וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי פרמיירליג ברחבי העולם? לא בטוח שהעולם רוצה

14.2.2008 / 13:19

בליגה האנגלית שוקלים להאריך החל מ-2011 את העונה במחזור, שמשחקיו ישוחקו ברחבי העולם. אסיה מתנגדת: "יפגע בזירה המקומית"

הנהלת הפרמיירליג מתכננת להאריך את הליגה האנגלית ל-39 מחזורים, וחלק ממשחקי המחזור האחרון ישוחקו בחמש יבשות שונות. מדינות כמו קטאר וערב הסעודית כבר הביעו התלהבות מהרעיון, ופינטזו על אירוח מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי או ליברפול, אבל היום (חמישי) נשיא קונפדרציית הכדורגל האסייתית, מוחמד בן חמאם, שפך מיד מים צוננים על השמועות, והביע התנגדות נחרצת.

"אנו נצביע כאיש אחד נגד הרעיון", אמר בן חמאם בראיון ל-BBC, "הפרמיירליג מעניקה חשיבות לכסף ומפחיתה מערך ההגינות. מבחינת אסיה, איני תומך ברעיון". לפי התוכנית, החל מ-2011 יטוסו מועדונים בפרמיירליג ליבשות השונות ויקיימו בהן משחק ליגה אנגלית, בדומה למשחקי ליגת ה-NBA ששוחקו ביפן. העניין טרם הובא לדיון אצל ההתאחדות האנגלית.

"אני מקווה שאנשי הפרמיירליג יחשבו פעמיים לפני שיאשרו רעיון כזה. משחקי ידידות אינם בעיה, אבל לא אוכל לתמוך בכך שמשחקים של ליגה אחת ישוחקו במדינה זרה, בעלת ליגה מקומית משלה. אירוע שכזה יפגע בזירה המקומית, בחשיבות ובתחרותיות שלה. הייתי מעריך יותר את הרעיון, אם היו לדוגמה משחקים בדארפור, סומליה או מזרח טימור, שם זה יתבצע כאקט של שלום ופיוס".

באוסטרליה, שם הכדורגל הוא רק במקום השלישי או הרביעי בין ענפי הספורט הפופולאריים כמו קריקט ורוגבי. "אני לא בטוח שמשחקים של קבוצות אנגליות באוסטרליה יקדמו את הכדורגל כאן", אמר פראנק לויר, נשיא ההתאחדות האוסטרלית. "המטרה שלנו היא לקדם את הכדורגל באוסטרליה", אמר היו"ר, "בשורה התחתונה אם כל רעיון הזה לא יתרום לליגה שלנו, אנחנו לא מעוניינים".

בצפון אמריקה מתלבטים. "אנחנו נחכה להוראה של פיפ"א" אמר נשיא ההתאחדות האמריקאית לכדורגל, סוניל גולאטי, "מה שהם יחליטו מקובל עלינו. היה מקרה לפני עשר שנים שקבוצה מלוס אנג'לס רצתה לעבור לשחק בליגה המקסיקנית. אנחנו וההתאחדות של צפון ומרכז אמריקה התנגדנו, והרעיון לא יצא אל הפועל".
מי שכן מתלהב הוא יו"ר לוס אנג'לס גאלקסי, בה משחק דיוויד בקהאם. "אני רואה בזאת הזדמנות נהדרת לאוהדים שלנו לראות כדורגל מהרמה הכי גבוהה" אמר אלכסי לאלס מנג'ר הקבוצה. "השוק האמריקאי הוא ענק, ואם האוהדים יראו מקרוב כדורגל ברמה כזו, זה יכול לעזור לליגה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully