וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילאטיס הפך אותם לרגועים מדי

17.2.2008 / 12:54

אוחנה שוב מפספס בהגנה, בן לוז די הזדקן והשחקנים לא איכפתיים. מה עובר על הפועל כפ"ס, שלקחה 2 נקודות בחמישה משחקים?

לאחר ההפסד אתמול (שבת) למכבי נתניה נכנסו שחקני הפועל כפר סבא לחדר ההלבשה עם ראש מורכן. אף אחד לא ממש רצה לדבר, אלי אוחנה שתק ושמר את דבריו לאימון הבוקר ונדמה שרק הערה אחת קטנה יכלה לשבור את הקרח. "עדיף היה שלא נדבר", אמר שחקן בקבוצה לאחר שיצא מחדר ההלבשה. "יש פה כמה שחקנים שהייתי מרביץ להם. יש כאן ילדים שאין להם כוח לשחק כדורגל, עדיף שיישארו בחוץ".

בכלל, דומה כי אלי אוחנה ירצה לשכוח את העונה ולעבור הלאה. המאמן הכי התקפי בליגה בעונה שעברה הפך למאמן עם הרבה חששות, חילופים הגנתיים, הגנה שבורה והתקפה בינונית. כשהוא בפיגור מול קריית שמונה בבית, הוא מוציא חלוץ, כשהוא כמעט סוחט תיקו מנתניה לאחר שלושה הפסדים רצופים בבית, הוא עורך חילוף הגנתי. יש שיאמרו שמי שמוותר על העקרונות שלו מפסיד בסופו של דבר. אולי זאת הדוגמה הקלאסית למה שעובר העונה על הפועל כפר סבא? אולי.

אין פילאטיס

באימון הבוקר (ראשון) נראו הקפטן דגלאס דה סילבה והקשרים בן לוז וגיז'רמו ישראלביץ' מסתודדים בחדר ההלבשה. השלושה הביעו ביקורת על ההפסדים האחרונים של הקבוצה, אבל החליטו להרים את רוח הצוות בקבוצה ולעודד את השחקנים. אוחנה עלה על כר הדשא ואמר לחניכיו: "שיחקנו טוב אתמול, צריכים להיות מעודדים מצורת המשחק. קיבלנו שני גולים שלא היינו צריכים לקבל. זה הכדורגל". המאמן, שביקר את שחקניו בשבועות האחרונים משנה פאזה. לאחר האימון, אגב, בוטל אימון הפילאטיס שהיה אמור להיערך לשחקנים. אחד השחקנים הסביר: "זה בוטל מסיבות טכניות. אבל האמת, פילאטיס לבד לא יעזור לנו. אנחנו צריכים לשחק כדורגל. מאז שהתחלנו עם זה אנחנו נראים יותר מדי רגועים".

השחקנים בקבוצה תולים את האשמה במרכז ההגנה, אבל הם לא מפנים את האצבע המאשימה כלפי דגלאס דה סילבה. אפילו מכבי והפועל תל אביב ספגו פחות העונה, וזה לא מפתיע. מרכז ההגנה תמיד היה החוליה החלשה בקבוצות של אלי אוחנה, שהעדיף ללכת על בלמים מוכרים ולרוב בינונים, במקום לחפש הברקות כמו לואיס מרין. "אוחנה אוהב ללכת על בטוח. למה ללכת על שחקן זר לצדו של דגלאס כשיש לך את זרקו?", מסביר שחקן בקבוצה. "הפחדנות הזאת עולה לנו עד עכשיו בשערים. אף אחד פה לא יפתח פה על גיל קין כי לא רוצים להוריד לו את הביטחון. הוא עדיין ילד. יכול להיות שבגלל זה אוחנה ממשיך לתת לו את המפתחות ושולח את לירון (זרקו) לספסל. מה יצא מזה? אתם ראיתם".

שחקן אחר הוסיף: "בקיץ, במקום לחפש שחקני התקפה, שיחזק את ההגנה שלו. לירה הוא לא מגן, זה קשר. הוא עולה להתקפה ומפקיר את השטח. מי יחפה עליו? קין הצעיר? לא ככה בונים הגנה". מה קרה מול נתניה? הנה ההסבר: "נותנים לנו גולים מכלום, גולים מגוחכים. בהגבהות אף אחד לא קופץ. מה רצית? שנאשים את הבלם הצעיר? כשמקבלים גול, באים בטענות לאורי אוזן כי הוא לא חיפה עליו, כי הוא לא קפץ לנגיחה. הוא היה צריך לתת לקיויו מרפק בראש, להרים את הידיים אחרי הגול ולומר אני אשם. שוב, לא בגלל שהוא אשם. בגלל שהוא צריך לחפות על הבלם. תסתכל על החילופים. כשהוא (אוחנה – א.י) הכניס את גונזאלס חשבנו שהוא פגע בחילוף. אבל אז הוא עשה שוב חילוף הגנתי מאולץ. במקום להמשיך לתקוף הוא רצה להתגונן מול סגנית המוליכה. אז חטפנו גול והלכנו הביתה בוכים. היית צריך לראות את השחקנים בסוף. כולם נכנסו לחדר הלבשה עם הראש למטה. כולם יודעים מה הסיבות להפסד, אבל אף אחד לא מדבר. המאמן צריך לעבוד יותר על ההגנה שלו".

המנוע הזדקן

אוחנה, כאמור, יצר העונה יצור כלאיים. קבוצה פחות טובה התקפית מבעבר, שאף פעם לא הצטיינה במשחק ההגנתי. לא מזה ולא מזה. אבל לא רק הוא אשם. קחו לדוגמה את הספסול המוזר של אלירן סיימון, שלא קשור רק למאמן. "מאז שהמשא ומתן הוקפא איתו, הוא לא רואה דשא", אומר מקורב לשחקן. "תסתכלו מה קרה לו מאז שאוחנה ספסל אותו, הוא יושב על הספסל וסובל. עידן שום שחקן כזה גדול שהוא צריך לשחק לפניו?".

סיבה נוספת לירידה ביכולת של הקבוצה קשורה בכושרו של בן לוז. שחקן שנראה מעבר לשיא, והגיל (ביום שני בן 30) מתחיל לתת בו את אותותיו. בקבוצה טוענים ש"מדובר במנוע של הקבוצה, וכשהמנוע לא עובד כלום לא עובד". כזכור, לוז היה מועמד בפגרת החורף להפועל תל אביב. הדיבורים סביב המעבר, כך נראה, לא ממש עשו לא טוב. לוז עצמו בחר להשתיק את העניין כשאמר שהוא נשאר בכפר סבא וישמח אם יציעו לו חוזה ארוך טווח. בכפר סבא לא ממהרים להחתימו ונראה כי רק בסוף העונה חוזהו יוארך, בעונה נוספת. שחקנים בקבוצה אמרו: "הוא רצה חוזה לשלוש שנים בהפועל תל אביב, מי היה נותן לו חוזה כזה? נשארו לו עוד שלוש שנים לשחק, במקסימום. בנו לו תדמית של ילד ניצחי. אבל הוא כבר לא ילד".

"המצב שלנו קשה", מסכם הקפטן דגלאס דה סילבה. "בשבוע הבא יש לנו גמר גביע נגד אשדוד, מלחמה. אני לא רוצה לחשוב בכלל על ירידת ליגה, אבל אם נפסיד במשחק הזה, אנחנו מתקרבים לקו האדום וזה ממש מפחיד. המצב ממש רע. זה הזמן שלנו עכשיו, להוכיח למי מהשחקנים פה יש ביצים. מי שלא ייתן הכל, הוא לא גבר. הגיע הזמן ששחקנים פה יתעוררו. אותי לא מעניינת התוצאה, רק צריך לתת פייט. יש כאן שחקנים מספיק מוכשרים. מי שלא ייתן הכל, מקומו לא בקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully