וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש האומות בראגבי: ווילס וצרפת בלתי מנוצחות

רועי פרידמן

10.2.2008 / 17:50

צרפת עברה את אירלנד בקושי עם 21:26, ווילס שיכנעה ב-15:30 מול סקוטלנד, אנגליה ניצחה, נקודה 1,000 בקריירה לווילקינסון

צרפת, אלופת טורניר שש האומות, ו-ווילס, אלופת 2005 ואחת הנבחרות המפתיעות, הן שתי הנבחרות היחידות ללא הפסד עד עכשיו בטורניר שש האומות. שתיהן אמורות להפגש למשחק מפתח וכנראה מכריע במחזור האחרון, ב-15 במרץ באיצטדיון המילניום בקרדיף.

צרפת - אירלנד 21:26 (6:19)

בשנה שעברה הצרפתים "גנבו" ניצחון בדאבלין בדקות האחרונות של המשחק. השנה הם הצליחו להגן על יתרון קטן, אחרי שאיבדו יתרון גדול במחצית השנייה. אחרי גישושים בפתיחה, צרפת הייתה הראשונה לעלות על הלוח. ליונל נאלה, הקפטן הצרפתי, הצליח לגנוב את הכדור מהראק האירי, והעביר אות לז'אן-בפטיסט אליסאלד. זה בעט את הכדור עמוק לשטח של האירים, ו-ונסן קלרק היה ראשון במרוץ לכדור, ועם המרה של אליסאלד קבעו 0:7 לצרפתים. דקה אחר כך, האירים השתלטו על בעיטת הפתיחה, ורונאן או'גארה הבקיע בעונשין - 3:7.

בדקה ה-18, ראגבי צרפתי במיטבו. עבודה של הפורוורדס הצרפתים, שדחפו את הכדור מהמגרש שלהם אל מרכז המגרש, אליסאלד מסר לדויד סקרלה, שמצא חור בהגנה האירית. סקרלה פרץ ומסר לקלרק שהבקיע את הטריי השני - 3:12. או'גארה צימצם בעונשין נוסף, לפני שקלרק הבקיע את השלישי שלו במחצית הראשונה, 5 דקות להפסקה. שוב הפורוורדס הצרפתיים חטפו את הכדור על קו מחצית המגרש והעבירו את הכדור לבאקס, כשסדריק היימן מצא את החור בהגנה האירית ושיחרר לקלרק, שעם ההמרה של אליסאלד חתמו את תוצאת המחצית - 6:19.

הלחץ הצרפתי נמשך גם במחצית השנייה, כשבדקה ה-48 אליסאלד הקפיץ כדור לעומק השטח האירי, והיימן השתלט על הכדור לטריי הרביעי עם המרה של אליסאלד - 6:26. אלא שמי שהחזיר את האירים למשחק היו הפורוורדס.... הצרפתים. דקה 57, סקראם לאירלנד 5 מטרים מקו השער הצרפתי. הפורוורדס האירים דחפו את הצרפתים קדימה, ואלה מוטטו את הסקראם מספר פעמים. לנייג'ל אוונס, השופט הוולשי, זה נמאס בשלב מסויים, והוא העניק לאירים טריי כעונש, עם המרה של או'גארה - 13:26. שלוש דקות אח"כ, עבודה של הפורוורדס האיריים, ודייויד וואלאס רשם את הטריי השני.

האירים המשיכו ללחוץ, כש-5 דקות לסיום או'גארה הוסיף עונשין נוסף, שצמצם את היתרון הצרפתי לחמש נקודות בלבד. מיד לאחר העונשין האירים המשיכו ללחוץ על הצרפתים, והיו קרובים מספר מטרים להבקיע טריי שהיה מנצח את המשחק אך לא הצליחו במשימה.

צוברי הנקודות:

צרפת:

טרייז: וונסן קלרק 3, סדריק היימן
המרות : ז'אן בפטיסט אליסאלד 3

אילרנד:

טרייז: טריי עונשין, דיוויד וואלאס
המרה: רונאן או'גארה
עונשין: או'גארה 3

ווילס - סקוטלנד 15:30 (6:10)

הוולשים המשיכו את היכולת הטובה שלהם מהמחצית השנייה בטוויקנהם, ולא התקשו מול הסקוטים. קשה להאמין שהמארחים עפו בבושת פנים כמה חודשים קודם לכן בסיבוב הראשון של אליפות העולם, ולעומתם האורחים הצליחו להתגנב לרבע הגמר.

כריס פאטרסון אומנם העלה את הסקוטים ראשונים על הלוח, אבל הוולשים לא נבהלו וניצלו טעות של הסקוטים, למהלך שבסיומו נכנס שיין וויליאמס פנימה, עם המרה של ג'יימס הוק - 3:7 למארחים. הוולשים שלטו במחצית הראשונה, ואלמלא שגיאות לא מחוייבות ועבירות שטותיות, הם יכלו לגמור את המשחק במחצית הראשונה. במיוחד כשנת'ן היינס האורח שלח אגרוף לעבר לי ברן, מול עיניו של ברייס לורנס, השופט, ששלף כרטיס צהוב. בעיטות עונשין של הוק ושל פאטרסון קבעו את תוצאת המחצית.

הסקוטים התקרבו במחצית השנייה עם עונשין נוסף של פאטרסון, לפני שהוק סיים מהלך קבוצת עם טריי והמרה והעלה את המקומיים ל-9:17. פאטרסון הוסיף עוד שתי בעיטות עונשין, לפני שסטיבן ג'ונס החזיר עונשין נוסף לוולשים. שיין וויליאמס סיים את המשחק עם טריי נוסף לפינה שחתם את התוצאה.

צוברי נקודות:

וויילס:

טרייז : שיין ויליאמס 2, ג'יימס הוק
המרות : הוק 2, סטיבן ג'ונס
עונשין : הוק, סטיבן ג'ונס 2

סקוטלנד:

עונשין : כריס פאטרסון 5

כרטיסים, סקוטלנד:

צהוב: נת'ן היינס (14, אגרוף לשחקן יריב)

אנגליה - איטליה 19:23 (6:20)

שניי טרייז בפתיחת המשחק, של פול סאקי וטובי פלאד, הספיקו לסגנית אלופת העולם על מנת להשיג ניצחון ראשון השנה בטורניר 6 האומות. הארוע המעניין היה כשג'וני ווילקינסון הבקיע את ההמרה השנייה, ואגב כך השיג את הנקודה ה-1,000 שלו בהיסטוריה של המשחקים הבינלאומיים, השחקן השני שמגיע להישג הזה אחרי ניל ג'נקינס מוויילס. ווילקינסון הבקיע עוד שלוש בעיטות עונשין, כשדויד בורטולאסי הבקיע 4 בעיטות עונשין לאיטליה, לפני שסיימון פיקונה השתלט על בעיטת הרחקה שנחסמה, ונתן תקווה לאיטלקים, 5 דקות לסיום. בסופו של דבר האנגלים החזיקו מעמד, ומנעו מהאיטלקים ניצחון ראשון נגדם אי פעם.

צוברי הנקודות:

אנגליה:

טרייז : פול סאקי, טובי פלאד
המרות: ג'וני ווילקינסון 2
עונשין : ווילקינסון 3

איטליה:

טריי: סיימון פיקונה
המרה: דויד בורטולאסי
עונשין : בורטולאסי 4

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הטבלה:

צרפת 0-0-2 27-53 4
וויילס 0-0-2 34-56 4
אירלנד 1-0-1 37-37 2
אנגליה 1-0-1 45-42 2
איטליה 2-0-0 39-30 0
סקוטלנד 2-0-0 57-21 0

המחזור הבא:

ווילס – איטליה
אירלנד – סקוטלנד
צרפת - אנגליה

  • עוד באותו נושא:
  • ראגבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully