תהליך הגישור והעשייה והיות שלא נגרם נזק, שילכו לקראת הילד ולא יעמידו אותו למשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully