וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובי נייט הודיע על פרישה מאימון

5.2.2008 / 8:24

אגדת המכללות תלה את הנעליים בגיל 67, כדי לפנות דרך לקריירה של בנו. "הוא רוצה לתת לפט הזדמנות לאמן, והודיע שהגיע זמנו ללכת"

מאמן הכדורסל ואגדת כדורסל המכללות, בובי נייט, הודיע הלילה (בין שני לשלישי) על פרישה. נייט, שמחזיק בשיא הניצחונות בכדורסל המכללות, וידוע באופיו הסוער והשנוי במחלוקת, הודיע לג'ראלד מאיירס, מנהל מכללת טקסס טק אותה הוא מאמן, כי הוא תולה את הנעליים. "הוא אמר לי שפשוט הגיע הזמן ללכת", אמר מאיירס, הוא רוצה לתת לבנו פט הזדמנות, והודיע שאין לו יותר עניין באימון". פט נייט ימשיך את אביו בטקסס, ונייט הודיע כי פרש כדי לפנות מקום לקריירה של בנו. "חשבתי עליו ועל הקבוצה. הדבר הטוב ביותר עבורו בטווח הארוך הוא לאמן את עשרת המשחקים שנותרו".

נייט (67) זכה ב-902 ניצחונות בקריירת המכללות שלו, ובשלוש אליפויות. הוא חבר בהיכל התהילה של הכדורסל, אך למרות כל זאת הוא לא אהוד במיוחד, בעיקר בשל אופיו הטמפרמנטי, והתנהגותו הכוחנית משהו. דמותו היא אחת השערורייתיות ביותר בהיסטוריה של הספורט האמריקאי, ויש הרואים בו אדם נלוז וכוחני, לצד אלה שמאמינים שהוא גורו.

נייט נולד ב-1940 באוהיו, ושיחק כדורסל באוהיו סטייט. בגיל 24 הפך למאמן האקדמיה הצבאית ווסט פוינט, ובכך הפך למאמן הצעיר ביותר בהיסטוריה של כדורסל המכללות. ב-1971, כשהוא בן 31, קיבל נייט את השרביט להדרכת מכללת אינדיאנה, שם עשה את הקריירה המפוארת שלו. ב-1976 הוליך את ההוז'רס לעונה ללא הפסד, וב-1981 הוסיף אליפות שניה למאזן. ב-1984 אימן את הנבחרת האולימפית של ארה"ב, עם מייקל ג'ורדן, והצעיד אותה למדליית הזהב. ועם זאת, אנשים זוכרים לנייט פחות את הקריירה ויותר את הטמפרמנט החם שלו.

ב-1976 משך נייט בכוח את גופייתו של אחד משחקניו, וכך החלה היסטוריה עשירה של אלימות כלפי חניכיו וסביבתו. ב-1985 זרק כסא לפרקט בתגובה על עבירה טכנית והסתבך בעוד שערוריות רבות. בספטמבר 2000 פוטר מאינדיאנה, לאחר שלפת את צווארו של אחד משחקניו, וב-2001 החל לאמן את טקסס טק. נייט הפך למאמן המנצח ביותר בתולדות כדורסל המכללות ב-1 בינואר 2007, כשקצר את הניצחון ה-880 בקריירה. ב-16 בינואר השנה רשם את הניצחון ה-900 שלו, ובסך הכל סיים עם 903 ניצחונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully