וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: סיפתח ספרדי מתוק

14.2.2008 / 23:16

שלב הטופ 16 נמשך עם ניצחון של ריאל על ז'לגיריס 85:88. ברצלונה ללא איבנוביץ' שפוטר ניצחה את מלאגה 62:64. ניצחון לסיינה על פרטיזן

פתיחת שלב הטופ 16 של היורוליג התחיל אמנם אתמול (רביעי) אבל את המנה העיקרית קיבלו אוהדי הכדורסל הערב, כשחמישה משחקים סגרו את סיבוב המשחקים הראשון. מלבדה של מכבי תל אביב שניצחה את אולימפיאקוס, אפשר היה לקבל התרשמות ראשונה מז'לגיריס קובנה, יריבתם של הצהובים בשבוע הבא. הליטאים הפסידו לריאל מדריד בתום משחק צמוד 88:85. מעבר לכך, ברצלונה ללא דושקו איבנוביץ', שפוטר מספר שעות לפני תחילת המשחק מול מלאגה, ניצחה בדרבי הספרדי 62:64.

פרטיזן בלגרד יצאה לאיטליה למפגש עם סיינה, אך פגשה משחק הגנה מצוין שהעניק לאיטלקים ניצחון ראשון בטופ-16 54:71. אריס סלוניקי הפסידה ביוון לפנרבחצ'ה/אולקר בראשותו של וויל סולומון 96:88.

ריאל מדריד - ז'לגיריס קובנה 85:88

המשחק שמשך את תשומת הלב הרבה ביותר של אנשי מכבי תל אביב, התקיים בספרד, והפגיש את מחזיקת הגביע הטרייה של ליטא שגברה על ריטאס וילנה, לבין הספרדים שנפלו בחצי גמר הגביע שלהם, אבל הגיעו לטופ 16 עם רצף נהדר של 5 ניצחונות רצופים. הערב הם השיגו את השישי.

למרות שתי ההחתמות של ז'לגיריס, דאמיר מרקוטה, ומאמודו אנדייה, היא הייתה חלשה יותר ברבע הראשון ונכנעה ליכולת מצוינת של פיליפ רייס ולואיס בולוק, שסיימו כל אחד עם 17 נקודות. ז'לגיריס נצמדה לספרדים בסוף הרבע השלישי עם 59:59, אך ברבע המכריע ראול לופז היה חם והכריע את ההתמודדות.

ריאל סבלה מחסרונו של לזרוס פאפאדופולוס, אבל גם בלעדיו יש לה הרבה סיבות לאופטימיות לקראת המשך משחקי הטופ-16. בז'לגיריס יונאס מאצ'יוליס סיים עם 21 נקודות, מרקוס בראון ואנדייה קלעו 14 כל אחד.

ספרדי כפול

ברצלונה - מלאגה 62:64

ה-משחק של בית ז' הגיע כבר במחזור הראשון, במפגש חם ולוהט בין שתי קבוצות ספרדיות שאין דבר שהיו רוצות יותר מלהגיע לפיינל פור שיתקיים העונה במדריד. אלא שמספר שעות בלבד לפני פתיחת המשחק, הודיעה הנהלת ברצלונה על פיטוריו של דושקו איבנוביץ', מאמנה המונטנגרי, כך שמי שהדריך את הקבוצה היה עוזרו, חביאר פסקואל. לפחות מבחינת התוצאה, השינוי עשה רק טוב לקטלונים, שסוף סוף ניצחו אחרי ההדחה המוקדמת ברבע גמר הגביע הספרדי.

בשורות מלאגה ערך טרל קאסל הופעת בכורה פושרת שהסתיימה עם אפס נקודות. טאסל, שהובא בניסיון לחזק את הקו האחורי של הקבוצה במקומו של קרלוס קבאזס הפצוע, לא הצליח להיות דומיננטי ב-11 דקות בהן שיחק. גם גארי ניל, שהגיע לברצלונה, לא הצליח להיות יעיל וסיים עם אפס נקודות.

אחרי תשע נקודות בלבד של האורחים ברבע הראשון, ברצלונה הצליחה להשתלט על המשחק. בדקה האחרונה מלאגה עשתה קולות של חזרה ושמרה על משחק צמוד בזכות סל של דאבור קוס, אך פפה סנצ'ז סגר את הסיפור מהקו עם זריקה אחת מוצלחת, והביא ניצחון מוראלי חשוב. יאקה לאקוביץ' סיים עם 14 נקודות לברצלונה, פראן ואסקז קלע 10. מרכוס הייסליפ סיים כקלעי המצטיין של מלאגה עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים.

סיינה - פרטיזן בלגרד 54:71

האלופה האיטלקית פגשה את האלופה הסרבית והתעללה בה למן שריקת הפתיחה. פרטיזן, שסיימה את השלב המוקדם של היורוליג עם שני ניצחונות רצופים, הגיעה אופטימית אך ברבע הראשון היא קלעה רק תשע נקודות. סיינה לעומת זאת הייתה אגרסיבית בהגנה ומשחק התקפה מצוין של קז'ישטוף לברינוביץ' ורומיין סאטו הורידו אותה להפסקה ביתרון 27:33.

גם ברבע השלישי האורחים קלעו תשע נקודות וסיינה הצליחה לברוח עם הניצחון הראשון בשלב הטופ-16. לברינוביץ' קלע 18 נקודות, סאטו הוסיף 15 ו-ולאדו אילייבסקי 11 לסיינה, ניקולה פקוביץ' היה הקלעי הבולט בשורות הקבוצה הסרבית עם 13 נקודות בלבד.

אריס סלוניקי - פנרבחצ'ה/אולקר 96:88

שתיים מהקבוצות החלשות שבטופ 16 נפגשו למשחק ראשון, שנתן הרבה תקווה לקבוצה הטורקית. אריס רשמה את הפסדה הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים שלה, ואחרי ההפסד ביוון, נראה שהסיכויים שלה להמשיך הלאה אינם גבוהים.

ארבע דקות לסיום התוצאה עוד הייתה שוויון 77:77, אך אז דקות טובות של אמיר פרלדזיץ' ונקודות נוספות של וויל סולומון הרחיקו את היוונים מהניצחון. סולומון מיודענו קלע 23 נקודות, כשארבעה חברים נוספים שלו סיימו בדאבל-פיגר. ברייסי רייט קלע 17 לאריס כמו גם ג'רמייה מאסיי שסיים גם עם 13 ריבאונדים. אחרי שני ההפסדים בעונה שעברה ליוונים, פנרבחצ'ה/ אולקר סוף סוף יכולה לחייך ולחגוג ניצחון מתוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully