וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר מצאה את החולצה מספר 11

אסף שקד

17.2.2008 / 14:22

למרות שכולם נכשלו עם הספרה של אוחנה, למרות הניפוי מהנבחרת, קהל חשדן ותקשורת עוינת, עידן טל הפך למנהיג בית"ר. איך זה קרה

את החגיגות באוטובוס שעשה את דרכו חזרה מקריית שמונה לכיוון מרכז הארץ, לא ישכחו שחקני בית"ר הרבה זמן. זה לא שבית"ר השיגה ניצחון גדול על קבוצת צמרת (ויסלחו לנו בקריית שמונה), זה גם לא היה הניצחון הגדול ביותר העונה של בית"ר ירושלים (0:3, פעם שלישית העונה), אבל הדרך בה הוא הושג והנסיעה הארוכה מהצפון עשו את שלהם.

כמעט הכל הלך חלק אמש (שבת) ליצחק שום ושחקניו. אנטונלי רומולו כבש את שערו העשירי העונה והוסיף בישול, גל אלברמן חזר מהכפור אל ההרכב וכבש את שערו הרביעי, אבירם ברוכיאן המשיך להראות את הכישרון הענק הטמון בו, אבל בין כולם היה שחקן אחד, שאולי לא היה שותף בבישולים או בשערים, אבל במחצית השנייה היה ניתן להרגיש אותו היטב. לאותו שחקן קוראים עידן טל. מי האמין בתחילת העונה שעידן טל יהפוך תוך זמן קצר כל כך למנהיג של בית"ר. אחרי ההדחה מול קופנהאגן, הניפוי מהנבחרת, הירידה לספסל, ההתעסקות האינסופית של התקשורת בשכר שלו וריבוי הכוכבים בבית"ר, זה נראה אפילו קצת מופרך.

הישרדות

קצת יותר מחצי שנה נמצא מספר 11 בבית"ר ירושלים. ספרה שכל מי שלקח אותה, מאז פרישת אלי אוחנה, לא עמד בלחץ וקרס. סוג של קללה, או תיק כבד מדי? אולי. בכל מקרה, זה רק הוסיף על הלחץ שהיה על כתפיו של עידן טל העונה, אבל מספר 11 החדש כנראה עשוי מחומרים אחרים. לא מעט שחקנים במעמדו וגילו (32), שחזרו לארץ אחרי כישלון באירופה, לא מצאו את האתגר, את הרעב ואת הכוח להתעסק עם כמות השטויות בכדורגל הישראלי, ונפלו. עידן טל בחר להילחם. לבסוף זה השתלם לו.

כבר במחנה האימונים בקיץ באוסטריה, בזמן שכולם עדיין דנו בכדאיות הכלכלית של טל, היה אפשר להרגיש משהו שונה באוויר. הקפטן עד לעונה שעברה - איציק קורנפיין, ישב במשרדים בגבעת שאול והמנהיגות שלו הייתה חסרה מאוד. דוד אמסלם לקח חלק מהפיקוד, אבל כשאתה לא פונקציה בהרכב, זה לא כל כך פשוט. גם אריק בנאדו, שזכה לסרט הקפטן, הוא לא בדיוק המנהיג שיכול לקחת על עצמו את הקבוצה. עידן טל, שצפה בכל הדברים הללו, תפס פיקוד, ובתמיכתו של המאמן יצחק שום, הפך אט אט לבורג מרכזי בקבוצה. באחד הלילות החמים של אוסטריה, כינסו השחקנים אסיפה בלובי של המלון ודיברו על העונה שבפתח, כשטל היה אחד האנשים הבולטים בשיחה. "זה נכון שרק לפני כמה חודשים חגגתם אליפות, אבל מה שחשוב זה לזכות בעוד אליפות ויותר חשוב - שהיא תהיה הרבה יותר משכנעת", אמר אז השחקן לחבריו החדשים והפנה את הדברים בעיקר לשחקנים הצעירים, בהם הוא החל לתמוך.

ההמשך היה פחות מלהיב, טל נכנס לרצף משחקים לא משכנעים, זכה לביקורות מהיציעים ונאלץ להתמודד עם תקשורת לא מפרגנת בלשון המעטה. כאן נכנסו לתמונה חבריו לקבוצה, שעודדו אותו והרימו אותו מהקרשים. "עידן עבר תקופה בכלל לא קלה", מספר אחד השחקנים בקבוצה, "אבל זה היה מדהים איך כמעט כל השחקנים התגייסו למענו ועשו הכל בשביל שהוא יחזור לעצמו. בדרך כלל שחקנים דואגים רק לתחת שלהם או במקרה הטוב לחבר או שניים בקבוצה, כאן היה משהו שונה - כמעט כל הקבוצה עודדה אותו והשער שהוא כבש לאחר מכן סימן את היציאה מהמשבר".

מונית הכסף

אתמול, כאמור, בקרית שמונה, ניתן היה לחוש היטב את המנהיגות של עידן טל, למרות שתופקד כקיצוני שמאלי על חשבונו של מיכאל זנדברג המורחק. לאחר מחצית ראשונה לא מלהיבה ידע השחקן לתת לעצמו ביקורת עצמית. במחצית הוא אמר לאחד מחבריו לקבוצה: "הייתה לי מחצית לא טובה, אני חייב לעלות יותר חד למחצית השנייה. בואו נעלה עם התלהבות למגרש וניתן עוד שער בשביל להמתיק את הניצחון". ואכן, טל כיוון את חבריו לקישור, שרף שטחים רבים ודאג להמתיק את הניצחון, כבקשתו.

"עידן שייך לדור אחר של כדורגלנים, לדור שכולל את רביבו, ברקוביץ' ונימני והוא גם בקנה המידה שלהם. את כל הניסיון העצום שלו הוא מביא לקבוצה וכיף לשמוע את הסיפורים שלו על הקריירה בחו"ל ועל התקופה שלו בחיפה. שחקנים אחרים בגילו כבר מזמן היו מגלים חוסר עניין בליגה וחושבים על הקריירה של אחרי הכדורגל, אבל אצל עידן זה שונה לחלוטין. הוא ממשיך לשחק כאילו הוא בן 25 ובמקביל דואג גם לעתיד שלו. הוא דוגמא לכל שחקן שנמצא לקראת סוף הקריירה שלו".

נדמה שדווקא הדוגמה הטובה ביותר למאמץ, שטל השקיע כדי לבנות מחדש את מעמדו בליגת העל, נמצאת בקשר שלו עם הקהל. עם אותם אוהדים שלא אהבו אותו בתחילת העונה, אוהדים אותם הצליח טל לקנות כמו שחקן שרק עלה מהנוער. סביר להניח שהרבה שחקנים במעמדו לא היו מוחלים על כבודם, אבל טל בחר לנהוג אחרת. במקרה קיצוני אחד, למשל, טל עצר יום אחד את מכוניתו לאוהד בית"ר אלמוני שהלך ברחוב, ושאל לאן הוא צריך להגיע. "בהתחלה חשבתי שהוא צוחק איתי, אבל כשאמרתי לו לאן אני צריך הוא לקח אותי והראה לי שיש לו לב גדול. מאותו רגע הוא הפך לשחקן הכי אהוב עליי בקבוצה", מספר האוהד אילן משעלי, בן ה-16.

הרומן עם הקהל המשיך גם לאחר ההפסד לבני סכנין. מספר אוהדים של הקבוצה שהגיעו למתחם האימונים בבית וגן, והביעו את מחאתם כנגד השחקנים. "אין לכם כבוד", צעקו האוהדים המוכרים היטב ביציעים. מיכאל זנדברג ודרק בואטנג, שלא אהבו את המחאה, ענו לאותם אוהדים, בעוד שעידן טל ניצל את המתח, ניגש לדבר עם המתלוננים והביע את התנצלותו. "אתה אחד השחקנים הבודדים שבאמת אכפת להם", אמרו האוהדים לטל, "אין לנו אף טענה אלייך".

אחרי המשחק מול קרית שמונה באמת כבר לא היתה להם סיבה לבוא אליו בטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully