וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר: "עכשיו הכסף על השולחן"

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר, בונה על גמר הגביע כהזדמנות לגנוב תואר ראשון לצהובים. פייזר: "אנחנו רוצים להחזיר את הגביע הביתה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

את ההתרגשות לקראת גמר גביע המדינה בכדורסל שייערך מחר (חמישי, 20:50, ערוץ 1) ביד אליהו, ניתן היה לחוש כבר ביומיים האחרונים, לאחר שכל הכרטיסים נחטפו בתוך זמן קצר, והאולם צפוי להיות מלא וגועש. הסיבה לבהלת הכרטיסים היא כמובן המפגש הקלאסי בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, שמבטיח משחק מלא אמוציות בין שתי קבוצות שנמצאות במגמת עלייה.

האירוע של היום נרשם כבר בצהריים, לאחר שמאמני שתי הקבוצות, דן שמיר וצביקה שרף, היו אמורים לדבר במסיבת העיתונאים המסורתית, אבל רק אחד הגיע. שמיר לא בא לאולם התקשורת בהיכל הספורט ביד אליהו, ככל הנראה בשל זעם בירושלים על קיפוח לטענתם בחלוקת הכרטיסים לגמר.

זו אינה הפעם הראשונה שירושלים נוקטת בשיטה הזו. לפני שנתיים, במסיבת עיתונאים שנערכה לפני ה'פיינל פור' על תואר האליפות, שלחה הקבוצה מהבירה רק את מאמנה, ארז אדלשטיין, בעוד שמן העבר השני, שלחו הצהובים את קפטן הקבוצה, דרק שארפ, ואת המאמן פיני גרשון. הסיבה להתמרמרות של ירושלים אז הייתה אי שביעות רצון מלוח הזמנים. "אתמול בערב אמרו לי לא להגיע למסיבת העיתונאים היום", אמר שמיר. "אני יכול לציין שניתנה לי הסמכות מההנהלה שלנו. תפנו את השאלות אליהם".

דובר איגוד הכדורסל ירון מיכאלי התייחס לעניין במסיבת העיתונאים ומסר: "כמות הכרטיסים שחולקו לכל אחת מהקבוצות הוסכמה בישיבה משותפת לפני כחודש, וכל סיפור הכרטיסים הוא לא אחראי. לבוא אתמול ולהגיד ש-3,500 כרטיסים זה לא מספיק זה לא לעניין, מכיוון שזו הכמות שהוקצתה מראש לכל אחת מהקבוצות". לא ברור האם באיגוד הכדורסל מתכוונים או יכולים להעניש את ירושלים על העניין הזה.

מאמן מכבי תל אביב צביקה שרף כן הופיע למסיבת העיתונאים ואמר: "אנחנו שמחים ודרוכים לקראת הגמר. יהיה לנו מאבק קשה, ויש לנו כבוד לירושלים. לא היינו טובים מול גלבוע/עפולה, אבל אנחנו בכושר טוב ונצטרך להפוך את התאוריות למעשים.

"לכל קבוצה יש יתרונות וחסרונות, ואני מאמין שבמשחק הבא ירושלים תעשה הכל כדי להתמודד עם בעיית הריבאונד", המשיך שרף. "על הרבה דברים אין שליטה במגרש. יש מתח אצל כולם, האוהדים ההנהלה והשחקנים". על ניקולה וויצ'יץ' וחזרתו האיטית אמר: "ניקולה היה בקו עליה מצוין עד שהוירוס הכריע אותו בסלוניקי. גם ביום שני חשבתי שהוא ייעדר, אבל הוא שיחק סביר. בכל מקרה, אנחנו לא במצב שבו אנחנו צריכים את ניקולה ל-40 דקות". על הפרובוקציות הצפויות מצדו של גיא פניני אמר שרף: "יש לי הערכה מיוחדת לפניני, אנשים לא קיבלו באהבה את העובדה שצירפתי אותו לנבחרת וחשבו שהוא בכלל לא שחקן, בדיוק כמו שהיה עם מורן רוט".

במכבי תל אביב, שקיבלה את היריבה הנוחה של חצי הגמר, בדמות הפועל גלבוע/עפולה, יודעים שמשחק הגמר יהיה סיפור אחר לחלוטין, בוודאי מבחינת היכולת, אך גם ביציעים, שצפויים להיות מלאים באוהדים ירושלמים רעשניים. "אני זוכר את המשחק מול ירושלים מתחילת העונה", אמר מרקוס פייזר. "היה קהל מאוד רועש ואנחנו מעריכים שככה זה יהיה גם מחר. באופן אישי, אני מאוד מתרגש. בשביל זה עבדנו החל מדצמבר ועכשיו זה כאן, ואנחנו רוצים להחזיר את הגביע הביתה".

פייזר לא הקל ראש ביריבה האדומה: "ראינו את ירושלים אנחנו לא הולכים לזלזל בהם, אבל אנחנו פשוט נרצה לצאת ולשחק את המשחק שלנו, ולתת הגנה טובה. אנחנו מבינים ויודעים מה אנחנו צריכים לעשות. אני יודע שמכבי הפסידה בעונה שעברה אבל זאת קבוצה שונה בסיטואציה שונה. אנחנו שמים הרבה לחץ על עצמנו ותמיד יוצאים כאילו זה המשחק האחרון שלנו".

למזלה של מכבי תל אביב, יש לה שחקן ותיק שכבר היה לא אחת במעמדים הללו: "זה הגמר השישי שלי עם מכבי", אמר ניקולה וויצ'יץ'. "לפני כל משחק ההרגשה היא אותו דבר. יש מתח, ויהיה מחר משחק טוב בוודאות". גם וויצ'יץ' יודע כי העובדה שמדובר ב-40 דקות, נותנת לירושלים את ההזדמנות להפתיע. "זה רק משחק אחד וצריך להיזהר. ראינו את זה נגד עפולה. שחקנים נותנים הרבה יותר ממשחקים רגילים במעמדים כאלה והכל יכול לקרות. תמיד נחמד לשחק בגמר עם כל מה שיש מסביב. כולנו אוהבים את ההרגשה הזאת, ואני בטוח שגם צביקה מתגעגע לזה".

יותם הלפרין, שגם הוא היה שם בעונה שעברה, אמר: "בסך הכל מדובר ב-5 על 5. על הנייר אנחנו אולי הקבוצה הטובה יותר אבל זה לא מבטיח שום דבר. ירושלים טובים יותר מעפולה". הלפרין יודע שהאווירה באולם המקומי לא תהיה ביתית, אבל בו זמנית שאסור לקבוצתו לאבד את הגביע: "אסור להפסיד פה משחק. ברור שהאווירה תהיה טובה, אבל זה לא עוד משחק מבחינתנו".

"זה הכיף בכדורסל"

הפועל ירושלים היתה צריכה לעבוד קשה יותר בחצי הגמר כשפגשה את הפועל חולון, אך קבוצתו של דן שמיר הראתה משחק לחימה נהדר ברבע הרביעי, ולמרות שנקלעה ליכולת ירודה בחודשים האחרונים, הרי שעכשיו ברור כי היא תהווה יריבה לא פשוטה לצהובים. "למרות משחק רע בחצי הגמר, הראנו הרבה אופי", אמר שמיר. "עכשיו הכסף על השולחן ורק קבוצה אחת תיקח אותו. זאת ההזדמנות שלנו".

באשר למשחק, אמר שמיר: "אני בשלבים האלה מסתכל על הסטטיסטיקות, ומכבי ללא ספק הקבוצה הטובה בישראל. אבל לדברים האלה אין הרבה משמעות במשחק אחד. אנחנו באים למשחק כדי להשאיר את כל מה שאנחנו יכולים". המאמן בעיקר מודאג מיכולת הריצה של הצהובים, והוא מקווה שקבוצתו תעמוד בכך. "לתת למכבי לעשות נקודות מהירות במתפרצות זה מתכון הרסני וצריך למנוע את זה. למרות זאת, קבוצות שניצחו כאן שיחקו משוחרר, כך שצריך לרוץ כשאפשר ולא לרוץ כשאי אפשר".

ארז מרקוביץ', שהפך בשבועות האחרונים לכלי נשק מרכזי של האדומים, אמר: "מכבי תל אביב בכושר טוב, אבל גם אנחנו. הם קבוצה טובה, אבל אנחנו פחות מתרכזים בהם ויותר מתרכזים בעצמנו, ומאמינים שיהיה בסדר". לגבי הקהל, אמר הקפטן האדום: "גם בחצי הגמר היתה אווירה מצויינת, ואני מאמין שמחר תהיה אווירה אפילו יותר טובה. נעלה למגרש וניתן מה שאנחנו יכולים".

גם גיא פניני כבר לא יכול לחכות עד שהמשחק יתחיל: "כל פעם מחדש להגיע למעמד זה מרגש, ובטוח שתהיה אווירה מצויינת. זה הכיף בכדורסל, להגיע למשחקים גדולים. אני מקווה שנגיע וניתן הצגה. מכבי קבוצה מצויינת עם שחקנים בכושר טוב, ויש לנו את כל הריספקט אליהם, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו ומתרכזים רק בכדורסל הטוב שאנחנו רוצים להציג".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully