וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: סמפסון שוב הסתבך

13.2.2008 / 21:40

מאמן אינדיאנה, שהואשם בימיו באוקלהומה בגיוס לא חוקי של כוכבי תיכונים, שוב הפר את חוקי ה-NCAA, וההוז'רס עשויים להיענש בחומרה

סערה גדולה פרצה הערב (רביעי) בעולם המכללות, עם הדיווחים על כך שקלווין סמפסון, מאמנה של אינדיאנה, נתפס בביצוע עבירות חמורות על תקנון ה-NCAA. סמפסון הואשם בעבר על ידי ועדת המשמעת של ליגת המכללות בגיוס לא חוקי של כוכבי תיכונים בימיו כמאמן אוקלהומה, מה שהציב אותו תחת זכוכית מגדלת בכל הקשור לגיוס שחקנים, אך כעת מתברר שכל זה לא הפריע לו לחזור על מעשיו גם בבלומינגטון.

בעונתו האחרונה באוקלהומה לפני כשנתיים גילו חוקרי ה-NCAA כי סמפסון קיים מאות שיחות טלפון עם שחקני תיכון אחריהם חיזר, בניגוד גמור לתקנון הליגה המחמיר ביותר בנוגע לקשר המותר בין מאמן מכללה לתיכוניסט המתלבט בנוגע למכללה בה יבחר לשחק, ועל פי פסיקת ועדת המשמעת הפעיל עליהם בכך לחץ בלתי סביר בהחלטתם.

בעקבות ההאשמות הוטלו על סמפסון, שעבר ב-2006 לאמן את אינדיאנה, סדרה של הגבלות מחמירות ביותר לגבי גיוס עתידי של שחקנים, ועל פי ממצאי חוקרי ה-NCAA, המאמן הוותיק הפר אותן באופן בוטה, המשיך ליצור קשר טלפוני שוטף עם מספר תיכוניסטים בולטים, בעיקר באמצעות שיחות ועידה יחד עם עוזריו, ובנוסף גם שיקר לחוקרי ה-NCAA בקשר לאותן שיחות.

ממצאי החקירה הנוכחית מטילים צל כבד על המשך הקריירה של סמפסון, והם אף עשוים להביא לענישתה של אינדיאנה, שעל פי התקנון עלולה להיענש בהרחקה מטורניר המכללות במידה והאשמות יוכחו כנכונות, אך לפחות על פי הדיווחים הראשוניים אף אחד משחקני הסגל הנוכחי של ההוז'רס לא גויס על ידי סמפסון באופן לא חוקי, כך שנראה שהעונש יוטל רק על המאמן.

גורדון בעין הסערה

השערוריה הגדולה נחתה על אינדיאנה, אחת המכללות המפוארות בהיסטוריה של כדורסל המכללות שזכתה בשלוש אליפויות תחת בובי נייט ב-1976, 1981 ו-1987, דווקא בעיצומה של עונה מצוינת בה היא נראתה בדרכה חזרה לצמרת עולם המכללות, כשבשורותיה מככב הפרשמן המדובר אריק גורדון, שהוביל אותה למאזן מצוין של 3:20 מאז פתיחת העונה.

כזכור, גם הגעתו של גורדון לאינדיאנה עוררה מהומה לא קטנה, מאחר והגארד המבטיח כבר התחייב בזמן לימודיו בתיכון למכללת אילינוי, אבל לאחר מינויו של סמפסון העביר את התחייבותו לאינדיאנה, לאחר שהמאמן החלקלק הפעיל עליו מכבש לחצים על מנת שישנה את החלטתו.

על עתידו של גורדון, שייבחר ללא ספק באחת מחמש הבחירות הראשונות של הדראפט הקרוב, הסקנדל הטרי כנראה כבר לא ישפיע יותר מדי, בעוד שתכנית הכדורסל של אינדיאנה צפויה להיות הסובלת העיקרית, עם הפגיעה העצומה בתדמית של המכללה, שידעה בעבר מספר רב של שערוריות בימיו של נייט, אך מעולם לא נחשדה בביצוע עבירות על תקנון ה-NCAA תחת הגנרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully