וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1:1 בין ישראל לשבדיה בגביע דייויס

8.2.2008 / 17:01

דודי סלע נתן הצגה מול ביורקמן, אבל הראל לוי הובס ע”י יוהנסון, הוכיח שכרגע אין לנו מספר 2 ראוי ומפגש הדייויס מול שבדיה עומד על 1:1

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

על הדבש ועל העוקץ. כך ניתן להגדיר את יום המשחקים הראשון בין ישראל לשבדיה בגביע הדייויס. מצד אחד הוכיח דודי סלע שהוא ראוי למעמד אחרי שניצח את יונאס ביורקמן העייף, אבל מצד שני הראל לוי לא עמד בקצב וברמה, הובס על ידי תומאס יוהנסון, והמצב בסיום היום הראשון הוא 1:1.

ברמת השרון נפלו היום רק גשמי ברכה, בזמן המשחק הראשון.. ביורקמן הוביל על סלע 5:6 עם חבטות ההגשה במערכה הראשונה, אבל אז ירד גשם שהשהה את המשחק הראשון במפגש גביע דייויס בין ישראל לשבדיה למשך יותר משעה. סלע, שהיה רדום לאורך המערכה, נחלץ ממצב קשה גם בשובר השוויון, ניצח 6:7 והמשיך עם שתי מערכות נאות - 3:6 ו-1:6, כדי להעניק לישראל יתרון 0:1 במפגש.

המשחק השני כבר היה סיפור אחר לגמרי. תומאס יוהנסון הגדול אמנם כבר לא נמצא כמה שנים בצרמת הטניס העולמית, אבל מול הראל לוי הוא נהנה ממשחק קל ולא התקשה להשוות. לוי נראה רחוק מהרמה הדרושה, השבדי ניצח 1:6, 1:6, 3:6 ואם דודי סלע הפיח הרבה תקווה, הרי שהמשחק השני החזיר אותנו מעט לקרקע.


זה לא המפגש האמוציונלי מול שראפובה ורוסיה, וגם הקהל שלנו היה רגוע יותר ולא עשה את הפרובוקציות של השבוע שעבר, ועדיין - ברמת השרון החבר'ה שלנו מרגישים תמיד בבית. עם תמיכה של למעלה מ-5,000 צופים קיבל סלע את הדחיפה הראויה, בדרך ליתרון הכל כך חשוב. עכשיו צריך לקוות שאנדי רם ויוני ארליך ירכבו גם הם על גבם של האוהדים הנפלאים שלנו ויעלו את ישראל ל-1:2 במשחק הזוגות מחר.

סלע - ביורקמן 6:7, 3:6, 1:6 (0:1 לישראל)

שני השחקנים פתחו היטב, כשביורקמן נאבק בשיניים במשחקון השני כדי לשמור על ההגשה שלו. לאחר שיצא ממספר אפשרויות שבירה, הצליח להשוות ל-1:1. במשחקון החמישי עשה סלע מספר טעויות, לא לקח יוזמה והשבדי שבר בפעם הראשונה במשחק - 2:3. אבל סלע לא נבהל, שבר מייד בחזרה והשווה ל-3:3.

אלא שביורקמן שוב שבר את סלע, שלא נראה מרוכז, ועלה ל-3:4. הזיגזג נמשך, והפעם סלע שבר בשנית - 4:4 ושמר על חבטות ההגשה כדי להחזיר לעצמו את היתרון - 4:5, לפני שהשבדי השווה ל-5:5 ושבר שוב - 5:6. בשלב זה הופסק המשחק בגלל גשם, וחודש רק לאחר יותר משעה. ההפסקה הארוכה עזרה לסלע, שביצע את השבירה השישית במערכה והביא את המשחק לשובר שיוויון. ביורקמן פתח עם 0-4 ו-1-5, אבל סלע עשה קאמבק מצויין, הציל נקודת מערכה בדרך ל-6-6 והמשיך לניצחון - 8-10 ו-6:7 במערכה כולה.

המערכה השניה נפתחה במגמה דומה - שוב ארבעה משחקונים שבהם שמר כל טניסאי על ההגשה, ושוב שבירה במשחקון החמישי, כשהפעם סלע הוא זה שדואג לעלות ליתרון - 2:3, ואחר כך גם ל-2:4. סלע שמר על ההגשות ועלה ל-3:5, כשבמשחקון התשיעי היה במיטבו, שוב שבר וניצח 3:6 בדרך ל-0:2 במערכות.

כאן אי אפשר היה לעצור את סלע, שהפעם לא חיכה יותר מדי ושבר את ביורקמן כבר במשחקון השני במערכה השלישית, כדי לעלות ל-0:2, ואחר כך גם ל-0:4, בדרך ל-1:6 ו-0:3 גדול במשחק הראשון.

סלע הודה שההפסקה הייתה מבורכת מבחינתו: "האמת היא שהגשם קצת עזר לי. בהתחלה לא הלך לי ולאט לאט הצלחתי לעייף אותי. מאז שחזרנו מההפסקה שיחקתי טוב והאחוזים היו ממש טובים. נועם בר נתן לי כמה טקטיקות כדי לנצח את המשחק והוא עזר לי מאוד, ואחרי שלקחתי את הסט הראשון והובלתי את השני ידעתי שאני לוקח את המשחק".

הראל לוי - תומאס יוהנסון 6:1, 6:1, 6:3 (1:1 בין ישראל לשבדיה)

שני המתמודדים פתחו את המערכה הראשונה בצורה סבירה, כאשר כל אחד תורו שמר על ההגשה. במשחקון השלישי יוהנסון התעורר עלה ל-1:2 ועד מהרה גם ל-1:4. השבדי המשיך להראות ניצוצות, שלט לחלוטין במשחק, וסיים את המערכה במהירות עם 1:6.

הסט השני נמשך עם אותה מנגינה. יוהנסון המשיך להיות דומיננטי, שיחק בצורה חכמה מהקו האחורי ולא נתן ללוי להראות טיפת אגרסיביות. עם שבירות מוצלחות הוא עלה ל-1:4 והתחיל לסגור את המשחק. הישראלי ניסה לחזור בתחילת המשחקון השישי, אבל יוהנסון שוב לא נתן לו לנשום, שבר וסיים עוד מערכה עם 1:6.

דווקא את המערכה השלישית לוי פתח עם המון התלהבות. הוא הצליח להביא את המשחק לכיוון שלו מספר פעמים, עלה לרשת כדי לעשות נקודות והצליח לכפות משחק צמוד ומאוזן ו-3:3 אחרי שישה משחקונים. בשלב הזה השבדי שוב הצליח לשבור, לוי ויתר במידה מסויימת והפסיד גם במערכה השלישית, 6:3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully