וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון הביסה את הפועל ירושלים 75:94

11.2.2008 / 22:42

ללא כוכבה שנסע לארה"ב, התפרקה מחזיקת הגביע ברבע האחרון מול הקבוצה של מיקי דורסמן ונוצחה. גליל עליון גברה 68:69 על ראשון לציון

היריבות הגדולה בין הפועל חולון להפועל ירושלים, שחזרה השנה לחיים עם חזרתה של חולוניה לליגת העל, כבר סיפקה לנו שני משחקים חמים (ולפעמים חמים מדי), וגם הערב (שני) המצב לא היה שונה. אבטחה כבדה קיבלה את הבאים לאולם הפחים הרועש, וכוחות המשטרה במקום אף גילו זיקוק מוחבא באחד מתאי השירותים במקום, אבל האווירה המתוחה לא חרגה הפעם מהגבולות הספורטיביים. בסיום קיבלנו שלושה רבעים צמודים, ואחד צהוב-סגול לחלוטין, בסופו חגגו החולונים ניצחון גדול 75:94.

ירושלים התייצבה למשחק ללא ג'יימי ארנולד, שהמריא הבוקר לארצות הברית בגלל סיבות אישיות, אבל גם בלעדיו נסחפה על גלי ההתלהבות מהזכייה בגביע כדי לפתוח יתרון מבטיח של שמונה נקודות ברבע השלישי, אבל הקבוצה של מיקי דורסמן השיבה מלחמה, עצרה את טימי באוארס ברבע האחרון והשיגה ניצחון ראשון העונה על ירושלים, וגם לא מעט ביטחון לקראת מפגש אפשרי נוסף בפיינל פור.

במשחק השני של הערב גברה גליל עליון 68:69 על עירוני ראשון לציון בקרב תחתית קריטי לשתי הקבוצות, בסיומה של דרמה לא קטנה בשניות הסיום, בסיומה מסר אופיר פרחי את הכדור המכריע של המשחק לידיו של גילי מוסינזון והעניק לצפוניים את הניצחון.

הפועל חולון - הפועל ירושלים 75:94

אחרי שני מפגשים מרתקים במלחה וביד אליהו, מגיע המשחק השלישי העונה בין שתי היריבות הגדולות. חולון עלתה עם מורן רוט, טרה סימונס, כריס ווטסון, פי ג'יי טאקר ואריק קמבל. בירושלים פתחו דרור חג'ג', ראמל קארי, טימי באוארס, גיא פניני וארז מרקוביץ'.

דקות טובות של רוט בפתיחה העלו את חולון ליתרון 8:12, אבל אז קארי התעורר מהעבר השני, בניגוד להרגלו להיכנס למשחק לא מוקדם יותר מהרבע השני, ובסדרת סלים מצוינים העלה את הירושלמים ליתרון 12:15. דווקא אז ירושלמים נתקעה, והמקומיים רצו ל-0:7 כדי לסגור את הרבע הראשון ביתרון 15:19.

ההפסקה בין הרבעים לא האטה את חולון, שמיד קלעה שש נקודות רצופות ופתחה פער דו ספרתי של 15:25. ג'ייסון וולס עלה מהספסל וקטע את הבצורת הירושלמית עם מהלך של שלוש נקודות, אבל דיקסון מיהר להגיב עם סל ועבירה משלו, ובפיגור של 29:18 נאלץ דן שמיר להזעיק פסק זמן. חולון המשיכה ללחוץ, אבל ירושלים שמרה על עצמה במשחק וירדה להפסקה בפיגור נסבל של 42:31.

טימי באוארס היה זה שהפך את הפיגור הנסבל ליתרון עם רבע שלישי נפלא, בו הוא היה פשוט בלתי ניתן לעצירה. קארי ושרון ששון הצטרפו לחגיגה והעלו את האורחים ליתרון 54:62, לפני שהצהובים התעשתו לבסוף, ואיזנו את התוצאה ל-62:62 בסיום הרבע השלישי.

המומנטום החולוני נמשך אל תוך הרבע האחרון, בו ירושלים כבר נפלה לחלוטין מהרגליים. גוני יזרעאלי ניווט נהדר את המשחק של חולון, טרה סימונס שלא היה מפוקס בתחילת המשחק נתן את התפוקה הרגילה שלו, ובאוארס נבלם לחלוטין מנגד בדרך להתפרקות ירושלמית שהזכירה את פתיחת העונה המגומגמת שלה, ובסיום 75:94 לחולון.

קלעו לחולון: פי ג'יי טאקר 21 (11 ריבאונדים), טרה סימונס 19, כריס ווטסון 14, גוני יזרעאלי 12, מורן רוט 9, מאליק דיקסון 8, אריק קמבל 8, עמית תמיר 5, טוני ווישהאם ואבישי גורדון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לירושלים: טימי באוארס 25 (5 אסיסטים), ראמל קארי 14, ארז מרקוביץ' 10, שרון ששון ודרור חג'ג' 8 כל אחד, ג'ייסון וולס 7, נואל פיליקס 2, גיא פניני 1, יהוא אורלנד שיחק ולא קלע.

מכבי ראשון לציון - גליל עליון 69:68

שבוע אחרי ההפסד הטראומתי לעירוני נהריה בשניות הסיום, מעדה עירוני ראשון לציון פעם נוספת ברגעי הלחץ, וסיבכה את עצמה כהוגן מול אחת מיריבותיה העיקריות למאבקי התחתית. החבורה הלוחמת של דני פרנקו הגיעה ממעמקי המקום האחרון, אבל שמרה על קור הרוח עם משחק אחראי ברבע האחרון, דווקא אחרי ששמטה את היתרון בו החזיקה ברוב שלבי המשחק.

ראשון לציון פתחה עם ג'רל בלסינגיים, עודד שעשוע, סדריק בנקס, יוני ניר וברנדון קורץ. מנגד העלה פרנקו את יוגב אוחיון, ארון ניקסון, מייק קמבל, גילי מוסינזון וג'אי לואיס. המקומיים היו אגרסיביים יותר בדקות הפתיחה, ועלו ליתרון מוקדם של 4:9. לואיס התחיל לחפור מתחת לסלים בדרך לשש נקודות מהירות שלא נתנו לראשון לברוח, אבל קורץ ענה לו מהצד השני ועזר לכתומים לשמור על יתרון קטן, לפני שניקסון איפס את היד וסגר את הרבע הראשון עם שמונה נקודות שהעניקו לגליל יתרון 19:22.

ברבע השני נעלמו לפתע שתי הקבוצות, הירבו להחטיא ורשמו משחק מפוזר באופן כללי, בסיומו נשמר יתרונה של הגליל, שכבר הגיע לשש נקודות, והמחצית הסתיימה בתוצאה 34:37 לגליל. פתיחת הרבע השלישי היה של קליף בראון, שנשא את הגליל על גבו וסיכל את נסיונות הקאמבק של הראשונים במו ידיו, כשמסביב נמשכה תצוגת הכדורסל הגרועה של שני הצדדים ועשר דקות לסיום עמדה התוצאה על 47:50 לגליל.

ברבע האחרון בגליל כבר לא עמדו בפרץ, וחואן מנדז הנהדר היכה בהגנה הדלילה של האורחים פעם אחר פעם כדי להעביר את היתרון לצד הכתום, וראשון הוליכה 58:66 חמש דקות לסיום. דווקא כשהיה נדמה ששוב חוסר הנסיון של הגליל יעמוד בעוכריה, התעוררו חניכיו של פרנקו ובריצה מרשימה הצליחו להתעלות ולקחת את היתרון 68:69 דקה לסיום.

הידיים של שתי הקבוצות רעדו בשניות האחרונות, עם שלושה איבודים לשתיהן, וארבע שניות לסיום, בפיגור נקודה, קיבלה ראשון את הכדור לנסיון האחרון לנצח את המשחק, אבל אופיר פרחי מסר את הכדור ישירות לידיו של גילי מוסינזון, שזרק אותו לשמיים וסימן את תחילת החגיגות של הגליל.

קלעו לגליל: ג'אי לואיס 17 (7 ריבאונדים), ארון ניקסון 14, קליף בראון 13 (8 ריבאונדים), גילי מוסינזון 8 (7 ריבאונדים), יוגב אוחיון 7, מייק קמבל 6 (6 אסיסטים), דורון שפר 4, אבי בן שימול שיחק ולא קלע.

קלעו לראשון לציון: חואן מנדז 17, ג'רל בלסינגיים 14, ברנדון קורץ 8 (8 ריבאונדים) יוני ניר ואופיר פרחי 7 כל אחד, בריאנט מרקסון 5, עודד שעשוע 4 (7 אסיסטים), חיים שמעונוביץ' וסדריק בנקס 3 כל אחד, איתי לב שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully