וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: בדיוק בזמן

אריאל גרייזס

11.2.2008 / 23:55

דיוק גברה על יריבתה המושבעת צפון קרוליינה והוכיחה שהיא מסוגלת ללכת עד הסוף. UCLA מעדה בוושינגטון, ג'ורג'טאון נוצחה בלואיוויל

נוטרדאם ממשיכה להפתיע, הקטר של פרדו לא עוצר, אריק גורדון מגיע לראשונה (וכנראה גם לאחרונה) לאילינוי והסאן דבילז מטאטאים את הדרבי של אריזונה. אבל מעל הכל עומד הדרבי הגדול מכולם, זה בין היריבות לדרך הטבק, דיוק ונורת' קרולינה, שהוכיח למי שעוד היה ספק, שדיוק חזרה לגדולתה והיא מועמדת רצינית לאליפות.

עבר את ג'ורדן, לא עבר את דיוק

צפון קרוליינה (3) – דיוק (2) 89:78

בתחילת העונה מרבית המומחים חשבו שלבלו דבילז יש מספיק כישרון ומסורת כדי להמשיך להיות כוח ב-ACC, אבל מעט חזו שהם יהיו מתמודדים גם ברמה הארצית. ביום רביעי, במשחק הראשון העונה בין שתי היריבות הגדולות ביותר בכדורסל המכללות, הוכיחו הדבילז שחייבים לספור אותם, והם כרגע נראים בדרך הנכונה לאליפות החטיבה ודירוג כמספר אחד בטורניר. במפגש ראשון זה עשר שנים כששתי הקבוצות מדורגות בטופ-3 במדינה, לקחו הדבילז את היתרון מן הפתיחה, ניצלו את חסרונו של טיי לואסון הפצוע וקלעו היטב מהשדה (46 אחוז) כדי להוביל במשחק לכל אורכו.

הדבילז קלעו טוב במיוחד מחוץ לקשת, עם 13 שלשות, 6 מתוכן של גרג פאולוס מהן באו כל 18 הנקודות שלו ואליו הצטרפו עוד חמישה דבילז בדאבל פיגרס בהובלת ג'ון שייר עם 17. אצל הטאר הילס, טיילר הנסברו נתן ערב גדול של 28 נקודות ו-18 ריבאונדים, ואף רשם הישג אישי מרשים כשעבר את מייקל ג'ורדן בכבודו ובעצמו בדרך למקום הרביעי ברשימת קלעי הקבוצה בכל הזמנים. הבעיה של הנסברו היתה שהוא קיבל מעט מאוד עזרה משאר החברים, כשווין אלינגטון קולע 3 מ-14 בלבד מהשדה ודני גרין מחרה-מחזיק אחריו עם 1 מ-10 עלוב, ורצף הניצחונות של רוי וויליאמס על מייק ששבסקי נעצר על שלוש כשמאוחר יותר השבוע הטאר הילס ניצחו בקושי את קלמזון 93:103 אחרי שתי הארכות.

וושינגטון – יו.סי.אל.איי (5) 61:71

דווקא אחרי שניצחו את האחות הבכירה מוושינגטון סטייט, נכשלו הברוינס מלהשיג את הסוויפ וספגו את הפסדם השני בפאק 10 העונה. דארן קוליסון, שהיה מצוין מול הקוגארס מוקדם יותר השבוע, שותק לגמרי על ידי ג'סטין דנטמון וקלע שלוש נקודות בלבד ב-1 מ-8 מהשדה, בעוד דנטמון עצמו מוליך את קלעי ההאסקיס עם 20 נקודות מהספסל. וושינגטון לקחה את היתרון מוקדם במשחק ושלטה בו לכל אורכו, אבל בדקות האחרונות הצליחו הברוינס לצמצם ל-5 בלבד עם 47 שניות על השעון, לפני שטים מוריס עשה מהלך שכונה קלאסי כשזרק את הכדור בפניו של אלפרד אבויה כדי להימנע משריקת חמש שניות בהוצאת כדור החוץ.

המהלך הזה פחות או יותר הוציא את הדובים מהמשחק, כשאחריו קלע ג'ון ברוקמן (ערב מצוין של 12 נקודות ו-17 ריבאונדים) וריאן אפלבי (12 נקודות אף הוא) גנב את הכדור הבא וסגר את המשחק עם שתיים מהעונשין. ג'וש שיפ עם 19 נקודות וקווין לאב עם הדאבל-דאבל הרגיל שלו של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים, לא הספיקו לברוינס, שמשום מה לא מצליחים לנצח בסיאטל, עם הפסד רביעי רצוף שלהם שם בשנים האחרונות.

אילינוי – אינדיאנה (14) 83:79 (אחרי שתי הארכות)

קבלת פנים סוערת הכינו בשמפיין לאריק גורדון, שבשנה שעברה כבר התחייב בעל פה לכתומים לפני ששינה דעתו וחתם בקבוצה מהמדינה בה שיחק בתיכון. במחצית הראשונה נראה שהקללות וההקנטות פגעו בו כשסיים אותה עם נקודה אחת בלבד ומספר איבודי כדור, אבל בחצי השני כבר ראינו גורדון אחר, שהוסיף 18 נקודות, כולל שלשה שהשוותה את המשחק 23 שניות לסיום ושלחה אותו להארכה, ואפילו שגיאה שלו בסוף הארכה השניה, כשלא הספיק לעבור את החצי בזמן, לא הצליחה לקלקל להוז'רס את הניצחון.

לשון פרויט עוד היתה הזדמנות לנצח את המשחק בשביל אילינוי בזמן החוקי, אבל הוא החטיא את הראשונה בזריקות האחד פלוס אחד שלו, ואחרי שלשה משווה של דימיטרי מק'קמי בהארכה הראשונה החמיץ אותו פרויט שתי זריקות עונשין עם שתי שניות על השעון, כדי לשלוח את המשחק להארכה שניה. בתוספת הזמן השניה זה היה כבר הזמן של ארמון באסט, שקלע בה 11 מ-16 הנקודות שלו ואיבוד כדור של מק'קמי, שדווקא היה מצוין עם 31 נקודות, והחטאת שלשה שלו איפשרו להוז'רס לנשום לרווחה.

גדולים במזרח

לואיוויל – ג'ורג'טאון (6) 51:59

רבים חשבו שהקרב על ראשות הביג איסט הוא עניין פורמלי לאור הדומיננטיות של ההויאס, אבל אחרי הניצחון של הקארדינלס, הוא נראה פתוח מתמיד. אחרי חצי ראשון בינוני, שבסיומו מצאו את עצמם חניכיו של פיטינו בפיגור 8, עברה לואיוויל לשמירה חונקת, שעצרה את ג'ורג'טאון על 35 אחוזים בלבד מהשדה וגרמה להם ל-15 איבודים, כשריצה של 0:11 נתנה לקארדינלס את היתרון אותו לא שמטו עד לסיום. דיוויד פאדג'ט קלע 18 וג'רי סמית' הוסיף 16 ללואיוויל, רוי היברט ואנטוניו פרימן הובילו את ההויאס עם 14 כל אחד.

נוטרדאם (22) – מרקט (16) 83:86

מי שנהנה מההפסד של ההויאס הם האייריש, שזכאים לקבל קצת סיקור למרות חוסר הפירגון של האוהד מספר אחד שלהם בארץ (כן, יש רק אחד, אנחנו יודעים). לא מגיע לשיכור מהצד של הפוטבול במדור המכללות שנזכיר את הקבוצה שלו אחרי ההתעלמות שלו מהדבילז כל העונה, אבל נעשה לו ג'סטה קטנה, כי בכל זאת – האייריש מתחילים להיראות כמו חתיכת קבוצה. לפני חודש הגיעו האייריש לוויסקונסין וחטפו את התבוסה הקשה ביותר שלהם בשמונה השנים האחרונות, 92:66, אבל מאז הפסידו חניכיו של מייק בריי רק פעם אחת (וגם זה לג'ורג'טאון) וביום ראשון הם נקמו על אותו הפסד ושמו את עצמם בעמדה מצוינת להתחרות על ראשות החטיבה.

זה לא הלך קל לאייריש, שאמנם הובילו ביתרון מבטיח מרבית החצי השני, אבל לא הצליחו לקלוע סל שדה בשש הדקות האחרונות והצליחו לנצח רק בזכות 10 מ-10 מהקו באותן דקות. דומיניק ג'יימס קלע 23 לנשרים המוזהבים, כולל 10 בשתי הדקות האחרונות, אבל החטיא שלשה שהיתה יכולה להשוות את המשחק עם הבאזר. לוק הארנגודי היה כרגיל המצטיין אצל האייריש, עם 18 נקודות ו-11 קרשים, אבל קיבל עזרה מעוד ארבעה חברים בדאבל פיגרס ונוטרדאם מאריכים את רצף ניצחונות הבית שלהם ל-34, וביום רביעי הם נפגשים למשחק על כל הקופה עם קונטיקט, שאף היא נותנת עונה מצוינת.

וויסקונסין (8) – פרדו 72:67

מי היה מאמין בתחילת העונה, שהביג 10 ימצא דווקא את הבויילרמייקרס בראשו אחרי יותר משני שליש דרך, כשרובי האמל, הפרשמן הגמלוני למראה, קולע שיא קריירה של 21 נקודות ומוליך את הקטרים לניצחון חוץ ראשון על קבוצת טופ-10 זה עשר שנים. פרדו שברה עוד נאחס, כשניצחה את הבאדג'רס במדיסון לראשונה מאז 96', ועשו את זה בעיקר בזכות הגנה מצוינת כשקיטון גראנט חוטף את הכדור לטרבון יוז ודאנק שלו סגר את סיפור המשחק, דווקא לאחר שהגיריות הצליחו לחזור מפיגור 15. ג'ייסון בוהנן ומייקל פלאוורס קלעו 14 כל אחד לבאדג'רס, כריס קרמר וא'טוון מור עם 12 ו-11 בהתאמה עזרו להאמל, כששבוע הבא מחכה לקטרים מבחן לא פחות קשה, מול מישיגן סטייט של טום איזו ודרו נייצל.

תוצאות נוספות

בביג איסט, רונלד ראמון חילץ את פיטסבורג מהפסד ביתי לווסט וירג'יניה כשקלע שלשה מנצחת עם הבאזר כדי לתת לפאנת'רס ניצחון 54:55. עוד בביג איסט, יוקון שנכנסה לדירוג לראשונה העונה לא מראה שום סימני האטה והשבוע גברה 68:80 על ג'ורג'יה טק ו-61:63 מצוין על היריבה הגדולה מסירקיוז, במפגש בין שני מאמני הול אוף פיים, כשהפעם ג'ף אדריאן מתלבט עם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים.

בפאק 10, התאוששה וושינגטון סטייט מההפסד ל-UCLA עם ניצחון גדול 50:74 על USC, כשקייל וויבר קולע 17 נקודות ועוצר את או ג'יי מאיו על 6 מ-18 מהשדה בלבד. ניצחון גדול השיגה גם אריזונה סטייט, שחזרה לתמונת הטורניר לאחר שגברה בטוסון על אריזונה, בפעם השניה בלבד ב-26 המשחקים האחרונים. ג'ף פנדרגרף היה ענק עם 29 נקודות, שהצליחו להאפיל על שיא קריירה של יקיר המדור, ג'רד בייליס, שקלע 39 לווילד קאטס, אבל נאלץ לראות דווקא את הקבוצה מעיר הבית שלו משיגה סוויפט ראשון מאז 1995 בדרבי המדברי.

בביג 12, כל הקבוצות הבכירות המשיכו לנצח השבוע, כשקנזס עוברת את ביילור 90:100 (דארל ארתור עם 23 נקודות), טקסס מנצחת את אוקלוהומה 54:64 ואחר כך את איווה סטייט 65:71 (בהארכה) כשאיי ג'יי אברהמס קולע 25 נקודות, והשתיים מוכנות למפגש המסקרן בינהן הלילה (בשידור ישיר אצלנו ב-ESPN). גם קנזס סטייט ממשיכה לעשות את שלה כשניצחה 59:74 את נברסקה ו-61:82 את אוקלוהומה סטייט מאחורי דאבל דאבל 19 העונה של מייקל ביזלי עם 23 ו-13.

LSU פיטרה השבוע את המאמן שלה ב-10 השנים האחרונות ג'ון בריידי, שאף לקח אותה כזכור עד לפיינל פור לפני שלוש שנים, לאחר שנתיים מאכזבות, והמהפך כמעט הספיק לניצחון על טנסי, אבל רק כמעט כשגניבה ולייאפ של ג'אוון סמית' קבעו 45:47 לוולטס, שניצחו מוקדם יותר השבוע את פלורידה 82:104 בעזרת 26 נקודות של כריס לופטון. גם קנטאקי ממשיכה להשתפר, והיא כבר עם שישה ניצחונות מול שני הפסדים בלבד בחטיבה, לאחר צמד ניצחונות מול הקבוצות מאלבאמה 63:66 על אובורן ו-52:62 על הקרימזון טייד.

המדורגת ראשונה, ממפיס, ממשיכה בדרכה לעונה המושלמת והשבוע השיגה ניצחונות קלים 48:77 על SMU ו-64:85 על UCF. עוד במיד מייג'ורס, קסבייר נמלטה מהפסד מול סנט לואיס כשדריק בראון שם טיפ בשניה האחרונה כדי לנצח את המשחק למוסקטירס 68:70, באטלר לא עצרה עם 57:62 על וויסקונסין-גרין ביי ודרייק ניצחה את משחקה ה-21 ברציפותעם 65:73 על אבנסוויל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שידורים השבוע

גם השבוע ESPN מביאים לנו לו"ז עמוס במיוחד, שיתחיל כבר הלילה (שני) במפגש בין וילאנובה לג'ורג'טאון (2:00) ואחריו הקרב על הביג 12 בין טקסס לקנזס (4:00). ביום שלישי נקבל את המשחק על הביג 10 בין מישיגן סטייט לפרדו (2:00) ואחריו את קנטאקי המשתפרת מול ואנדרבילט (4:00). ברביעי נקבל את דיוק מול מרילנד (2:00) ובחמישי עוד משחק מה-ACC כשצפון קרוליינה סטייט תארח את בוסטון קולג' (2:00) ואחריהן את מישיגן נגד איווה.

בפוקס נקבל הרבה שידורים חוזרים ובשבת שני שידורים ישירים מה-SEC, כשב-20:00 נקבל את קנטאקי מול LSU וישר אחריהן את פלורידה מול ואנדרבילט כשאור ליום שני (5:00) נזכה לסיבוב השני בדרבי של עיר המלאכים כש-USC ואו ג'יי מאיו ייארחו את UCLA וקווין לאב.

דירוג AP אחרי השבוע ה-14

1. ממפיס
2. דיוק
3. קנזס
4. טנסי
5. צפון קרוליינה
6. UCLA
7. סטנפורד
8. ג'ורג'טאון
9. באטלר
10. מישיגן סטייט
11. טקסס
12. קסבייר
13. אינדיאנה
14. דרייק
15. וויסקונסין
16. טקסס A&M
17. קונטיקט
18. קנזס סטייט
19. פרדו
20. נוטרדאם
21. וושינגטון סטייט
22. פיטסבורג
23. לואיוויל
24. ואנדרבילט
25. סיינט מרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully