וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס גרין הודיע על פרישה

4.2.2008 / 22:44

לאלוף העולם לשעבר ומדליסט הזהב באולימפיאדת סידני נמאס להיאבק בפציעה. "זה יכול להכניס לדיכאון". טייסון גיי: "הוא הגדול מכולם"

המדליסט האולימפי ואלוף העולם לשעבר, מוריס גרין, הודיע הערב (שני) על פרישה. האצן האמריקאי בן ה-33, שקבע בזמנו שיא עולם של 9.79 שניות בריצת 100 מטר שהחזיק מעמד במשך שלוש שנים, טוען שפציעה טורדנית, היא זו שגרמה לו להכריז על הפרישה.

"היום אני מודיע באופן רשמי על פרישה מספורט", אמר גרין לעיתונאים בבייג'ינג. "אני לא חושב שיש לי את הכוחות המנטליים לשוב ולהיאבק בפציעה. זה שואב ממך המון. אתה מתחיל לשקוע וזה יכול להכניס אותך לדיכאון. זו שנה אולימפית. מאוד רציתי להתחרות, אבל החלטתי לפרוש. אני רוצה לתת לאצנים אחרים לזרוח".

גרין, יליד קנזס סיטי, עשה את הפריצה כשזכה במדלית הזהב באליפות העולם ב-1997. ביוני 1999, באתונה, קבע שיא עולם כשחתך חמש מאיות השנייה משיאו של דונובן ביילי. השיא החזיק מעמד שלוש שנים. חודשיים לאחר מכן, באליפות העולם בסביליה, הפך לאדם הראשון שמנצח ב-100 מטרים וגם במרחק הכפול. שנה אחר כך, באולימפיאדת סידני 2000, זכה במדלית הזהב.

"היו לי כל כך הרבה רגעי זהב", סיכם גרין בקצרה את הקריירה העשירה והארוכה שלו. "כל אלו מסמנים משהו עבורי. משהו מיוחד בליבי. עשיתי את המיטב שיכולתי. רציתי להיות הכי טוב בכל הזמנים. אני מקווה שאנשים יזכרו אותי לא רק כאתלט גדול. יותר חשוב לי שהם יזכרו אותי כאדם גדול".

טייסון גיי, שהשווה את ההישג של גרין באליפות העולם האחרונה באוסאקה, יפן, כשגם זכה בדאבל (100 ו-200 מטרים) אמר: "זה שוק גדול עבורי. לא לראות את גרין על המסלול, זה כמו לא לראות את מייקל ג'ורדן זורק לסל, או כמו שטייגר וודס יפרוש מגולף. הוא הגדול מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully