וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 83:92 את הפועל גלבוע/עפולה

4.2.2008 / 21:48

יותם הלפרין היה היחיד שסיפק את הסחורה אצל הצהובים והוליך אותם לגמר גביע המדינה, אחרי ניצחון קשה על הקבוצה של יאור. צפו בתקציר

ברני ארדוב

תקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון

www.iba.org.il

היום (שני) אחר הצהריים התקיימה הגרלת שלב הטופ 16 של היורוליג. מכבי תל אביב האזינה בקשב רב לתוצאותיה. ייתכן שצהלה, ייתכן שלא, מה שבטוח שהיא הייתה מאוד מרוכזת בה, שכן ניכר שהיא שכחה להגיע למשחק חצי גמר הגביע נגד הפועל גלבוע/עפולה. בסוף זה נגמר בניצחון דחוק 83:92 לצהובים, שמעפילים לגמר, שייערך ביום חמישי.

מכבי הגיעה למשחק ביד אליהו, לאחר הניצחון המצוין על אריס סלוניקי בחוץ ועם מאזן של 0:9 מאז החלפתו של עודד קטש בצביקה שרף. המטרה הייתה ברורה - עלייה לגמר על מנת להשיב את הגביע, שאבד בשנה שעברה אחרי תשע שנים רצופות, עם הפסד בחצי הגמר לבני השרון. על הנייר, היריבה הייתה קלה יותר מאשתקד, אבל אבנר יאור וחניכיו לקחו את אותו נייר, קימטו וזרקו לפח. גלבוע/עפולה נתנה משחק מצוין ולא נתנה למכבי לכל אורך המשחק לברוח. כל זאת, ללא הזר הניגרי אקינה איבקווה, שעזב בימים האחרונים במפתיע לארצות הברית.

האלופה הוליכה ברוב זמן המשחק, אבל בהפרשים קטנים מאוד. גם כשהיתרון עלה קצת, עפולה צימקה במהירות, הרבה בעזרת ערב מצוין של למונט ג'ונס, שקלע 22 נקודות. המצטיין היה יותם הלפרין. הגארד של מכב תל אביב שמר את קבוצתו במשחק ברגעיה הפחות טובים וקלע סלים בדקות קריטיות בדרך ל-22 נקודות.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה מרכוס פייזר, טרנס מוריס, דיוויד בלות'נאטל, יותם הלפרין ו-וונטיגו קאמינגס. הפועל גלבוע/עפולה עלתה עם למונט ג'ונס, גור פורת, עמית בן דוד, ג'רמיין הול וטונג'י אווג'ובי.

רבע ראשון

אווג'ובי העלה את גלבוע ליתרון ראשון עם שתיים מהקו, מכבי החזירה עם שבע. גלבוע צימצמה אחרי שש דקות משחק ל-13:12. הצהובים הפעילו את הגבוהים, פייזר ובאטיסטה, והובילה בהפרשים קטנים. במצב של 15:20, תפר למונט ג'ונס שלשה שלישית, מטר מאחורי הקו. הרבע הראשון הסתיים בשוויון 22.

רבע שני

אווג'ובי שוב התחיל את הרבע עם שתיים מהקו כדי לעלות שוב את גלבוע ליתרון. דגן יבזורי סיים התקפה בשלשה, אבל עפולה חלמה וקיבלה דאנק של מוריס, שהוריד ל-29:28. שתיים של הצפוניים, הזעיקו את צביקה שרף לקרוא לפסק זמן. מכבי רצה ל-0:8 ועלתה ליתרון 32:36. יאור נטל פסק זמן. ביינום קלע שלשה, יבזורי החזיר באחת משלו וביינום הפציץ עוד אחת. ליאור אליהו קלע שתיים, שחתמו את תוצאת המחצית 41:45 למכבי.

רבע שלישי

נחשו מי קלע את הנקודות הראשונות של הרבע? אווג'ובי. מוריס החזיר במהלך של סל ועבירה ועם עוד שתיים פתח פער של שש, 46:52. מכבי המשיכה להיות קצת מפוזרת, עפולה המשיכה לשחק חכם ואווג'ובי, עם עוד שתיים מהקו, צימק לשלוש. בן דוד סחט את העבירה הרביעית של פייזר 2:39, אבל החטיא את שתי הזריקות מהקו. הלפרין במהלך וירטואוזי של סל ועבירה קבע 55:63. ג'ונס בשלשה מטורפת החזיר את עפולה למשחק. בסיום הרבע השלישי 62:65 למכבי.

רבע רביעי

למונט ג'ונס פתח הפעם את הרבע עם שלשה והישווה. הלפרין החזיר מהר את היתרון עם שלשה משלו. וויצ'יץ' קלע את נקודותיו הראשונות כדי להעלות ל-66:70. אלכס גארסיה צלף שלשה חשובה, אבנר יאור הזעיק פסק זמן. ליאור אליהו חזר ועשה אלי-הופ, שהקפיץ את האולם. וויצ'יץ המשיך לספק אסיסטים לחברים, הלפרין סיפק את הנקודות ומכבי עלתה ל-79:86 דקה וחצי לסיום. עפולה קלעה שתיים כדי לצמצם לחמש. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. מכבי ניצחה 83:92 ועלתה לגמר.

סטטיסטיקה

למכבי תל אביב קלעו: יותם הלפרין 22 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, טרנס מוריס 14 נקודות ו-7 ריבאונדים, ליאור אליהו ומרכוס פייזר סיימו עם 10 נקודות כל אחד. וויל ביינום 8 נקודות ו-5 אסיסטים, אסטבן באטיסטה 7 נקודות ו-6 ריבאונדים, דרק שארפ ואלכס גארסיה עם 4 כל אחד. עומרי כספי 5, דייויד בלות'נאטל ו-וונטיגו קאמינגס 3 נקודות כל אחד. ניקולה וויצ'יץ' הוסיף 2 ו-4 אסיסטים.

להפועל גלבוע/עפולה קלעו: למונט ג'ונס 22 נקודות (6 מ-8 לשלוש), ג'רמיין הול 16 נקודות ו-6 ריבאונדים, טונג'י אווג'ובי 14 נקודות, עמית בן דוד 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, חנן קולמן 8, דגן יבזורי 6, שיר לביא 4 וגור פורת 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully