וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: היכונו לגמר הגדול

9.2.2008 / 23:53

מצרים הביסה 2:4 את קמרון במשחק הפתיחה, אבל מאז התחזקו האריות, ועכשיו הם מחפשים נקמה (19:00, יורוספורט), במה שמבטיח להיות גמר מסעיר במיוחד

פעם חמישית לקמרון, או פעם שישית למצרים? זו השאלה שנשאלת הכי הרבה לקראת הגמר הגדול של אליפות אפריקה שיתקיים היום (ראשון), ויפגיש בין שתיים מהקבוצות הלוהטות של האליפות. המשחק מבטיח להיות מסעיר במיוחד, במיוחד כשמדובר בשתי קבוצות התקפיות נהדרות, ובדם הרע ששורר בין השתיים כבר 10 שנים.

בגמר של האליפות בשנת 1998, גברו המצרים וזכו בגביע, ובקמרון בוודאי זוכרים זאת מצויין. אלא שהאריות לא צריכים ללכת כל הרבה אחורה בשביל לקבל מוטיבציה מיוחד, לאחר שהפרעונים השפילו אותם במשחק הפתיחה של הטורניר הנוכחי, 4:2, וכמעט והכניסו את קמרון למערבולת לא פשוטה. אבל הנבחרת של אוטו פפיסטר, שכבר צברה ניסיון בטורנירים גדולים, חזרה לעצמה, ומאותו רגע דרסה כל נבחרת שעמדה מולה, כשהיא היה בחצי הגמר, אז היא העיפה את המארחת של הטורניר, גאנה.

"אחרי משחק ההפסד למצרים, עשינו את השינויים הדרושים כדי לחזור לאליפות", אמר פפיסטר. "אנחנו נגיע לגמר מאוד רגועים. להגיע לגמר של יבשת זה חתיכת דבר. אם ננצח, מצויין, אם נפסיד, זה לא יהיה דרמטי". קמרון תיאלץ להסתדר ללא אנדרה ביקיי, שספג כרטיס אדום נגד גאנה, לאחר שדחף חובש בדקה האחרונה של המשחק. "אין דבר כזה הרכב ראשון קבוע", אמר פפיסטר. "זאת אפריקה. עם מזג האוויר השחקנים לא יכולים לשחק עוד ועוד. השחקנים על הספסל חזקים מאוד מנטלית, וזה חשוב מאוד באליפות של שלושה שבועות".

אלא לפני שמספידים את קמרון מול יריבתה העיקשת, צריך לזכור שבשורותיה משחק סמואל אטו המצויין מברצלונה, ששבר בשבוע שעבר את שיא הכיבושים של אליפות אפריקה, והוביל את נבחרתו ל-16 שערים בטורניר, הסכום הגבוה ביותר מכל נבחרת.

מצרים ללא ספק מגיעה פייבוריטית למשחק, לאחר שהראתה המון חוזק בשלבים המוקדמים של האליפות, ובחצי הגמר הדהימה את אחת הנבחרות שהיו מועמדות לזכות, חוף השנהב, 1:4. אצל הפרעונים עדיין משחק הקפטן, אחמד חסן, אחד ששיחק בגמר לפני 10 שנים ואף עשה יותר מזה: השער שכבש הכריע את האליפות דאז. "הדבר החשוב ביותר הוא שנשחק עם הראש שלנו, ושקודם כל נחשוב על מה שאנחנו צריכים לעשות על המגרש", אמר עוזר מאמן מצרים, שאווקי חריב. "אם נעשה זאת, ננצח את הגמר".

* מארחת האליפות, גאנה, זכתה אמש (שבת) במקום השלישי אחרי שגברה 2:4 על חוף השנהב במשחק בין שתי המפסידות בחצאי הגמר. מונטארי כבש ראשון לגנאים (10), אבל צמד של בובקאר סאנוגו (24 ו-32) הפך את התוצאה. אבייה (68) איזן, אגוגו החזיר את היתרון למקומיים (80) ודרמני חתם את התוצאה (84).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully