וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: המזל הגדול של ריכרד זדניק

רועי פרידמן

11.2.2008 / 21:32

שחקן פלורידה אולי יוקינן פגע בשוגג עם להב הנעל בצווארו של חברו ריכרד זדניק. השחקן פונה במהרה לבית חולים, שם ניצלו חייו

עד כמה הוקי קרח יכול להיות משחק מסוכן, יעיד האירוע הבא. במשחק שנערך בין בפאלו לפלורידה תיקל חלוץ בפאלו, קלארק מק'ארתור, את הקפטן של פלורידה, אולי יוקינן. יוקינן התהפך כתוצאה מהמכה, אך בעת הנפילה, פגעה הנעל שלו, עם הלהב בתחתיתה, בצווארו של חברו לקבוצה, ריכארד זדניק, וגרמה לו לחתך קשה בעורק הראשי.

זדניק, שהבין מיד את חומרת הארוע, החליק במהירות לספסל, לפני שהתמוטט ופונה מיד לבית חולים בבפאלו, שם הוא עבר ניתוח לתיקון החתך שבעצם הציל את חייו. המשחק הופסק לחמש עשרה דקות והיה צורך בזמבוני, אותה מכונה להחלקת משטח הקרח, כדי לנקות את הדם.

רק לאחר שנודע מצבו הראשוני של זדניק, ובהתייעצות בין שופט המשחק, ביל מק'רארי, מנכ"ל בפאלו, דארסי רז'יה, וקולין קמפבל, סגן הנשיא של הליגה שהיה במשחק כי בנו בריאן משחק בסייברס, הוחלט להמשיך במשחק, כשהתוצאה הייתה 3:4 לסייברס, 9:56 לסיום. "היינו מסכימים לביטול המשחק לו הם רצו בכך", אמר אחר כך לינדי ראף, מאמן הסייברס. "זה היה מפחיד לראות אותו יורד ככה על אלונקה" הוסיף שוער הפנתרס, תומאש ווקואון. בפאלו ניצחה 3:5 במשחק.

המקרה האחרון שבו שחקן מה-NHL נחתך בצוואר היה ב-1989, כאשר שוער בפאלו אז, קלינט מלארצ'וק, נחתך מהלהב של שחקן יריב, וחזר לשחק אחרי כשבועיים. מי שהיה לו הרבה פחות מזל היה שחקן שבדי בשם בנגט אוקרבלום, שנחתך במהלך משחק ליגה בשבדיה מלהב של שחקן יריב ומת מאיבוד דם ב-15 באוקטובר 1995.

  • עוד באותו נושא:
  • הוקי קרח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully