וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: בלאט הדהים את אלופת אירופה

13.2.2008 / 20:45

אפס פילזן ניצחה את פנאתינייקוס 64:74 כדי לתת לעצמה פתיחה נהדרת לטופ 16. רומא היתה קרובה להפתיע את צסק"א, אבל הפסידה 71:72

לאחר המתנה ארוכה של הבית המוקדם, יצא הערב (רביעי) לדרך שלב המאני טיים של היורוליג, הלא הוא הטופ 16. אם היינו צריכים אינדיקציה עד כמה השלב הזה הולך להיות צמוד וחם, קיבלנו את זה ממש במשחק הראשון, בו רומא כמעט והדהימה את הכדורסל האירופאי עם ניצחון חוץ ברוסיה, אך לבסוף נכנעה לצסק"א מוסקבה, 71:72. לאלופת אירופה המכהנת, פנאתינייקוס, לא היה כזה סוג של מזל, והיא הפסידה את משחקה הראשון, 64:74 לאפס פילזן של דייויד בלאט. טאו ויטוריה חזרה מליטא עם ניצחון גדול 81:84 על ריטאס וילנה.

צסק"א מוסקבה - רומא 71:72

אם כל ההפתעות כמעט נחתה במשחק הראשון של הטופ 16. רומא, שעלתה מהמקום השישי של בית ג', הגיעה למוסקבה, למקום בו לא הפסידה צסק"א במשך 24 משחקים אירופאיים רצופים, והדהימה את הרוסים לחלוטין. המארחת שסבלה משבוע חלש במהלכו הודחה מהגביע הרוסי, היתה קרובה מאוד לאבד משחק ביתי חשוב בשלב כל כך קריטי של העונה. כבר מהפתיחה האיטלקים הבהירו שהם לא הגיעו כדי לשמש כתפאורה, כשנטלו את ההובלה ברבע השני, והוליכו בשתי נקודות הפרש. אלא שאם היה נדמה שצסק"א תתפוצץ במחצית השניה, היו אלה דווקא האורחים שפתחו בריצה, שהסתיימה ביתרון 10 ברבע הרביעי.

שלוש דקות לסיום המשחק, רומא עוד הוליכה ב-8, אבל אז חזרה צסק"א למשחק והראתה ממה היא עשוייה. ריצה של 20:28 ברבע האחרון, ושלשה ענקית של טרג'ן לנגדון בדקה האחרונה הפכה את התוצאה, שם היא נשארה. רומא יכולה לבעוט בעצמה על שתי החטאות עונשין קריטיות בדקה האחרונה, שאיבדו לה את המשחק. טרג'ן לנגדון הוליך את קלעי צסק"א עם 22 נקודות, ופאפאלוקאס הוסיף 16 (5 אסיסטים). לרומא: ארזם לורבק ורוקו לני אוקיץ' 13 כל אחד, דייויד הוקינס 12.

אלוף אירופה האמיתי

אפס פילזן - פנאתינייקוס 64:74

ואם רומא הצליחה לדגדג את צסק"א רק כדי להפסיד בסיום, הרי שאפס פילזן לא היתה מוכנה לאבד את הסנסציה שלה, והיא הפתיעה את אלופת אירופה, בטורקיה, עם משחק קבוצתו ענק ששיתק את היוונים לחלוטין. הפתיחה היתה של קבוצתו של דייויד בלאט, שלא נבהלה מאלופת אירופה, ורצה בכל הזדמנות. האיש של הטורקים באותן דקות היה דרו ניקולס, שהתפוצץ במחצית הראשונה, עם 23 נקודות מדהימות, כשהוא צולף 5 מ-7 מחוץ לקשת.

אוברדוביץ' לא הצליח להסתדר עם הגארד, ומהעבר השני ההתקפה היוונית נתקעה, ופילזן ניצלה זאת כדי לרדת עם יתרון 35:46. במחצית השניה ברחה פילזן עד 18 הפרש, אבל פנא חזרה בשתי הדקות האחרונות עד פיגור 10. אבל אז שאררונס יאסיקביצ'יוס לקח את הכדור להתקפה מתפרצת וקיבל גג עצום מאנדרה האטסון, שסגר סופית את המשחק. קלעו לפילזן: דרו ניקולס 29, אנדרה האטסון 10, קרם גונדלום 9. לפנאתינייקוס: שארונאס יאסיקביצ'יוס ומייקל באטיסט 12 כל אחד, ואסילי ספאנוליס 10.

ריטאס וילנה - טאו ויטוריה 84:81

נבן ספאחיה חזר למשחק נגד קבוצתו לשעבר, כמו גם סימאס יסאייטיס שחזר לארץ הולדתו, והשניים חזרו עם ניצחון חוץ גדול מאוד, שמקפיץ את סיכוייהם לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. רבע ראשון צמוד החליף את מקומו לבריחה של הספרדים, שעלו ליתרון 11. ריטאס עוד הצליחה לצמק עד לפיגור בשתי נקודות, אבל שם היא נעצרה. קלעו לטאו: טיאגו ספליטר 17, זורן פלאניניץ' ומירסה טלטוביץ' 11 כל אחד. לריטאס: הוליס פרייס 23, מאריונאס פטרביצ'יוס 18 (10 ריבאונדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully