וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את עירוני ר"ג 65:111

10.2.2008 / 21:30

מכבי ת”א התפוצצה על עירוני ר”ג, 65:111, ונקמה בבלינקו. נהריה הביסה את אשקלון 67:91. בני השרון-גלבוע/עפולה 68:81

המחזור ה-12 של ליגת העל בכדורסל הבטיח להיות מסעיר, לאחר שמכבי תל אביב אירחה את הפועל רמת גן, אותה קבוצה שניצחה אותה לפני מספר שבועות והובילה לפיטוריו של עודד קטש. אלא שהערב (ראשון) קבוצתו של רובי בלינקו פגשה בקבוצה עצבנית במיוחד, שאיבדה גביע ויש לה בטן מלאה מאוד על כל העולם, והצהובים התפוצצו לחלוטין על רמת גן, 65:111. עכשיו הפנים שלהם כבר מופנות אל עבר אולימפיאקוס בשלב הטופ 16 של היורוליג.

נהריה יצאה למשחק חוץ באשקלון, שמצליחה להתקשות בכל פעם שהיא מארחת, והפעם זה נגמר בתבוסה ביתית כואבת במיוחד, 91:67, במשחק שיכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה מזו. הפועל גלבוע/עפולה עוד הצליחה לחזור למשחק, אבל לבסוף נכנעה למאיר טפירו ובני השרון, 81:68.

מכבי תל אביב - עירוני רמת גן 65:111

31 בדצמבר 2007. בזמן שכולם מחפשים לעצמם את המקום לדפוק את הראש לכבוד השנה החדשה, במכבי תל אביב איבדו את הראש בזיסמן, הובסו על ידי סיירת מטכ"ל של רובי בלינקו והמתינו ליום המחרת, שהביא עימו את השינוי. אלא שמאז הוחלף מאמן, גביע אחד הלך, ומכבי תל אביב הגיעה כשיש לה רק דבר אחד בראש: נקמה.

ביום חמישי האחרון מכבי תל אביב של צביקה שרף נראתה צהובה יותר, בוטחת יותר ודורסת יותר, אבל הרבע האחרון בגמר הגביע שוב שינה את התמונה. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה לפספס משחק בית, בטח לא בליגה, בטח לא מול הקבוצה התכולה המעצבנת שמורטת את החלומות של כל קבוצות הצמרת.

דייויד בלות'נטל שלא שיחק כמעט בגמר הגביע פתח עם שלשה גדולה, שהכתיבה את הקצב של הרבע הראשון. רמת גן מצאה שלשה משלה, אבל יותם הלפרין הוליך את הצהובים לריצה של 0:11 שהעלתה את המארחים ליתרון 5:21. החבורה של בלינקו התעוררה, רצה ל-0:7 בעצמה, והורידה ל-17:24, אבל טרנס מוריס, שתמיד מהווה את העוגן של הצהובים קבע 17:31 בסיום הרבע הראשון.

אבל אם היה נדמה שגם הפעם רמת גן תצליח להיצמד לקבוצתו של שרף, הרי שמכבי חשבה אחרת. עומרי כספי נכנס למשחק, שחקניו של בלינקו המשכיו לחפש את הקליעה מבחוץ ללא הצלחה, וסל של דרק שארפ העלה ל-26:49. טולברט סוף סוף מצא שלשה, אבל הריבאונדים בהתקפה של המארחים נתנו להם עוד ועוד הזדמנויות, ובאטיסטה העלה ליתרון 23, וגארסיה במתפרצת סגר את המחצית עם 32:57.

הלפרין פתח את המחצית השניה עם סל קל, והטבעה של פייזר בצירוף עם מתפרצת של מוריס העלתה את היתרון ל-31. רמת גן איבדה את הראש, ולאחר איבוד כדור נוסף שהסתיים בסל של הלפרין, פיגרה 72:37. בלות'נטל המשיך לצלוף מחוץ לקשת ללא החטאה, וזה כבר 48 הפרש. בדקות שנשארו, אפילו ליאור אליהו מצא את הסל, ומכבי יכולה להתכונן בראש שקט כבר למשחק החשוב שלה מול אולימפיאקוס ביורוליג.

קלעו למכבי תל אביב: יותם הלפרין ודייויד בלות'נטל 18 כל אחד, עמרי כספי 15, טרנס מוריס ואלכס גארסיה 11 כל אחד, מרכוס פייזר וויל ביינום 8 כל אחד, ניקולה וויצ'יץ' 6, וונטיגו קאמינגס ודרק שארפ 5 כל אחד, אסטבן באטיסטה 4, ליאור אליהו 2.

קלעו לרמת גן: אורי יצחקי וג'רום ביזלי 16 כל אחד, בריאן טולברט 12, ניר כהן 7, דורון קרמר 5, בנט דייויס אלישי כדיר 2 כל אחד.

"גם אחרי המשחק ביום חמישי לא היה לי ספק שאנחנו בכושר טוב", אמר בסיום מאמן מכבי, צביקה שרף. "הדבר היחיד שחששנו ממנו לקראת המשחק הערב הייתה ההשפעה של גמר הגביע, אבל כבר בסוף הרבע הראשון ראיתי לאן הולך העניין. אנחנו במצב רוח לא טוב, אבל בכושר טוב. אולי אפשר להתנחם בכך שרוב קבוצות היורוליג הבכירות הפסידו את הגביעים. רצינו את הגביע, אנחנו מרגישים פספסוס ויש מועקה בעניין הזה, אבל בקרוב אנחנו צריכים לעלות לשחק נגד אולימפיאקוס ולהיות הכי טובים שאפשר.

"קשה מאוד לנצח במשחק הזה", הוסיף שרף באשר למשחק היורוליג הקרוב. "חילופי מאמנים משנים דברים בקבוצה, ומאמן יכול רק לשנות לטובה. לפחות על פי המשחק הראשון שראיתי עם ינאקיס, ברור שהמגמה שלו היא יותר הגנה, משחק יותר איטי. בנוסף, משחקים אצלו יותר יוונים. איך שלא מסתכלים על זה, יהיה משחק קשה מאוד".

מרכוס פייזר: "הערב היה משחק די קל, היה לנו חשוב להוכיח שאנחנו לא נשברים כקבוצה למרות מה שקרה בגמר הגביע. ההפסד הזה שבר לנו את הלב, אבל ידענו שאנחנו חייבים להמשיך קדימה".

יותם הלפרין: "תוצאה כזאת לא זכורה לי הרבה זמן. אני גאה בכל מי שקשור למכבי כי כולם ידעו מה עבר עלינו בשלושה ימים האחרונים. עם כל הבעיות והקשיים עלינו ועשינו משחק יפה מול קבוצה שקרובה לפיינל פור של הליגה. ביום חמישי יש לנו משחק מאוד חשוב בטופ 16 וכמקצוענים אנחנו צריכים לבוא ולשכוח מהכל. הזמן יעשה את שלו, אנחנו ביחד וכיף לנו ביחד, מה שהיה היה".

המאמן המובס, רובי בלינקו, אמר בסיום: "לצערי ההפסד של מכבי בגביע השפיע נגדנו. אני אוהב את הקבוצה שלי, ואחרי המשחק הזה אפילו יותר. אנחנו נתאושש מההפסד. גדולות מאיתנו הפסידו פה. אחרי מה שקרה למכבי בגביע, ידענו שיש פוטנציאל להתפוצצות. קיווינו שנהיה בצד הנכון של ההדף, אבל לא היינו. למדנו פה שיעור קשה וכואב ונצא מזה קדימה. אני מאמין בשחקנים שלנו".

"הרגשתי כאילו דרסה אותנו רכבת", סיכם שמוליק ברנר הרמת גני. "עשינו היום הרבה טעויות. עירוני רמת גן רוצה להיות מועדון גדול ובדרך גם קורים דברים כאלו, אבל זה אף פעם לא נעים".

אליצור אשקלון - עירוני נהריה 91:67

סל באזר של אוטיס היל הציל את עירוני נהריה במחזור הקודם מטביעה, ואחרי שבועיים של רגיעה ונשימות עמוקות ניסו בחלק הסגול של הגליל לחזור לעניינים עם ניצחון חוץ. ההצגה שהם נתנו הערב באשקלון רק מבהירה שוב עד כמה פוטנציאל טמון בקבוצתו של אריאל בית הלחמי, ועד כמה נהריה היתה אכזבה נוראית העונה. ואשקלון? לאחר תקופה טובה, הרי שעכשיו ברור כי חייבים שם שינוי שיכניס קצת התלהבות לקבוצה, שנראתה לא אחת העונה כבויה לחלוטין.

הפתיחה היתה של האורחים, שרצו ליתרון מוקדם של 2:7. אלא שאז אשקלון התעוררה, אוטיס היל החל לעבוד, והמארחים חזרו עד ל-20:19 בסיום הרבע הראשון. נהריה לא הורידה את הרגל מהגז ברבע השני ורצו עד 29:43. יובל נעימי היה היחידי בשורות אשקלון שעוד תפקד באותן דקות. אוצ'וקוליץ' צלף שלשה שהעלתה ליתרון 16, ועד להפסקה אשקלון הצליחה רק לצמק עד 46:33 במחצית.

שלשה של מתן נאור בפתיחת המחצית השניה העלתה את נהריה ליתרון 39:56, וקוז'קרו בצירוף עם אוצ'וקוליץ' ברחו לאורחים עד ליתרון 23. אשקלון, שלא בפעם הראשונה מתקשה במיוחד בבית התפרקה לחלוטין, כשרק סטיב בארט עוד מנסה. היל ופלג לא ריחמו, היתרון רק המשיך לטפוח, ועד לסיום אשקלון הצליחה קצת לצמק.

קלעו לנהריה: אוטיס היל 24, ברק פלג ועידו קוז'קרו 13 נקודות כל אחד, סשה אוצ'וקוליץ' 11' מתן נאור 9, ג'ון גילכריסט 6, אדריאן פלדג'ר 4, אבי סוכר 3, שחר מרגוליס 2.

לאשקלון: סטיב בארט 24, יובל נעימי 13, קורי קאר 9, ויין וואלאס 5, מושון יעקוסי קולמן דרור דוידי, וכריס מאסי 4 כל אחד.

מאמן עירוני נהריה, אריאל בית הלחמי: "זה ניצחון חשוב וחשוב שנגיע לכל משחק כמו שהגענו היום. כל משחק בליגה הזאת מאוד קשה, בטח משחק חוץ. אנחנו בתקופה לא קלה ונראנו לא טוב, אבל אנחנו משפתרים ונקווה שיצאנו שוב לדרך".

בני השרון - הפועל גלבוע/עפולה 68:81

ג'וליוס פייג' עזב אחרי שנה וחצי את ספסל בני השרון, אבל גם בלי הזר המסופסל בהיסטוריה חבורת אפי בירנבוים חייבת ממשיכה להיראות בסדר גמור. גלבוע/עפולה עדיין ללא זר הכרחי, ואם היא עוד הצליחה לעשות קצת דפיקות לב למכבי תל אביב בחצי גמר הגביע, הרי שמול בני השרון הבלוף כבר נחשף, וברור לעיני כל שאבנר יאור יהיה חייב להביא חיזוק בהקדם, אחרת החבורה הצפונית תמשיך להיאבק בתחתית.

קבוצתו של בירנבוים עוד דישדשה ברבע הראשון, אבל נטלה את ההובלה בזכות הובלת כדור טובה של מאיר טפירו, וברבע השני עלתה ליתרון דו ספרתי לאחר שעוסמאן סיסה היה פשוט בלתי ניתן לעצירה. קבוצתו של יאור קיוותה להתאוששות במחצית השניה, אבל סיסה המשיך עם היכולת המצויינת, והעלה את בני השרון ליתרון 35:52.

למונט ג'ונס שהיה מצויין סוף סוף מצא את הסל, אבל טפירו מיד השיב בשלשה, וסל של איבי החזיר את ההפרש ל-18. גדן יבזורי פגע מבחוץ וג'רמיין הול קלע מתחת לסל, ועפולה התחילה להשמיע קולות של חזרה. חנן קולמן הגיב עם 4 נקודות, וזה רק 56:68 לזכותה של המארחת. גלבוע המשיכה להילחם, אבל סל ועבירה של איבי, וג'אמפ נהדר של קוקי בלצ'ר סגר את הקאמבק של האורחים.

קלעו לבני השרון: עוסמאן סיסה ומאיר טפירו 16 כל אחד, אנדודי איבי 14, ארז כץ 12, ג'ייסון וויליאמס 11, קוקי בלצ'ר 8, ניצן חנוכי ושון מונסון 2 כל אחד.

לעפולה/גלבוע: חנן קולמן 15, ג'רמיין הול 14, טונג'י אווג'ובי ולמונט ג'ונס 10 כל אחד, עמית בן דוד 9, דגן יבזורי 5, אדם הול 3, ריבון קובייל 2.

המאמן המנצח, אפי בירנבוים אמר: "עצרנו אותם בהגנה. אנחנו צריכים לשפר הרבה דברים, אבל מה שחשוב זה שהבסיס שלנו עובד טוב ביחד. חשוב להישאר בצמרת. לא קל לחזור מפגרה כזאת ואני שמח ששמרנו על הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully