וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: באר שבע הפסידה, לנדאו כנראה יפוטר

אייל בן יעקב

15.2.2008 / 17:21

הפועל חיפה ניצחה 0:1 בבירת הנגב, וסיבכה את מאמן המארחת. הפועל פ"ת חזרה למקום הראשון אחרי 0:1 בעכו. הכח - הפועל ר"ג 1:0

לא ברור אם זה מכוון או לא, אבל במקביל למחזור נהדר שיש בליגת העל, מתקיים המחזור הכי טוב עד עכשיו בליגה הלאומית. שני משחקים משכו את מרבית העניין. המוקד היה בוסרמיל שם במלחמת העולם שנערכה בין הפועל באר שבע והפועל חיפה, ניצחו האחרונים 0:1. התוצאה סיבכה קשות את מאמן באר שבע גילי לנדאו, שהובא לקבוצה כמחליף למרקו בלבול, והנהלת הקבוצה עשויה לפטרו בעקבות התוצאות העגומות. מי שעשוי להחליפו בתפקיד הוא עוזרו סתיו אלימלך.

הדרבי הרמת גני, ששוחק בוינטר לא התעלה לרמה גבוהה, אבל נצבע באדום, כשהפועל רמת גן גברה 0:1 על הכח עמידר רמת גן.
בנהריה היה מאוד מעניין לראות איך תיראה הפועל פתח תקוה לאחר איבוד הנקודות הראשון בעידן אלי מחפוד. הכחולים חזרו לאיתנם וניצחו 0:1 את הפועל עכו.

בשבת ניצחה הפועל רעננה 0:2 את עירוני ראשל"צ והפכה סופית לקבוצה המרעננת של הליגה הלאומית, כשגברה על המתחרה הראשית שלה לתואר זה. בני לוד אולי סגרה סופית את הסיפור של הפועל נצרת עילית בליגה הלאומית, כשניצחה בביתה 1:2 את המשחק ביניהן.

הכח עמידר ר"ג-הפועל ר"ג 1:0

הסגולים של דודו דהאן היו הקבוצה היותר לחוצה במשחק הזה. הסיבה לכך היא שלמרות מיקומה של הקבוצה בראש הטבלה, היא מציגה יכולת לא טובה לאחרונה וסיימה בתיקו את שלושת משחקיה האחרונים, שאם נוציא את משחק החוץ במחזור האחרון באורווה מדובר בתוצאות מאכזבות עבורם.

האורדונים הוכיחו לכולם בשבוע שעבר, שהם לא מפחדים מאף קבוצה בליגה כשניצחו את הפועל ב"ש ועברו אותם בטבלה. דקות הפתיחה התנהלו בצורה נינוחה, ולמעט החמצה של חמודי כיאל בדקה ה-7 כשהחטיא מול שער האדומים, לא הורגש הלהט והרצון לנצח בדרבי העירוני. ככל שנקפו הדקות, הפועל רמת גן השתלטה על הקצב, אך נבלמה בזכות יכולתו הטובה של שוער הכח רפי כהן. בדקה ה-33 דאטורו כמעט כבש מתיבת ה-5, אך רפי כהן זינק וקלט את הכדור השטוח. בדקה ה-55 סוף סוף נכבש שער. דאטורו השאיר כדור לקובי חסן, שבעט מצד ימין של הרחבה כדור חזק שנעצר רק ברשת. 0:1 להפועל. עד הסיום הסגולים לא הצליחו להשיג את השוויון, ורשמו הפסד צורב בדרבי.

הפועל עכו-הפועל פ"ת 1:0

למרות שהיא ממוקמת מתחת לקו האדום, קבוצות הליגה עדיין חוששות מהמשחקים בנהרייה. אולי זה בגלל שהכניסה למשחקים היא בעלות של שני שקלים בלבד, והיריבות חוששות מאלפי אוהדים, ואולי זה בגלל שהן יודעות שהפוטנציאל של הקבוצה של חיים לוי הוא גבוה בהרבה מהמיקום שלה בטבלה.

מאזן מאה אחוזי ההצלחה של אלי מחפוד עם הפועל פ"ת נהרס, אבל זו הכחולים לא שקעו במרה שחורה, וחידשו את הספירה. בדקה ה-26 עלו הכחולים ליתרון, משער של יניב לוזון, שבעט ממרכז הרחבה פנימה וקבע 0:1. עד הסיום עכו לא הצליחה לסכן את שערו של אבי פרץ, והמאלבסים כבשו מחדש את המקום הראשון בטבלת הלאומית.

הפועל באר שבע-הפועל חיפה 1:0

עם כל הכבוד לדרבי, המשחק בווסרמיל היה המלחמה האמיתית של המחזור הזה, ואולי עבור העונה כולה. מדובר בשתי קבוצות עם כסף, עם מסורת ועם רצון עז לחזור לימים בהם האצטדיונים הגדולים שלהם היו מתמלאים באלפי אוהדים. גם עבור שני המאמנים מדובר במשחק הכי חשוב העונה, וההפסד עלול להביא לפיטוריו של אחד מהם, גילי לנדאו.

האדומים מהנגב רשמו משחק שלישי רצוף ללא שער, והלחץ בבירת הנגב מאמיר בעקבות ההפסד. בעשר הדקות הראשונות אוהדי באר שבע לא עודדו ושמרו על שתיקה. משחק ההגנה הטוב של הפועל חיפה לא איפשר לסעיד מקאסי וחבריו לסכן את שער האורחים יתר על המידה. לקראת סיום המחצית הראשונה המשחק התנהל ברובו במרכז השדה. בדקה ה-44 עדן בן בסט מצא עצמו חופשי מול אסי רחמים, אך איבד את קור רוח, ואיפשר לשוער הוותיק להדוף ולהציל את קבוצתו מספיגת שער. תחילת המחצית השנייה אופיינה בקצב גבוה יותר. בדקה ה-48 נפגע שוער חיפה גיל אופק כיצא לכדור גובה, ושתי דקות אחר כך שי בירוק בעט אך ליפנייה חילץ את קבוצתו כשהרחיק לקרן.

בדקה ה-57 הס בוסרמיל. אייל טרטצקי פרץ קדימה ושלח כדור עומק לבן בסט, ששלח בנגיעה כדור לפינה השמאלית של רחמים, וקבע 0:1 לחיפה. היה זה שערו העשירי העונה של בן בסט. באר שבע נלחצה מאוד וניסתה לתקוף, אך לא הצליחה לייצר שום מצב ליד שער האורחים עד לסיום.

גילי לנדאו מאמן הפועל ב"ש שהפסידה בפעם השלישית ברציפות אמר. "אנחנו לא מצליחים לנצח בבית. אני חושב שהמערך של שלושה שחקנים בהגנה היה מתואם להפליא. ככל שמחוגי השעון נעו קדימה, השחקנים שלנו מאבדים את השלווה, הלחץ פה הוא גדול. אני מצפה מהשחקנים לעמוד בלחץ, למרות שיש פה הרבה לחץ, אבל זה שם המשחק, לחץ, ואנחו חייבים לעמוד בו, ואם לא אז חסר לנו משהו. הדרך היחידה לטפל במצב הזה הוא לנצח, וזה ינטרל את הלחץ של האוהדים. גם כשאני מפסיד שלושה משחקים ברציפות, יש לי מספיק ביטחון ביכולת שלי".

"לא באתי לחודש וחצי. יש פה מאגר שחקנים טוב, כשזה יתפוצץ נתחיל לנצח ברציפות. כשאתה מפסיד, אל תפסיד גם את הלקח".

שלומי דורה, המאמן המנצח, שיחרר הרבה לחץ: "אף אחד לא דיבר על המעמד שלי, יש לי בעל בית שנותן בי אמון מלא. באנו לפה לא פחות על הקרשים מאשר באר שבע. פעם אמרו שאליפות עוברת בבאר שבע, אני אומר שמי שרוצה לעלות ליגה, חייב לנצח בבאר שבע. אנחנו חושבים על עליית ליגה מהקיץ, זה מועדון שראוי להיות בליגה העליונה. תהיה ליגה צפופה עד הסוף. שנה שעברה נסענו למלון והפסדנו, הפעם נסענו באותו יום, אפילו שזה שעתיים וחצי עם עוד עצירה בדרך, והנה באנו וניצחנו בזכות הלב והרצון של השחקנים שלנו".

עדן בן בסט שכבש את שער הליגה העשירי שלו במדי הפועל חיפה: "זה לא איתות לרוני לוי אלא לעצמי. בסך הכל באתי להשתפשף כאן, אני שמח על כמות השערים שלי (10), ומקווה שנעלה ליגה, זאת המטרה. אין פה קבוצה בליגה שעושה ניצחונות ברצף, כל הקבוצות שוות בערך. הפועל באר שבע היא קבוצה בלחץ, וככה משחקת קבוצה בלחץ, הקהל לא עזר היום לב"ש, רק הלחיץ אותם. אנחנו סגרנו טוב, גנבנו את הגול, לקחנו שלוש נקודות, וזה מה שהיינו צריכים לעשות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הפועל רעננה-עירוני ראשל"צ 0:2

במחזור הקודם, בדקה ה-94 בנצרת עילית הבקיעה רעננה שער שבדיעבד עשוי להתברר כהיסטורי. הניצחון שם היה למרות שנצרת עילית הייתה עדיפה במשחק והגיעה ליותר מצבים, אבל הקבוצה מהשרון היא זו שלקחה שלוש נקודות. משחקים כאלה בדרך כלל מאפיינים קבוצות גדולות שגם ביום חלש יודעות לנצח. הקבוצה של אלי כהן היא לא קבוצה גדולה מבחינת תקציב, קהל או שמות של שחקנים, אבל היא במקום השלישי בליגה, וגם בפ"ת ובר"ג כבר לא משמיטים את השם שלה כשמדברים על מאבק העלייה. השבת היא התגברה על משוכה הרבה יותר קשה מהקודמת, ועשתה זאת כמו גדולה עם ניצחון 0:2.

כריסטיאנו דוס סנטוס העלה את רעננה ל-0:1 בדקה ה-41, מה שבוודאי הביא לנפילת המתח עבור האורחת, שספגה שער נוסף מרגלי סרג' איילי בדקה ה-88, שחתם את תוצאת המשחק. מבחינת הטבלה, ראשון עדיין קבוצת צמרת אבל הפסד ברעננה יכניס אותה לבטן של הליגה שבמחזורים הקרובים צפויה לתפוח ולהתעצב עם מספר קבוצות שיהיו קבוצות האמצע של הליגה הלאומית, מונח שלאחר תשעה עשר מחזורים עדיין לא קיים. ראשון תעשה כל מה שהיא יכולה כדי להימנע מלהיות הראשונה בבטן הזו.

בני לוד-הפועל נצרת עילית 1:2

איזה כיף לעיתונאי הספורט שיש מאמן בשם ערן קוליק, ובמיוחד כיף כשהוא מביא תוצאות. הטריק של קוליק, הקליק של קוליק, הקאמבק של קוליק והקולה של קוליק. אפשר להמשיך עוד הרבה, אבל עדיין לא יימצא צירוף שבאמת שווה לכתוב אותו. מה שכן שווה לכתוב, זה שמגיע כל הכבוד למאמן הזה, שלקח קבוצה מרוסקת ופשוט החזיר אותה לחיים. האווירה בשכונת הרכבת הפכה ליותר רגועה לאחרונה, אחרי שמתחילת העונה הקבוצה נסקה והתרסקה וזעזעה את הבתים, הגם ככה די רעועים בשכונה. עכשיו כל מה שני לוד רוצה זה להיות חלק מהבטן המדוברת, ולהעביר את שאר העונה בגארבג' טיים חלומי.

הניצחון במשחק הזה, יותר משמעיד על השיפור בלוד, מסמן את סוף הסיפור עבור נצרת עילית, שנשארת עם 15 נקודות ובמקום האחרון בטבלה. אגודה הניגרי העלה את קבוצתו של קוליק ליתרון בדקה ה-20, כששחר סימנטוב מוסיף את השני בדקה ה-79. עמי גילברט, קשר נצרת עילית, צמצם את התוצאה ל-2:1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully