וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיות, כוח רצון, אמונה

שגיא ניר

8.2.2008 / 13:59

דן שמיר מתאר את הרבע האחרון ("לא ראינו בעיניים"), לא ממעיט מערך הגביע הקודם ומדבר על האופי של ירושלים ("מה שיש לנו אין לאחרים")

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו החגיגות בכיכר ספרא: נטע גרנות

לפני שמונה חודשים ועוד תשעה ימים עמד דן שמיר במרחק כמה שניות מדאבל מדהים בעונת הבכורה שלו כמאמן. אלא שאז הגיע אותו ריבאונד שנחת בידיים של ג'יימי ארנולד, וצבע את יד אליהו בצהוב אחרי משחק שהיה כמעט כולו בשליטה של ירושלים.

אמש (חמישי) היתה זו ירושלים שעמדה כבר בפני מפלה עם פיגור של 22 נקודות בשלהי הרבע השלישי, אלא שקאמבק מדהים שלח אותה לחגוג כמעט עם הבאזר.

"בשנה שעברה היה לנו משחק בידיים, וזו היתה הרגשה קשה, ואני יכול להרגיש היום איך מרגיש הצד השני", אמר המאמן הירושלמי, שלא יכול עדיין לשכוח את הסל ההוא של ג'יימי ארנולד, אותו ארנולד שסחף הפעם את שמיר לריפיט עם רבע אחרון מצוין.

שמיר, שהמתין כשהוא רטוב מזיעה ומים בחדר התקשורת לבואו של המאמן המפסיד צביקה שרף, ניסה לסכם את השבוע האחרון של האדומים, שמאפיין אולי את כל העונה שלה. "כל מה שעברנו ברמה רגשית בשבוע האחרון, כולל הפיגור המוקדם מול חולון והניצחון, ועד מה שקרה במשחק מול מכבי, מעיד על האופי של הקבוצה הזו. אני גאה במה שעשינו היום: עברנו בגביע ברבע הגמר את בני השרון למרות מכת פציעות, את חולון בחצי הגמר ועכשיו את מכבי".

"מכבי היא הקבוצה הכי גדולה בארץ ואחת הטובות באירופה, מהרבה בחינות. כשהאורות דולקים ועולה המסך הם תמיד טורפים, ולקחת אותם במשחק על תואר זה "וי" גדול". ולמרות ההישג, שמיר מבקש להבהיר כי "הגביע הזה לא יותר מתוק מהגביע של העונה שעברה. אני גאה לזכות בשני גביעים רצופים, זה ציון דרך ואני מקווה לשבת פה גם בשנה הבאה".

"מה שיש לנו אין לאחרים"

בירושלים מקפידים כבר שנים לשבח שוב ושוב את הקהל, במיוחד לפני מעמדים מהסוג של גמר הגביע. כעת, מסתבר, שגם השחקן השישי הוא חלק מהמשחק בירושלים, לפחות על פי הטקטיקה המנצחת של המאמן. "התעקשתי להתחיל את המשחק על הסל הנגדי, למרות שזה לא ממש לפי התקנון והרגיז את מכבי, רק כדי לשחק במחצית השניה מול הקהל שלנו, וכדי שהשחקנים יראו אותם כשהם שומרים", מספר שמיר.

"איפה האוהד של מכבי שאמר לי לשבת כשהיה 20 הפרש?", שאל שמיר בעודו ממתין לשרף. אחרי חודש קשה, שהחל בתבוסת 53 הנקודות בקאזאן ונמשך בלא מעט התמודדות עם הביקורת, שמיר נשמע מתון יחסית בערב הגדול שלו. "המשחק הזה היה דוגמא מצויינת למה זה כדורסל, ואיך צריך להתייחס אל המשחק הזה. גם אם מפסידים הפסד קשה זה לא אומר שאי אפשר לנצח למחרת. אפשר לאבד הפרשים גדולים, זה קורה. מכבי שלטה 30 דקות אבל בעשר הדקות האחרונות היתה קבוצה אחרת שלא ראתה בעיניים. הרבה דברים התחברו לנו ברבע הרביעי: הראנו אנרגיות, כוח רצון, אמונה. היום השכחנו את מה שקרה בקאזאן".

גם הזכיה בגביע לא צפויה לשנות את התכניות של הפועל ירושלים. עם גביע בארון, והמקום הראשון בליגה בהישג יד, בירושלים עדיין מחפשים רכז זר – צורך הכרחי למדי, במיוחד לאור הקושי של ירושלים בגמר מול מכבי, בעשר הדקות בהן נאלצה לשחק ללא הרכז הטבעי היחיד שלה, דרור חג'ג', שסופסל בגלל 4 עבירות. ולמרות הסגל הלא שלם, שמיר לא מתבייש: "יש לנו שחקנים שיכולים לעשות דברים גדולים, ואני מאמין בהם. מה שיש לנו אין לאחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully