וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחילת השנה קל לדפוק את מכבי"

צביקה שרף לא בורח מאחריות למפלה מול ירושלים, אבל מצביע על האשמים העיקריים, וגם על החוק הרוסי: "יש לנו בעיה אתו". והעתיד? בסכנה

שלושים הדקות הראשונות של משחק גמר הגביע אמש היו כולן הצגת יחיד של מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף. הצבתו של עומרי כספי בחמישייה, במקומו של דיוויד בלות'נטאל, הזרימה אנרגיות אדירות בהגנה ועזרה למכבי לברוח לפער דו-ספרתי כבר אחרי מספר דקות; שלושה שחקנים שונים נדבקו לגופיה של דרור חג'ג' והוציאו את הדינמו הירושלמי, שאפילו ספג עבירה טכנית נדירה כבר במהלך הרבע השני, מאיפוס; אפילו וונטיגו קאמינגס הקיץ מהתרדמת הארוכה, בדיוק ברגע המתאים.

שרף האנרגטי קפץ על הקווים, נישק וגער וחיבק את שחקניו ונופף בידיו כשירושלים תקפה, כאילו עוד רגע לובש גופיה ונכנס לשחק בעצמו. תוכנית המשחק עבדה בדיוק רב: מכבי עלתה לרבע הרביעי ביתרון שנראה כבלתי-מחיק, עד שבהפסקה הקצרה שבין הרבע השלישי לרביעי נערך משאל בין העיתונאים שהתבקשו לבחור בשחקן המצטיין, כשהאפשרויות נעו בין כספי לקאמינגס. ואז, תוך מספר דקות, הכל התהפך. ירושלים מחצה את מכבי 16:38 ברבע האחרון, ורצה לחגוג גביע שני ברציפות. בסיום המשחק, בירידה לחדרי ההלבשה, נראה שרף החיוור כמי שחרב עליו עולמו. גם הבוקר (שישי) הוא התקשה להתאושש מאובדן התואר ליריבה הוותיקה, בדיוק כפי שקרה לו בשתי הפעמים הקודמות בהן הגיע עם מכבי למעמד הגמר (95/6 ו-96/7). גם בעונת 91/2, כידוע, לא הצליחו מכבי ושרף לזכות בגביע, אולם אז כשלו כבר בחצי הגמר. כעת, בשיחה עם וואלה! ספורט, מתפנה שרף לסיכומים, וכצפוי, לא חוסך שבטו גם מהשופטים.

"כנראה שהייתי עדין עם השופטים"

עד אתמול בחרת לפתח עם חמישייה קבועה, שכללה את דיוויד בלות'נטאל, וניצחה עשרה משחקים ברציפות. מדוע הפעם החלטת להושיב אותו על הספסל?

"מה שעמד בבסיס הרעיון היה שכספי וטרנס מוריס יכולים לשמור טוב יותר ולעשות חלוקת עבודה טובה יותר על שרון ששון, מאשר בלות'נטאל. אין ספק שירושלים הופתעה מכך, כפי שאין ספק שבמשך שלושה רבעים תוכנית המשחק שלנו הייתה לעילא ולעילא. מה שקרה ברבע הרביעי היה מורכב בחלקו מטעויות שלנו ובחלקו מהקיפוח המביש של השופטים, ששפטו בצורה פחדנית. מתחילת השנה קל יותר לדפוק את מכבי, ואתמול זה גם בא לידי ביטוי. אבל ברור שגם לנו יש חלק בכל מה שקרה: איבודי הכדור של שארפ וקאמינגס היו מכריעים. עד השלב הזה היינו עם שבעה איבודי כדור, את המשחק סיימנו עם 16 איבודים".

הרבע הרביעי נפתח, ירושלים עוברת ללחץ על כל המגרש וחוטפת כדור אחר כדור. מה אתה עושה?

"לקחתי טיים-אאוט, החלפתי שחקנים. בשלב מסוים כבר התגברנו על זה, גמרנו עם האיבודים ועדיין הובלנו. אבל אז כל נגיעה בשחקן שלהם נתנה לירושלים שתי זריקות עונשין. לנו לא נתנו זריקות שהגיעו לנו. יש פה מצב מאוד ברור, שרואים גם בסטטיסטיקה מטורפת, שאומרת כמה דברים פשוטים: במחצית הראשונה שרקו לירושלים 11 עבירות ולנו 12. בחצי השני שרקו לירושלים 14 עבירות ולנו 27. בחצי הראשון ירושלים זרקה 11 פעמים מהקו, אנחנו 14 פעמים. במחצית השנייה זרקנו 15 פעם מהעונשין וירושלים 37. זה מדבר בעד עצמו".

ועדיין, במיוחד עבור משחקים כאלו בניתם סגל ארוך.

"כן, אבל יש לנו בעיה עם החוק הרוסי. שחקנים יוצאים בחמש עבירות, אחד אחרי השני, ואני צריך לחשוב איך ממשיכים לנהל את המשחק. כל מי שהתקרב לארנולד – אם זה ניקולה וויצ'יץ', באטיסטה או כל שחקן אחר – הדביקו לו עבירות. גם ברגעים האחרונים המשכתי לחשוב איך יוצאים מהמצב הזה. כנראה שהייתי עדין והגון מדי עם השופטים. כנראה שזו הייתה שגיאה".

כשהלפרין יצא בחמש עבירות, התפרקתם לחלוטין. חמש הדקות האחרונות הסתיימו ב-12:22 לטובת ירושלים. יכול להיות שחסר לכם מוביל כדור נוסף?

"ראשית, יותם מאוד משמעותי למכבי. ירושלים הקדישו הרבה תשומת לב, ובצדק מבחינתם, כדי להוציא אותו מהמשחק. שתי העבירות האחרונות ששרקו לחובתו היו מאוד מפוקפקות. בטח שבליגה, עם החוק הרוסי, יותם משחק הרבה מאוד. ביורוליג אני יכול לשחק יותר זמן בלעדיו. גם אלכס גארסיה כמעט ולא שיחק בגלל החוק הרוסי. שנית, בעניין הובלת הכדור, בנינו מאוד על טל בורשטיין, וכרגע הוא איננו. זה המצב".

ממה נבעה ההחלטה לשחק בדקות האחרונות עם ביינום ובלות'נטאל הקרים?

"בלות'נטאל שיחק כי היינו צריכים עוד ישראלי. ביינום שיחק כי היינו צריכים עוד מישהו שיוביל כדור. הייתה לנו בעיה בעניין הזה".

עד כמה אתה מרגיש אחראי להפסד הזה?

"תראה, 30 דקות נתנו תצוגה פנטסטית, שלא הצדיקה את מה שקרה בסוף. חלק מהדברים נבעו משגיאות שלנו, חלק מדברים שאין לי שליטה עליהם. אני תמיד אומר שמשחק לא נגמר עד שהוא נגמר. כבר הייתי בכל הסרטים. קרה לי בעבר שפיגרתי עם מכבי נגד הגליל בהפרש גדול ובסופו של דבר חזרנו למשחק וניצחנו. הפעם זה היה הפוך. בשורה התחתונה, אני אחראי לכל דבר".

"הפסד של מאמן"

לקראת השעה רבע לאחת בלילה, גם אנשי צוות הניקיון שהיו אמונים על חדר ההלבשה של מכבי תל אביב הרימו ידיים. הכנסה נאה מצבירת שעות נוספות זה תמיד נחמד, אבל בשעה הזו כבר אין אוטובוסים לחזור איתם הביתה. אחד המאבטחים שנותרו במקום שאל אם יש למישהו שק שינה פנוי. הסיבה לכך הייתה שאסטבן באטיסטה, סנטר הקבוצה, נותר עד השעה הזו, לבדו, בחדר ההלבשה של מכבי, עדיין עם בגדי המשחק המיוזעים לגופו ודמעות בעיניו, ולא נראה כמי שמתכוון לשנות תנוחה בזמן הקרוב. דווקא מרכוס פייזר, לעולם השחקן האחרון שעוזב את ההיכל, אם לאחר אימון או משחק, כבר היה לבוש ומבושם כאשר נכנסו העיתונאים לחדר ההלבשה והפעם היה הראשון להסתלק מזירת הפשע.

את הרבע האחרון, בו קלעה מכבי סל שדה בערך על כל שני איבודים (ליתר דיוק: חמישה סלי שדה, תשעה איבודים) לא ישכחו במועדון עוד זמן רב. גם לא שרף, שסיכוייו להמשיך עונה נוספת כמאמן הקבוצה ספגו מכה קשה. אילו הייתה מקיימת הנהלת הקבוצה ישיבה סדורה בנושא, בראשית השבוע או בשבוע שעבר, חוזהו של שרף היה מוארך, וההחלטה ככל הנראה הייתה מתקבלת פה אחד: לא רק שמעון מזרחי ומוני פנאן, ידידיו הוותיקים, צידדו בהמשך העסקתו; גם רענן כץ, שעמד מאחורי המהלך להחלפתו של עודד קטש, תמך באפשרות הזו. אפילו דיוויד פדרמן, שניהל עם המאמן מערכת יחסים עכורה למדי בשנים האחרונות, התרכך מאוד בעקבות ההצלחה הגדולה בחודש האחרון ולא היה צפוי להערים קשיים.

אולם עשר הדקות האחרונות, "10 דקות מהגיהנום", לדברי אחד מאנשי הקבוצה, עשויים להפוך את הקערה על פיה. "יותר מכל, זה היה הפסד של מאמן", אמרו במועדון לאחר המשחק. במכבי יש שחוששים כי משמעות ההפסד אמש עלולה להתברר כנרחבת הרבה יותר מאשר עצם אובדן התואר. החשש הגדול הוא מהאפשרות הסבירה כי המשחק ייהפך לעוגן מנטאלי עבור הירושלמים לשנים רבות קדימה. "פעם, ירושלים היו מגיעים להיכל ומפסידים עוד בפלאפל. ההפסד הזה שבר מיתוס, הוא ייהפך עבורם לסמל. לפני כל משחק מולנו הם יקרינו את הרבע האחרון", אמר גורם במכבי. למרות זאת, ישנם חברי הנהלה הסבורים כי דווקא כעת, כאשר הקבוצה כולה ושרף בפרט ספגו מכה מוראלית קשה, זהו הזמן הראוי להודיע על הארכת חוזהו של המאמן. ראוי לציין כי במכבי מרוצים מאוד מעבודתו של אלי דריקס כמנכ"ל, ועבור חלקם – עם שרף על הקווים ודריקס על כס המנהל הכללי – מדובר בשילוב אידיאלי.

לאחר משחק הליגה מול מכבי רמת גן, תצא הקבוצה לסדרה אכזרית של משחקי חוץ: ביום רביעי תמריא מכבי לאתונה, שם תפגוש בערב חמישי את אולימפיאקוס באולם השלום והאחווה; לאחר מכן תעלה למלחה, למפגש לוהט נוסף מול הפועל ירושלים; ולקינוח תבקר בקובנה, מול קבוצה וקהל שאף פעם לא היו ידידותיים. התקופה הקשה ביותר שידעה מכבי העונה תצא לדרך בשבוע הבא. יכולותיו של שרף לנהל את המשבר הפסיכולוגי והמקצועי אליו נקלעה הקבוצה יעמדו למבחן גדול, ואולי אף יכריעו את שאלת עתידו במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully