וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים זכתה בגביע אחרי ניצחון על מכבי ת"א

7.2.2008 / 22:54

צפו בתקציר אחד ממשחקי הכדורסל המרתקים שנראו כאן בשנים האחרונות, בסיומו חזרו האדומים מפיגור 22 הפרש בדרך אל הגביע

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון. עריכה: יאיר דניאל.

iba.org.il

טלנובלה של 40 דקות

טירוף, דרמה, קאמבקים, מה לא היה לנו הערב (חמישי) ביד אליהו, בגמר גביע המדינה בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב? משחק שהפך לגארבג' טיים ברבע השלישי ותוך דקות חזר מהקבר, שחקן שסחב 4 עבירות וחזר לקראת הסיום כדי לסחוף את הקבוצה שלו לניצחון, ביחד עם הכוכב הפצוע. מכבי תל אביב לא רצתה להעביר עונה נוספת ללא הגביע, אבל הערב היא לא מצאה מנהיג שיעצור את נפילה מהדימה שלה ברבע האחרון והפסידה להפועל ירושלים 93:89, אחרי שכבר הובילה ב-22 נקודות הפרש ברבע השלישי.

הקבוצה של צביקה שרף פתחה את המשחק בצורה מאוד אגרסיבית, בעיקר בתוך שתי הרחבות. השלשות צללו פנימה בזמן הנכון וכבר ברבע הראשון היתרון הגיע להיות דו ספרתי. ירושלים נעזרה בשלשות של שרון ששון כדי להישאר איכשהו בתמונה, אבל מעבר לצלף השלשות ולג'יימי ארנולד, הקבוצה של דן שמיר נותרה משוללת רעיונות בהתקפה ובעיקר רכה בהגנה, כשמכבי קולעת 50 נקודות במחצית הראשונה.

עם יותם הלפרין בכושר נפלא, כשמרכוס פייזר כמעט בלתי ניתן לעצירה מתחת לסלים וכשהצהובים סוגרים את הצבע שלהם, בדקות הללו נראה ששום התכוננות של הפועל ירושלים לא הייתה מספיקה לעצור את הקבוצה הלוהטת באירופה.

מכבי נכנסה לרבע האחרון עם יתרון של 18 נקודות ועם הגביע בכיס, אבל ריצת 0:14 מטורפת של האדומים, שפתאום התחילו לשמור, פתחה את המשחק. משם המשחק הפך להיות אחד מהמטורפים שראינו בשנים האחרונות. ירושלים הצליחה לסגור פיגור עצום ולעלות ליתרון ובסיום גם לניצחון ולגביע שני ברציפות.

קשה לתאר משחק כזה במילים, ולא משנה מי הן הקבוצות ומי המנצחת. כשזה מגיע למעמד כזה, הקאמבק שנראה כל כך בלתי אפשרי, רק מתעצם. מכבי תל אביב באה בטענות לכל העולם בסיום, אבל היא הפסידה את המשחק במו ידיה. הקבוצה החמה באירופה נזרקה לאמבטיה של מים צוננים עם רבע אחרון בו נכנעה 38:16. היום שום הצלבה ביורוליג לא מעניינת את שמעון מזרחי ומוני פנאן. את הפצע הזה יהיה קשה מאוד לרפא.

מהלך המשחק

רבע 1

כבר בפתיחת המשחק ניתן היה לזהות את התכנית של צביקה שרף, כשהדורים נדחפים לצבע, לכיוונם של מרכוס פייזר וטרנס ואחרי 3 דקות בדיוק, 5:9 לצהובים. המשחק התחיל להיות קצת מבולגן בגלל ההתלהבות של שתי הקבוצות, אבל מכבי הייתה מרוכזת יותר ושלשות של טרנס מוריס, עומרי כספי ו-וונטיגו קאמינגס הקפיצו את הצהובים ל-10:22 פחות מ-3 דקות לסיום הרבע ו-14:25 בסיומו.


רבע 2

מכבי, שהשאירה את ירושלים על סקור נמוך ברבע הראשון, המשיכה לשחק מאוד אגרסיבי בהגנה גם ברבע השני, כשבצד השני יותם הלפרין ממשיך לככב ו-8 דקות לסיום המחצית מעלה את הצהובים ליתרון השיא שלהם עד אז, 18:32. קצת יותר משתי דקות מאוחר יותר סחט דרק שארפ עבירה שלא הייתה מדרור חג'ג'. הגארד של ירושלים זעם בצדק, ספג טכנית, הגיע ל-4 עבירות אישיות וירושלים למעשה סורסה בעמדת הרכז שלה. האדומים הצליחו להישאר בעניינים, אבל כשגיא פניני קלע שלשה, הלפרין החזיר באחת משלו ומכבי ירדה למחצית עם יתרון 39:50.


רבע 3

המחצית השנייה נפתחה בסימן מכבי. קאמינגס קלע 5 נקודות רצופות, הצהובים מנעו כדורים מג'יימי ארנולד, המשיכו לייצר נקודות ושייטו ל-41:61 6:02 דקות לסיום הרבע. אם במחצית הראשונה נע סביב ה-10 הפרש, הרי שברבע השני הוא נע סביב 20. השחקנים של צביקה שרף סירבו לאפשר ליריבתם לחזור למשחק והמשיכו להציג משחק עירני מספיק כדי לשמור על טווח מאוד בטוח מירושלים ולסיים את הרבע ביתרון 55:73.


רבע 4

ירושלים עלתה לרבע האחרון כשאין לה מה להפסיד ואחרי דקה וחצי הצליחה להוריד את הפיגור ל-73:69 עם ריצת 0:14, עבודה טובה של דרור חג'ג', שחזר למגרש ושל ג'יימי ארנולד הגדול. בדקות הללו המומנטום היה אדום לחלוטין. ירושלים הייתה מלאת התלהבות, חטפה, שמרה ו-3:25 לסיום המשחק עלתה ליתרון מדהים 78:79. המשחק היה צמוד עד הסיום, אבל במצב של 89:92 לירושלים החטיא בלותנטאל שלשה וירושלים עשתה את העבודה עם 89:93 מדהים.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימי ארנולד (17 מ-21 מהקו) 29 נקודות ו-10 ריבאונדים, טימי באוארס 19, שרון ששון 15, גיא פניני 11, דרור חג'ג' 8 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות, נואל פליקס 4, ג'ייסון וולס 3, ראמל קרי וארז מקרוביץ' 2 כ"א.

למכבי ת"א: וונטיגו קאמינגס (4 מ-8 ל-3) ומרכוס פייזר 16 כ"א, עומרי כספי 13, וויל ביינום, יותם הלפרין וטרנס מוריס (11 ריבאונדים ו-3 חסימות) 8 כ"א, דרק שארפ 5, ניקולה וויצ'יץ', ליאור אליהו ואסטבן באטיסטה 4 כ"א, דייויד בלותנטאל 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully