וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרוג טורקי ולנוח

12.2.2008 / 8:21

הקבוצה הטורקית והגרמנית מתגעגעות לימי ליגת האלופות העליזים שלהם אי שם לפני מספר שנים, אבל לפני ההתרפקות על הנוסטלגיה, הן ינסו להתפרק אחת על השניה. אורן קורנפלד בדק את הסטטיסטיקה לגבי מפגש זה

משחק מספר 34: גלאטסראיי - באייר לברקוזן 2.0, 2.8, 2.5

הפעם אנחנו בוחנים את משחק גביע אופ"א שייערך בטורקיה בין שתיים מהקבוצות הטובות במפעל, שבהחלט מועמדות להגיע לשלבים הסופיים של ההתמודדות, וכעת הן נפגשות בשלב 32 הגדולות. בואו נראה מה המספרים אומרים על המפגש המרתק הזה.

נתחיל בגלאטסראיי, שמוליכה את הליגה הטורקית ביתרון של נקודה בלבד על פני יריבתה המרה פנרבחצ'ה. גלאטסראיי הפסידה העונה בליגה רק פעם אחת, ואל שלב 32 הגדולות היא הגיעה אחרי שהשיגה שני ניצחונות בלבד בשלב הבתים באופ"א. הטורקים ניצחו 0:3 את פאניוניוס ו-1:5 את סיון השוויצרית, אך הפסידו בבורדו 2:1 ולהלסינגבורג השבדית 3:2.

רק בשנה שעברה גלאטסראיי שיחקה בזירה אחרת לגמרי, בליגת האלופות, אז נעצרה בשלב הבתים ולא המשיכה הלאה לאופ"א. במשך שנתיים מתחילת המילניום היא שיחקה באופ"א, כשלפני שנתיים בלבד היא נעצרה כבר בסיבוב הראשון עם הפסד מפתיע לטרומסו הנורבגית וב-2003/4 היא הודחה על ידי ויאריאל בסיבוב השלישי.

לברקוזן לעומתה מדורגת רביעית בגרמניה כשהמאזן שלה בליגה עומד על עשרה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. אל השלב הנוכחי באופ"א היא הגיעה אחרי שבשלב הבתים היא השיגה שלושה ניצחונות: פעמיים 0:1 על טולוז ועל ספרטה פראג, ופעם אחת היא שחטה את ציריך 0:5, לספרטק מוסקבה היא הפסידה 2:1 ברוסיה.

בשנתיים האחרונות היא שיחקה בגביע אופ"א ונתנה את הטון בכבוד. אשתקד היא הגיעה עד רבע הגמר, אך אז נכנעה מול אוסאסונה, שניצחה פעמיים 0:3 ו-0:1. לפני שנתיים הקבוצה נעצרה בסיבוב הראשון אחרי הפסד כפול לצסק"א סופיה, כשבאותה עונה היא סיימה במקום החמישי בליגה.

לברקוזן בוודאי מתגעגעת לליגת האלופות, כשאחד ההישגים הבולטים שלה הוא ההופעה בשמינית הגמר רק לפני שלוש שנים וההדחה על ידי ליברפול. אך עם כל הכבוד לאדומים, לפני שש שנים הם הגיעו עד לגמר והפסידו לריאל מדריד 2:1. כעת יש להם הזדמנות לשחזר את ההישגים מאותה עונה במפעל השני בחשיבותו באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully