וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסידה לשבדיה 3:2 בגביע דייויס

10.2.2008 / 17:42

נבחרת שבדיה, בראשות מאטס וילאנדר, נכנסה ליום האחרון במפגש הדייויס מול ישראל בפיגור 2:1, אבל יוהנסון ניצח את סלע, ביורקמן עשה את זה ללוי והסקנדינבים השלימו מהפך וניצחו 2:3

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

כשכל הלחץ עליו ועם הביקורות בעקבות התבוסה לתומאס יוהנסון, עלה היום (ראשון) הראל לוי על המשטח ברמת השרון בסערה. המצב בין ישראל לשבדיה היה 2:2 והכל היה על כתפיו של הטניסאי הישראלי, שנמצא בעיצומו של ניסיון לקאמבק. ההתחלה הייתה מבטיחה ולוי דרס את יונאס ביורקמן הכבד, שעד מפגש גביע הדייויס הזה עדיין לא שיחק העונה. 0:6 מפתיע ומדהים הייתה התוצאה.

הישראלי עלה נחוש ועם תוכנית משחק ברורה שנועדה להתיש את השבדי הוותיק, אבל דווקא אחרי מערכה כל כך טובה של לוי, ביורקמן לא נשבר, חזר למשחק והראה לכל מי שזילזל בו, שהוא מספיק טוב כדי להתמודד עם שחקנים מחוץ לטופ 100 העולמי. מהרגע שהשבדי חזר למשחק, ניתן היה לחוש שהמשחק הזה הולך ל-5 מערכות. ביורקמן הישווה עם 4:6, המשיך ל-3:6 וסגר סיפור עם 5:7, שהעניק לשבדיה 2:3 במשחק כולו ומפגש עם ארגנטינה ברבע גמר הגביע.

תומאס יוהנסון הראה היום (ראשון) לכל הצופים ברמת השרון ובבית איזה טניסאי גדול הוא, גם בימים בהם הוא לא מדורג אפילו בטופ 50 כשניצח את דודי סלע 6:7, 1:6, 5:7. הישראלי הציג משחק טוב מאוד, בעיקר במערכה הראשונה שהייתה צמודה, אבל יוהנסון פשוט היה טוב מדי. השבדי חבט עוד ועוד ווינרים מהקו האחורי, שלט במשחק, הכתיב את הקצב וכפה על הישראלי טעויות בלתי מחויבות. אם המערכה הראשונה הסתיימה ב-6:7 דחוק לזכותו של יוהנסון, הרי שהשתיים הבאות היו שלו מלכתחילה, למרות שסלע חזר מפיגור בצורה מרשימה בסט השלישי ושוב נתן דקות מבריקות.

התוצאה אולי מאכזבת, אבל סלע ולוי באמת נתנו הכל. שניהם התאמצו, רצו, עשו כמה נקודות יפהפיות, אבל השבדים היה גדולים עליהם פשוט בגלל שהם טובים יותר. זהו, שבוע וחצי של חגיגת טינס הגיעו לסיומם. באפריל נבחרת הנשים של צ'כיה מגיעה וקרוב לוודאי שהמגרש ברמת השרון ישוב לרעוש ולגעוש.

סלע - יוהנסון 7:6, 6:1, 7:5

כל אחד מהשחקנים פתח עם נקודה, אבל אולי שני המשחקונים הבאים, שערכו דקות ארוכות, סימנו את הבאות, כשאחריהם ממשיך המשחק להיות צמוד עם 2:2. מכאן כל משחקון נמשך הרבה זמן, המערכה הראשונה נמשכה יותר משעה ובמצב של 3:4 לישראלי, הוא שבר את חבטות ההגשה שלהשבדי ועלה ל-3:5 מצוין. אלא שרוחו של יוהנסון לא נשברה והוא מיד השיג שבירה בחזרה, בדרך ל-5:5 והמשך לשובר שוויון. כמו כל המערכה לפני כן, גם שובר השוויון היה צמוד מאוד, אבל יוהנסון סיים אותו עם 6:8 וניצחון במערכה הראשונה.

המערכה השנייה כבר הייתה סיפור אחר. את הראשונה סלע סיים עם לא מעט עצבים ולבאה הוא עלה לא מרוכז. השבדי שבר את הישראלי שוב ושוב ושמר על חבטות ההגשה שלו. בשלב הזה נראה היה שעבור יוהנסון המערכה הראשונה הייתה חימום ולשנייה הוא הגיע בשיאו והביס את הישראלי 1:6.

המערכה השלישית נפתחה בצורה דומה, כשיוהנסון רץ ל-0:3 מהיר, אבל דווקא כשנראה שהוא בדרך לניצחון קל, סלע חזר, שבר פעמיים וחזר למשחק עם 3:3. מכאן התפתח משחק צמוד, אבל במצב של 5:5 השבדי שוב שבר ולבסוף השלים ניצחון.

לוי - ביורקמן 0:6, 6:4, 6:3, 7:6

הראל לוי עלה למשחק שלו בסערה. הוא הריץ את ביורקמן העייף מצד לצד, לא נתן לו להתקרב לרשת, שבר פעמיים ועלה ל0:4 מהיר ובעיקר מרשים.

השבדי התעורר קצת במערכה השנייה ולמרות משחקונים צמודים, הצליח להישאר במשחק. אלא שבמצב של 3:3 לוי הוריד רגל מהגז, הפסיד משחקון הגשה ובהמשך נכנע 6:4.

מכאן זה הלך בכיוון השבדי. ביורקמן הצליח לכפות על לוי את תכנית המשחק שלו ורץ ל-1:4 במערכה השלישית. השבדי הצליח לעלות לרשת כמעט בכל נקודה ולמרות שהוא קצת כבד, הוא הוכיח שמבחינה טכנית יש לו עוד הרבה מה ללמד, עם מכות כמעט מושלמות. לוי עוד שבר, אבל נשבר בחזרה וביורקמן ניצח 3:6.

במערכה הרביעית לוי כבר נכנס בחזרה למשחק. הוא שבר את השבדי, שיחק טוב מהקו האחורי ועלה ל-3:5 מבטיח. אלא שאז ביורקמן שבר בחזרה וחזר ל-5:5 בדרך לשובר שוויון. לוי המשיך להילחם, אבל השבדי היה טוב יותר, ניצח בדוחק 6:8 גם את שובר השוויון והעלה את שבדיה שלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully