וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי ת"א בשלב הטופ-16

צביקה שרף ושחקניו הוגרלו עם ריאל, אולימפיאקוס וז'לגיריס לבית ו' בטופ-16, ואוהד גרינוולד מציג עבורכם את היריבות הבאות של הצהובים

הווידאו באדיבות 5 פלוס לייב

הגרלת שלב הטופ-16 מיקמה את מכבי תל אביב בבית ו'. צביקה שרף ושחקניו יתמודדו בשלב הבא של היורוליג נגד אלופת ספרד, ריאל מדריד, שעירה תארח את הפיינל פור בראשית חודש מאי. תמונת הבית הושלמה עם הגרלתן של אולימפיאקוס היוונית, שפיטרה בסוף השבוע את מאמנה פיני גרשון, וז'לגיריס קובנה הליטאית.

בבית ז', אשר עם אחת מקבוצותיו תתמודד מכבי על הכרטיס לפיינל פור (אם וכאשר תסיים את בית ו' באחד משני המקומות הראשונים), מוקמו סגנית אלופת אירופה, צסק"א מוסקבה, אוניקאחה מלאגה, ברצלונה ולוטומאטיקה רומא. במכבי יודעים שהעפלה לשלב רבע הגמר היא משימה קשה, אבל אם תעמוד בה, עדיף לה שתעשה זאת מהמקום הראשון, אחרת היא צפויה לפגוש את צסק"א, ללא יתרון ביתיות. ביד אליהו זוכרים היטב כיצד נגמר המפגש בין השתיים בעונה שעברה ואף אחד אינו רוצה לשחק פעם נוספת מול אטורה מסינה, שרק אשתקד הפסיד למכבי לראשונה בקריירה.

אם כי לפני שנעסוק בשלב הבא, ראוי שנכיר לכם את היריבות עימן תתמודד מכבי בבית ו'.

ריאל מדריד

מאזן: 3:11 ביורוליג (שנייה בבית ג'), 4:16 בליגה הספרדית (ראשונה).

לאחר שאשתקד זכתה באליפות ספרד, הניפה את גביע יול"ב וניצחה במרוץ לאירוח פיינל פור 2008, חזרה העונה ליורוליג הקבוצה המעוטרת בהיסטוריה של היבשת. בקיץ האחרון השקיעה ריאל סכומים לא מבוטלים, תוך מטרה ברורה לחזור לאירוע השיא של הכדורסל האירופאי. בעיקר דברים אמורים לגבי שחקן הרכש היווני לזארוס פפאדופולוס, שנרכש מדינמו מוסקבה באחת העסקאות הגדולות שבוצעו בכדורסל האירופאי מאז ומעולם. למרות זאת, הסנטר המאסיבי הציג שלב ראשון מאכזב למדי, והעמיד ממוצעים של 7.4 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים ב-21 דקות בממוצע. פפאדופולוס, אגב, שבר בשבוע שעבר את אחת מאצבעותיו וייעדר כחודש, כך שלפחות במשחק הראשון מול מכבי הוא לא צפוי ליטול חלק.

בשנים האחרונות שמרה ריאל על שלד שחקנים מסוים, הכולל את לואיס בולוק, פליפה רייס, אקסל הרוול ומספר רול-פליירס נוספים. בעונה שעברה צירפה שורה של שחקנים, ביניהם צ'רלס סמית', ונסון המילטון, אלכס מומברו וקרם טונצ'רי, שהמשיכו בשורותיה גם העונה. בסך הכל מחזיקה ריאל בסגל רחב של 14 שחקנים, המגיעים מ-7 מדינות שונות (ארה"ב, יוון, מונטנגרו, קרואטיה, בלגיה, טורקיה וספרד).

את העונה האירופאית פתחה ריאל עם ארבעה ניצחונות רצופים על חשבונן של הקבוצות החלשות יותר בבית ג'. בסוף חודש נובמבר יצאה לסדרה של משחקי חוץ קשים, כולל באתונה, בברצלונה וברומא, והפסידה את שלושתם. אולם בישורת האחרונה התאוששו הלבנים וסיימו את השלב המוקדם עם רצף נוסף של חמישה ניצחונות, כולל ב"סופר קלאסיקו", והראו הרבה אופי במחזור האחרון מול פנאתינייקוס, כאשר ניצחו בהארכה 87:95 והבטיחו את מקומם בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת הטופ-16. גם ב-ACB הספרדית מוליכה ריאל את הטבלה בפער של שתי נקודות על פני טאו ויטוריה, חובנטוד בדאלונה, בילבאו וברצלונה, שדולקות אחריה. ריאל, יש לציין, טרם הפסידה העונה ב"ויסטלאגרה" הביתי.

שחקנים בולטים: פרט לפפאדופולוס, מעמידים העונה ארבעה שחקני ריאל מאזן נקודות דו-ספרתי ביורוליג: לואיס בולוק (13.2 נקודות, 1.3 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים), פליפה רייס (11.9 נקודות, 7.7 ריבאונדים), צ'רלס סמית' (10.4 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים) ואלכס מומברו (10.3 נקודות, 5 ריבאונדים, 2 אסיסטים). גם אקסל הארוול המגוון (9.4 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 1 אסיסטים) הוא כלי חשוב במערך הקבוצתי.

המאמן: חואן פלאזה (45). פלאזה עשה את עיקר דרכו המקצועית בחובנטוד בדאלונה, שם אימן את קבוצת הנוער והקבוצה הבוגרת השנייה, ושימש כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת הראשונה. בשנת 2006 עבר לשמש כעוזר מאמן בריאל. בשנה שעברה זכה להזדמנות כמאמן ראשי, ולא איכזב. ריאל של פלאזה הציגה כדורסל קבוצתי וקשוח, וכאמור, זכתה בגביע יול"ב ובאליפות ספרד. מדובר במאמן יסודי ודקדקן, שנוהג לעשות שימוש ברוטציה ארוכה ומחליף לא מעט חמישיות, בהתאם לזהות היריבה.

ז'לגיריס קובנה

מאזן: 6:8 ביורוליג (רביעית בבית א'), 2:9 בליגה הליטאית (שנייה).

גם ז'לגיריס קובנה לא ערכה הקיץ שינויים משמעותיים בסגל, שהחזיר בעונה שעברה את תואר אליפות ליטא ואת הגביע המקומי לארון העמוס. דאיניוס שלנגה חזר לשורות הקבוצה, גם מרכוס בראון ואורליאוס ז'וקאוסקאס הוותיקים הוחתמו וחוזהו של האול-אראונד המצוין דוואן קולינס הוארך בעונה נוספת. במהלך העונה צורף הסנטר האמריקאי מייקל ברדלי, שעבר במספר קבוצות NBA ואשתקד שיחק באלבה ברלין.

את הסיבוב הראשון בשלב המוקדם, שכלל משחקי חוץ בסיינה, מוסקבה ופיראוס, סיימה ז'לגיריס במאזן 4:3. הגלגל הסתובב בסיבוב השני, אותו סיימה ז'לגיריס עם מאזן 2:5, כולל ניצחונות בית נאים על חשבונן של סיינה (69:75) ואולימפיאקוס (75:88). קודם לכן חזרה גם טאו ויטוריה מקובנה עם הפסד דחוק, 92:95. את הפסד הבית היחיד רשמה ז'לגיריס לצסק"א, 88:60. מחוץ לליטא, כאמור, ז'לגיריס נראית רע הרבה יותר, והפסידה חמישה מתוך שבעת משחקיה.

שחקנים בולטים: ז'לגיריס שמרה גם העונה על הצביון המקומי בסגל, עם עשרה ליטאים, שלושה אמריקאים, סלובני (גוראן יוראק) וקרואטי (מרקו פופוביץ'). הטריו ההתקפי המוביל כולל את מרכוס בראון (14.3 נקודות, 1.8 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים), האקדוחן פופוביץ' (11.6 נקודות, 1.6 אסיסטים) וקולינס, שעושה מעט מהכל (11.4 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים, 1.4 חטיפות).ז'לגיריס מחלקת גם היא את רוב הדקות בין תשעה שחקנים בכירים (החל משלנגה, שזוכה לקצת פחות מ-15 דקות, ועד קולינס עם 29). המקומיים הבולטים הם יונאס מצ'יוליס בן ה-22 (10.8 נקודות, 3.3 ריבאונדים), פאוליוס ינקונאס (8.9 נקודות, 4.3 ריבאונדים) וז'וקאוסקאס (4.8 נקודות, 5.6 ריבאונדים).

המאמן: רימנטאס גריגאס (46). מאמן נוסף שזכה בעונה שעברה להזדמנות גדולה ועמד בלחץ ובציפיות. גריגאס עובד בז'לגיריס כבר מספר עונות ואימן את קבוצת הנוער, את קבוצת הבת הבוגרת ושימש כעוזר מאמן הקבוצה הבוגרת הראשונה. אשתקד מונה למאמן הקבוצה, וסחף את הקבוצה לדאבל מרשים על חשבונה של היריבה הגדולה מוילנה.

אולימפיאקוס פיראוס

מאזן: 7:7 ביורוליג (חמישית בבית א'), 2:12 בליגה היוונית (שנייה).

בסופו של דבר, הקרב הגדול לו חיכו אוהדי הכדורסל בישראל ב-18 החודשים האחרונים, לא ייצא לפועל. פיני גרשון פוטר בסוף השבוע מאולימפיאקוס, שתגיע גם היא לתל אביב במסגרת שלב הטופ-16. סיפורה של אולימפיאקוס ידוע ומוכר: לאחר ההשקעה הכספית המאסיבית בקיץ, שכללה 13 החתמות חדשות (בהן קינטל וודס, לין גריר, רודריק בלקני ומילוש תאודושיץ') בנוסף לבסיס הכולל את ארווידאס מצ'יאוסקאס, סופוקליס שחורציאניטיס, יאניס בורוסיס ופנאיוטיס ואסילופולוס, לא הצליחו האדומים מפיראוס להתרומם במהלך השלב הראשון ביורוליג והתרסקו לחלוטין לקראת סיומו.

למרות שלא הצליחה לרשום ניצחון חוץ וחזרה פעם אחר פעם ליוון עם הזנב בין הרגליים, ב-10 בינואר גברה אולימפיאקוס 67:71 על צסק"א מוסקבה באולם השלום והאחווה, ועדיין נאבקה על המקום השני בבית א'. אלא שהפסד מביך לפרוקום סופוט בשבוע שלאחר מכן (63:59) הביא לקריסת מערכות כללית, שנמשכה בתצוגה מביכה בקובנה (שהסתיימה במזל גדול רק במינוס 13) ובהפסד ביתי מאכזב למונטפסקי סיינה במחזור האחרון (80:73), כאשר בתווך הפסידה הקבוצה גם לפאוק סלוניקי בליגה היוונית והתרחקה 2 נקודות מהאלופה פנאתינייקוס. בתום המשחק מול סיינה דרשו אלפי אוהדי אולימפיאקוס את פיטוריו של גרשון, וליוו את דרכו לחדר ההלבשה במטח של בקבוקים, מצתים, טלפונים סלולריים וכוסות קפה. בסופו של דבר נכנעה לדרישות הקהל גם משפחת אגילופולוס, השולטת במועדון, ובסוף השבוע פוטרו גרשון, עוזרו ארז אדלשטיין ומאמן הכושר אבי קובלסקי. פנאיוטיס ינאקיס, מאמן נבחרת יוון, חתם על חוזה אדיר המוערך בכ-1.3 מיליון יורו לעונה ויחליף את גרשון על הקווים.

בעיותיה של אולימפיאקוס רבות ומגוונות. הסגל הארוך במיוחד והמחסור בדקות המשחק הביאו לניכור בין השחקנים עצמם ובינם לבין אנשי הצוות המקצועי; מכת פציעות, שהשביתה במהלך שלושת החודשים האחרונים כמעט כל שחקן בקבוצה לפרק זמן זה או אחר, הקשתה על גרשון את ההכנה למשחקים ופגעה בכימיה הקבוצתית; היעדרותו של שחורציאניטיס, שלא פתח את העונה לאחר שלא עמד במשקל הרצוי ונשלח לסדנת הרזיה מיוחדת, גרמה למשבר חמור ביחסים שבין גרשון לקהל האוהדים. כעת מקווים בקבוצה שינאקיס יוכל לפתור לפחות חלק מהבעיות בזמן הקצר שעומד לרשותו, ומשוכנעים שהסגל הקיים, שנבנה תוך מטרה מוצהרת להעפיל לפיינל פור ולזכות בכל התארים ביוון, עוד יכול לעמוד ביעדים.

שחקנים בולטים: ארווידאס מצ'יאוסקאס (19.3 נקודות, 2.3 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים, 2.2 חטיפות), לין גריר (16 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים), מארק ג'קסון (15.9 נקודות, 6.7 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים), קינטל וודס (11.6 נקודות, 4.2 ריבאונדים), יורגוס פרינטזיס (7.9 נקודות, 3.4 ריבאונדים), מילוש תאודושיץ' (5.6 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים). שישה שחקנים נוספים משחקים ביורוליג 11 דקות ומעלה.

מאמן: פנאיוטיס ינאקיס. מיד עם פרישתו, מונה שחקן העבר האגדי למאמן נבחרת יוון (מקום רביעי ביורובאסקט 97'). לאחר מכן אימן בפאניוניוס ומארוסי. משם חזר ינאקיס לקדנציה נוספת בנבחרת (זכייה באליפות אירופה 2005, מדליית כסף באליפות העולם 2006). ינאקיס הוא מאמן קשוח, שדוגל בכדורסל הגנתי ואיטי, כמיטב המסורת היוונית. במשפט אחד – כל מה שפיני גרשון לא. בשבועות הקרובים נדע האם מדובר ביתרון או שמא בחיסרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully