וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהסר לא היה סר

12.2.2008 / 8:36

לפני שאלכס פרגוסון הגיע לבנות את מנצ'סטר יונייטד, הוא עשה חיל עם אברדין. פינת ההיסטוריה הולכת חצי יובל אחורה ונותנת כבוד לקבוצה הסקוטית, שתתייצב בגביע אופ"א מול הענק הבווארי, באיירן מינכן

אברדין - באיירן מינכן 5.15, 3.50, 1.30

המפעל השני בחשיבותו באירופה, גביע אופ"א, שב, לאחר פגרה ארוכה. 24 קבוצות צלחו את שלב הבתים המוזר של הגביע, אותו החלו 40 קבוצות. אליהן הצטרפו שמונה קבוצות, שסיימו במקום השלישי בבתים של ליגת האלופות. הפעם, בניגוד לשנים עברו, אין לישראל אף נציגה בשלב הנוק-אאוט של המפעל. כזכור, משלב זה ואילך ייערכו המשחקים בשיטה בית וחוץ. עד לגמר, שייערך ב-14 למאי ויתקיים במגרשה של מנצ'סטר סיטי, 'סיטי אוף מנצ'סטר סטאדיום'.

כמעט כל הקבוצות שעלו לשלב זה הן משיפולי הצמרת בליגות בארצן, מלבד באיירן מינכן. כזכור, הבווארים סיימו בעונה שעברה רק במקום הרביעי בבונדסליגה ולא נכללו בליגת האלופות. אלא שכעת הם מתרכזים, מלבד בליגה ובגביע הגרמני, גם בגביע אופ"א. אם כבר, אז כבר. אלא שבאיירן התקשתה קמעה בשלב הראשון והשיגה רק שמונה נקודות מארבעת משחקיה. מלך השערים של המפעל עד כה הוא חלוצה האיטלקי לוקה טוני, עם שישה כיבושים. באיירן תיאלץ לעבור בסיבוב הראשון את אברדין, ועם כל הכבוד לבאיירן, נקדיש את הפינה לקבוצה הסקוטית.

אברדין נוסדה ב-1903, הודות לאיחוד של שלושה מועדונים: אברדין, ויקטוריה יונייטד ואוריון והיא הקבוצה השלישית, אחרי חברות ה'אולד פירם', גלזגו ריינג'רס וסלטיק, המעוטרת ביותר בסקוטלנד. עד שנות ה-50' של המאה הקודמת לא זכה המועדון בהילה רבה, אלא שהמנג'ר דייב הלידיי החל להעציד אותו אל עבר תארים. הגביע הראשון היה בעונת 1946/7, כשהאליפות הראשונה של הקבוצה הייתה בעונת 1954/5. בשנת 1978 הגיע למועדון מנג'ר לא כל כך מוכר, אלכס פרגוסון שמו. שמונה שנים היה שם השד הסקוטי, בהן הביא את המועדון לגבהים אדירים. באותה תקופה זכתה אברדין בשלוש אליפויות סקוטלנד (80', 84', ו-85'), ארבעה גביעים (82'-84' ו-86'), בנוסף לגביע הליגה (86'). אחד משיאיו של המועדון נרשם בשנת 1983 כשזכה בגביע למחזיקות גביע ז"ל. ה'דונס' גם הניפו לאחר מכן את הסופרקאפ האירופי, אחרי ניצחון על יריבה גרמנית, המבורג (0:2 בסיכום הכללי בשני המשחקים).

האם אברדין יכולה לחולל סנסציה? קשה להאמין. הענק הגרמני אמנם נראה עדיין רדום קמעה מתרדמת החורף שנפלה על הבונדסליגה, שהתעוררה רק לפני כשבועיים. אולם קשה לראות כיצד הסקוטים עושים את הבלתי ייאמן ומדיחים את הבווארים. המשחק הראשון מבין שניים ייערך באצטדיון פיטודרי, השני באליאנץ ארינה במינכן. דווקא בבית יש לסקוטים להוציא תוצאה טובה מבחינתם. הימור על תיקו יגרוף עבורכם יחס של פי 3.50, בעוד אם תלכו על הפתעה, תזכו ביחס של 5.15. הימור סטנדרטי על הפייבוריטית, באיירן מינכן, יזכה אתכם ב-1.50. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully