וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל רן: "השחקנים שלנו יודעים להתעלות ברגעים החשובים"

5.2.2008 / 13:34

קפטן נבחרת הדייויס של ישראל בוטח בשחקניו לקראת שבדיה. הראל לוי: "לא באים להפסיד בכבוד". יוהאנסון: "אפשר לנצח 0:5 ולהפסיד 5:0"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

אחרי פסטיבל הפדרציה, סדר היום בטניס הישראלי עובר לגביע הדייויס, ונבחרות שבדיה וישראל ערכו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות שתפתח ביום שישי הקרוב ברמת השרון. יהיה זה מפגש ראשון אי פעם בין שתי הנבחרות.

הקפטן אייל רן החמיא ליריבה: "זו נבחרת חזקה מאוד, שהגיעה לחצי הגמר בשנה שעברה, וזכתה 7 פעמים בתואר. אנו עושים הכל כדי להגיע בכושר למפגש. הנבחרת עברה כברת דרך ארוכה, והפגינה לחימה, ונעשה הכל כדי לנצח. אני חושב שהשחקנים שלנו יודעים לעלות גם כאנדרדוג וגם כפייבוריטים. על הנייר הנבחרות שקולות. להם יש את היתרונות שלהם ולנו את שלנו. השחקנים שלנו יודעים להתעלות ברגעים החשובים. אני שמח מאוד שאנו מקבלים הרבה חשיפה, ואני יודע שבאיגוד ובמרכז פועלים לקיים יותר תחרויות בארץ".

הראל לוי: "אני מאוד אוהב לשחק בנבחרת, ואני שמח שהקפטן בחר בי. אני מקווה שאוכל להוכיח לעצמי שאני מסוגל לשחק ברמות הגבוהות ביותר. אנחנו לא יכולים להשוות את עצמנו לשבדיה, אבל אנו לא באים להפסיד או להוציא תוצאה טובה".

דודי סלע: "אני יודע מה מצפה לי, יהיה הרבה קהל ואני אהיה קצת לחוץ בהתחלה. אני אלחם עד הסוף, ויהיה בסדר. אני אהבתי את הקהל שהיה מול צ'ילה, ומול רוסיה אנשים באו לראות את שראפובה ולא טניס".

לאנדי רם ויוני ארליך מצפה משחק זוגות קשה מאוד, מול שניים שנחשבים לחזקים בעולם בתחום, יונאס ביורקמן וסימון אספלין. אנדי רם: "הם ברמה הכי גבוהה שיש בעולם בזוגות. זה האתגר הכי גדול שלנו, לשחק מול זוג שאפילו יותר טוב מאיתנו. יהיה עלינו לחץ, הקהל מצפה לראות את היכולת שהצגנו באוסטרליה".

יוני ארליך מיהר לתקן את חברו: "אנדי לא באמת התכוון לכך שהם יותר טובים מאיתנו, אני לא חושב כך. אנחנו בתקופה טובה, ניקח את הביתיות איתנו. הקהל שהיה בשבוע שעבר וזה שיהיה ביום שישי, להערכתי, יהיו שני קהלים שונים. בשבוע שעבר היו הרבה אנשים שלא מכירים טניס והגיעו לראות את שראפובה, ואילו בדייויס יבוא קהל של טניס. מה לעשות, לאף אחד מאיתנו אין את הרגליים של שראפובה. יש לנו קהל מדהים ופטריוטי, ואני בטוח שהוא יביא לנו הרבה אנרגיה". רם הוסיף: "אני חושב שבצ'ילה, סרביה או ארגנטינה הקהל עושה דברים הרבה יותר גרועים".

וילאנדר: "אם אתה חזק מנטלית, הקהל לא מפריע לך"

עוד קודם לדברם שנשאו הישראלים, היו אלה האורחים שפתחו את המסיבה. השבדים נראו נינוחים מאוד במהלך מסיבת העיתונאים, והקפטן שלה, מאטס וילנדר הגדול, לא איבד את סבלנותו גם כשנשאל אם יעלה לשחק כאחד משחקני הנבחרת.

"האימונים שלנו היו טובים, המשטחים מהירים, והיתה לנו הכנה טובה עד כה" פתח וילנדר, שהיה מדורג ראשון בעולם וזכה ב-7 תארי גראנד סלאם במהלך שנות ה-80. "כל חמשת המשחקים פתוחים ויכולים להסתיים בניצחון או הפסד. זה יכול להיגמר אפילו ב-0:5 לכאן או לכאן".

אחרי העידוד הקולני לו זכתה נבחרת הפדרציה של ישראל, השבדים כבר יודעים שברמת השרון צפוי להם משחק קולני, אך הם אינם מתרגשים מכך. "הקהל יעזור לנבחרת ישראל, אבל גם לנו. אני לא חושב שזה ממש ישנה. לפעמים יש קהל שאינו ספורטיבי, ויש פעמים שהוא טוב. אם אתה חזק מנטלית, הקהל לא מפריע לך. את ההחלטה לגבי מי זהות השחקנים נקבל ביום חמישי. הרבה דברים יכולים לקרות ביומיים הקרובים כמו פציעות או מחלות או שינוי בכושר, זה מורכב".

וילנדר התייחס לנבחרת הישראלית, ובעיקר למחבט מספר 1, דודי סלע. "ראיתי את דודי סלע נגד ניקולה מאסו בגביע הדייויס, והוא שחקן שקשה לנצח".

תומאס יוהאנסון (33): "היינו בסיטואציות כאלה בעבר. בדייויס קאפ הכל פתוח ואי אפשר לדעת. אפשר לנצח 0:5 ולהפסיד 5:0". יונאס ביורקמן (36) לא שיחק בתקופה האחרונה בשל פציעות, אך לא נשמע מוטרד לגבי כושרו: "זכיתי עם טניסאים שונים במגוון תארים, הרפלקסים שלי די טובים, ואני מקפיד להחליף חיתולים מדי יום". תומאס יוהנסון, בעבר אלוף אוסטרליה והיום טניסאי בירידה, שמדורג 53 בעולם, הוא המחבט הבכיר יותר של הנבחרת השבדית. אל יוהנסון הצטרפו כאמור, יונאס ביורקמן, השחקן הוותיק ביותר בסבב המקצועני, וסימון אספלין - אחד משחקני הזוגות הטובים בעולם ופיליפ פרפיץ' שהוזעק כברירת מחדל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully